آخرین خبر :

سرمقاله: دیگر بس است، با مردم روراست باشید ….!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com/ از گوشه و کنار خبرهایی نشت می‌کند که اصلاً خوب نیست، خبرهایی مبنی بر تحریم های گسترده‌تر و حتی بروز جنگ بر علیه کشورمان، البته برخی مسئولین با سیاسی کاری یکی به میخ می کوبند و یکی به نعل تا مردم در حد اخبار قطره چکانی در جریان خبرهای بسیار بد قرار گیرند تا نکند که جامعه دچار شوک شده و بیشتر به هم بریزد…!!!
در این که ما مردمی هستیم که اصولاً فکر منافع فردی همیشه بر تفکر و فرهنگ مان حاکم بوده شکی نیست و به همین دلیل است که دائم در جامعه‌مان شاهد تنش ها و چالش های عمیق و اساسی هستیم و هر روز شاهد صحنه‌های تأسف باری بوده و هستیم …!! واقعیت شرایط جهانی و منطقه ای و درونی کشورمان حاکی از آن است که مدار شرایط اصلاً به نفع ما نمی‌چرخد و روزهای نه چندان جذابی در انتظارمان است، کتمان این حقیقت به بهانه ناامید کردن مردم اگر خیانت نباشد حتماً بی تدبیری بزرگی است که تبعات بسیار سنگین و غیرقابل تحمل و جبرانی را برای مردم خواهد داشت…!!
چنانچه نتوانیم واقعیات این جنگ نوین را که نه بمباران دارد و نه توپ و تانک اما بسیار خطرناک تر از جنگ حقیقی است را برای افکار عمومی تبیین و توجیه کنیم و مردم را برای روزهای سخت و کمرشکن آماده کنیم، شاید در بحبوحه هایی که بزنگاه های حیاتی کشور است به دلیل ندانستن واقعیات این جنگ، مردم توانایی تطبیق خود با آن شرایط را نداشته باشند و این همان پاشنه آشیلی است که آمریکا به دنبال آن است..!!
قبول کنیم که دیگر شعارهای آبکی و نخ نماشده ای نظیر به درک که تحریم بیشتری شده، این تحریم ها هیچ تاثیری در زندگی مردم ندارد، مردم آبدیده تر می شوند، این تحریم ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و قس علیهذا…نه تنها کاربردی ندارد که برضد خودش هم تبدیل شده است، با این شعارهای خنثی و بی دلیل دیگر نمی‌شود مردم را ساکت و حواسشان را پرت کرد، قبول کنیم که تحریم ها هم اینک مردم را به شدت تحت فشار قرار داده و کشورمان را با حداقل ۵۰ درصد تورم (بنا به آمار بانک جهانی) در زمانی کوتاه در زمره چهار یا پنج کشور دنیا با درصد بالای تورم قرار داده است، در حالیکه کشور جنگ زده سوریه و عراق حدود یک درصد تورم را نشان می‌دهد، وا عجبااا!! البته ونزوئلا درست بر عکس دارای صدها هزار درصد تورم بوده دچار بدترین اوضاع فلاکت بار اقتصادی واجتماعی، در رتبه اول جهانی تورم قرار دارد…!!!
شرایط حاکم بر جامعه ما به چنان وضعیت بلبشویی دچار شده که با اعلام خبری دروغین توسط دو خبرگزاری که دانیم و دانید که وابسته به چه قدرت های سیاسی و اقتصادی هستند، مبنی بر گران شدن سوخت تا نیمه شب فلان روز، وضعیت ترافیک در شهرهای مختلف استان های کشور به آنچنان سردرگمی دچار شدند که تمام رشته‌های آقایان انقلابی نما را که عربده‌های گوشخراش سر می دهند را شوکه کرد و عملاً ترافیک در تهران قفل شد …!!
ما اینگونه مردمی هستیم که به دلیل سودهای اندک شخصی سودهای کلان کشور را به باد فنا می‌دهیم، ما عزت نفسمان درحد ۴۰ لیتر بنزین و چندکیلو گوشت قرمز ارزانتر و دو عدد مرغ قیمت دولتی را به چوب حراج مفت فروخته و می فروشیم!!
ما کشوری هستیم که با تمام نقشه‌های پنهان و آشکار مافیای خودروسازان پراید ۵۰ میلیون تومانی را با باز شدن سایت فروش کارخانه در کمتر از نیم ساعت به اتمام می‌رسانیم و متعاقب آن رگ گردن کلفت کرده با انواع فحش های لمپنانه دو شرکت خودروسازان کشور را آباد می‌کنیم…!!!
آقایان! لطفاً با دادن اطلاعات درست و بدون سانسور و مصلحت اندیشی مردم را در جریان امور روزمره‌شان بگذارید، آنان را برای روزهای بسیارسخت آماده کنید و با لاپوشانی و سانسور و سردادن شعارهایی که بیشتر می‌خنداند تا تأثیر گذار باشد مردم را در مقابل کارهای انجام شده قرار ندهید، لااقل در این روزها با مردم رو راست باشید…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*