فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان در بازدید از روزنامه امروز خراسان جنوبی: خراسان جنوبی را استانی امنیتی نمی بینم/ اخذ مالیات بر ارزش افزوده از رسانه‌ها را پیگیری می کنیم

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده / فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: اگر چه حساسیت‌هایی وجود دارد اما خراسان جنوبی را استانی امنیتی نمی بینم. سردار قاسمی در بازدید از روزنامه امروز خراسان جنوبی با قدردانی از زحمات مدیر مسئول و پرسنل این روزنامه در انعکاس اخبار بسیج و سپاه استان به ویژه کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: در این وانفسای تهاجم فرهنگی دشمن، قدردان زحمات و تلاش‌های فرهنگی شما هستیم. وی با بیان اینکه رسانه ها در تحلیل اخبار و رخدادها حرف ها و نظرات تمامی طرف ها و به ویژه اعتدالیون را بشنوند و انعکاس دهند، اضافه کرد: برای حمایت و پشتیبانی از رسانه ها آمادگی داریم و کار گروهی را با هدف تعامل بیشتر با رسانه ها تشکیل خواهیم داد و تقویت ارتباط با رسانه‌ها را از طریق بسیج اساتید، بسیج طلاب و روحانیون و حلقه صالحین پیگیر خواهیم شد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان تصریح کرد: ما یک سانتیمتر از مسیر و خط مشی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری خارج نمی شویم.
سردار قاسمی با ذکر اینکه تأکید ما بر چاپ انتشارات مان در چاپخانه‌های استان است، گفت: موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از رسانه‌ها را از طریق اقتصاد و دارایی و استانداری پیگیری خواهیم کرد. رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان نیز با قدردانی از تعامل مجموعه چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی و تأکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات رسانه‌ها آمادگی این سازمان را در این راستا اعلام کرد. سرهنگ عقیلی پور مسئول انتشارات سپاه انصارالرضا(ع) استان هم با اشاره به فعالیت رسانه ای سپاه از طریق چندین سایت گفت: تأکید ما در چاپ کتب استفاده از ظرفیت‌های استان است. مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه میزان مطالعه در استان بالا نیست، گفت: با این وجود با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان نه‌تنها تیراژ خود را کاهش نداده ایم که در صورت حمایت برای افزایش تیراژ هم آمادگی داریم. محمود حیدری افزود: با توجه به وعده هایی که مبنی بر حمایت در صورت انتشار نشریه برای شهرستان های مرزی فاقد نشریه داده می‌شد پیگیر اخذ مجوز و انتشار دو نشریه برای شهرستان‌های مرزی درمیان و زیرکوه شدیم اما خبری از عمل به وعده های داده شده نیست. وی با ذکر اینکه آمادگی ارسال روزنامه برای پایگاه های بسیج به صورت نیمه بها را داریم، اضافه کرد: تعطیلی نشریات با توجه به هجوم فرهنگی دشمن به مصلحت نیست و البته ما نیز حمایتی فراتر از قانون را انتظار نداریم. وی ادامه داد: ادعا داریم که در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و کسب مقام ششم کشور در بین روزنامه های محلی و استانی در سال ۹۵ و رتبه چهارم کشور در سال ۹۶ مؤید این ادعاست. امسال هم با آنکه با روزنامه‌هایی چون جام جم در یک لیست قرار گرفتیم اما در گروه چهارم در سطح کشور مقام اول را کسب نمودیم‌.
وی با اشاره به اینکه از لحظه تهیه اخبار و مطالب تا چاپ و انتشار، مسائل و مشکلات فراوانی را متحمل می شویم، اظهار کرد: ما همان تلاش و پیگیریی ها را داریم که روزنامه های مطرح و به نام پایتخت دارند و تنها تیراژ آنها با ما متفاوت است، البته منکر خطا و اشتباه نیستیم. حیدری با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در چاپ افست فراهم کرده ایم، گفت: تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت های چاپ دیجیتال را نیز فراهم نماییم.