آخرین خبر :

آب ترش معدنی خوسف؛ جاذبه بکر کویر

 

امروز خراسان جنوبی / گروه خبر – آب ترش معدنی شهرستانک، جاذبه بکر کویر است که سفر به آن می‌تواند لحظات دلچسبی را برای گردشگران ایجاد کند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، آب ترش معدنی شهرستانک یکی از جاذبه‌های گردشگری گمنام و بکر در شهرستان خوسف خراسان جنوبی است.

این چشمه در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و ۳۵ کیلومتری شهرستان خوسف و در مجاورت روستای شهرستانک واقع شده است که از قدیم الایام مورد توجه گردشگران بوده است.

این چشمه طبیعی بر اثر خشکسالی‌های چند سال اخیر خشک شده بود که چند ماهی است به همت مردم و مسئولین شهرستان احیا شده است و مورد استفاده گردشگران و کشاورزان قرار گرفته است.

دسترسی به این جاذبه گردشگری از طریق جاده اصلی بیرجند _ خوسف و سپس از جنب کارخانه کویر تایر و جاده فرعی شهرستانک امکان پذیر است.

آب این چشمه ترش مزه و گازدار است که برای رفع امراض گوارشی، عضلانی، پوستی روماتیسم، دردهای مفصلی و اختلالات غدد داخلی موثر است.

این آب زلال و شفاف از شکاف سنگ‌های آندزیت بازالت از داخل کوه سرچشمه می‌گیرد و فضای دلچسبی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

همزمان با روز عید مبعث(۱۴ فروردین ماه)، ساعت۹ صبح) برای اولین بار جشنواره مردمی بازی‌های بومی محلی در این مکان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*