اینفوگرافی

 

بیماری دیابت تاثیر منفی بر اعصاب و عروق قلبی دارد و سبب ضخیم شدن رگ‌های خونی می‌شود.

تاثیر منفی بیماری دیابت بر اعضای بدن+ اینفوگرافی //شنبهبه گزارش خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بیماری دیابت یک عارضه مزمن است که به صورت ارثی یا اکتسابی در فرد ایجاد می‌شود، در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد این نارسایی باعث افزایش غلظت گلوکز خون و بالا رفتن میزان قند خون می‌شود.

دیابت بر عملکرد کلیه‌ها تأثیر منفی دارد و سبب نارسایی این عضو می‌شود؛افراد به دلیل تشخیص دیرهنگام دیابت نوع ۲ دچار عوارض کلیوی می‌شوند.

به علت بالا بودن میزان قند خون در عارضه دیابت، عصب به طور مستقیم آسیب می‌بیند، دیابت نوع ۲ باعث اختلال در خون رسانی به اعصاب و آسیب به این عضو می‌شود.

دیابت تأثیر بسیار بدی بر قلب و عروق دارد، با کنترل نکردن قند خون در طول زمان دیواره عروق خونی ضخیم و همین مسئله باعث اختلال در خون رسانی به قلب، مغز و سایر اعضای بدن می‌شود، افراد مبتلا به دیابت، ۴ برابر بیشتر از افراد عادی بر اثر عارضه‌ قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

دیابت تأثیر منفی بر چشم‌ها و بینایی دارد به طوری که باعث آسیب جدی به عروق خونی چشم می‌شود، در نهایت بیماری دیابت می‌تواند فرد بیمار را نابینا کند؛در کشوری مانند آمریکا دیابت عامل ۱۲ تا ۲۴ هزار مورد کوری در سال می‌شود.

تاثیر منفی بیماری دیابت بر اعضای بدن+ اینفوگرافی //شنبه

انتهای پیام/

 

 

 

سردی دائمی دست‌ها زنگ خطری است که بروز بیماری‌ها و ناهنجاری‌هایی خاص را هشدار می‌دهد.

تنگی عروق خونی و بروز بیماری خود ایمنی نشانه سردی دائمی دست ها+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سردی دائمی دست‌ها صرفا به دلیل سرمای هوا نبوده و ممکن است ناهنجاری یا  بیماری خاصی در بدن زمینه ساز این مشکل باشد.

هنگامی که عروق انگشتان دست و گاهی پاهای افراد تنگ می‌شود،  عارضه  سردی دست‌ها یا پاها نمود پیدا می‌کند که این مقوله بیشتر به دلیل واکنش به سرمای محیط یا استرس است.

در برخی موارد هم به دلیل بروز بیماری خودایمنی دست افراد سرد می‌شود علاوه بر آن بیماری لوپوس هم می‌تواند باعث سرد شدن دائمی دست افراد شود همچنین در برخی از موارد کم‌کاری تیروئید عوارض زیادی از جمله افزایش وزن و سردی دائمی انگشتان دست در پی دارد.

اگر در سیستم خون‌رسانی بدن و  گردش خون مشکلی ایجاد شود، این اختلال سبب سرد شدن بدن و انگشتان دست می‌شود؛ کم‌خونی به دلیل کمبود هموگلوبین یا گلبول قرمز به دلیل کاهش انتقال اکسیژن به نقاط مختلف بدن می‌تواند باعث سردی دائمی دست شود.

کمبود ویتامین B12 در بدن باعث کاهش تولید سلول‌های قرمز خون و کم‌خونی می‌شود و افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی مانند سلیاک به دلیل کمبود ویتامین B12  دچار سردی دائمی انگشتان دست می‌شوند.

 

۷ عامل سردی همیشگی دست‌ها + اینفوگرافی

انتهای پیام/

 

تغییر رنگ یا حالت چشم زنگ خطری است که از بروز برخی بیماری‌ها در بدن خبر می‌دهد.

تغییر رنگ چشم نشان دهنده کمبود چه مواد غذایی است+ اینفوگرافی/// جمعهبه گزارش خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، چشم عضو حساسی در بدن محسوب می‌شود و از نظر پزشکی رنگ چشم نشان دهنده مشکلات و کمبود های مواد مغذی و ویتامین های بدن است.

برخی از عارضه‌های خود ایمنی فقط به یک عضو از بدن حمله می‌کند به طور مثال در دیابت نوع یک به پانکراس و در بیماری لوپوس تمام بدن را درگیر می‌کند و چشم هم از عوارض بیماری های خود ایمنی در امان نیست؛‌ به عنوان مثال خشکی چشم در افراد  نشان دهنده بروز بیماری خود ایمنی است؛‌در این عارضه غددی که اشک و بزاق ترشح می‌کند دچار آسیب می‌شود.

به طور عادی سیستم ایمنی می‌تواند تفاوت سلول‌های خارجی را از سلول‌های بدن تشخیص بدهد و متاسفانه  در عارضه خود ایمنی سیستم ایمنی بخشی از بدن مانند پوست یا مفصل‌ها را به عنوان عنصر خارجی به اشتباه گرفته و در این زمان پروتئینی به نام اتوآنتی بادی به سلول‌های سالم حمله می‌کند.

زردی چشم هم عارضه دیگری است که به دلیل بروز اختلالات کبدی  نمود پیدا می‌کند؛‌به همین دلیل اگر چشم افراد به این رنگ تغییر پیدا کرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

اگر چشم افراد سرخ رنگ و اشک‌بار باشد این مسئله نشان دهنده بروز حساسیت و آلرژی است و به سادگی به وسیله متخصص این بیماری به طور کامل از بین می‌رود همچنین  اگر چشم افراد دچار التهاب و تاری شود بنابر دستور پزشک می‌تواند از یک رژیم غذایی مناسب یا مکمل‌های غذایی مفید استفاده کرد.

تغییر دید رنگی ممکن است بر اثر بروز عارضه آب مروارید زودرس  یا دیگر مشکلات چشمی مانند عیوب انکساری یا نزدیک‌بینی چشم باشد.

تغییر رنگ چشم نشان دهنده کمبود چه مواد غذایی است+ اینفوگرافی/// جمعه

انتهای پیام/

 

 

افراد مبتلا به بیماری زخم معده باید از مصرف قهوه، مواد لبنی و گوشت قرمز پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، زخم معده در ناحیه بالای شکم همراه با درد‌های شکمی در افراد حس می‌شود و درد زخم‌های اثنی عشر رابطه مستقیمی با گرسنگی دارد به طوری که مبتلایان به این عارضه با گرسنگی دردشان زیاد می‌شود.

افرادی که دچار زخم معده هستند معمولا بی اشتها و میلی به غذا خوردن ندارند و مصرف دارو‌هایی مانند آسپیرین مسکن‌ها و دارو‌های درمان کننده پوکی استخوان از جمله موارد بروز عارضه زخم معده هستند.
افرادی که مبتلا به زخم معده هستند از مصرف قهوه که منجر به تحریک پوشش داخلی معده می‌شود به طور دی باید پرهیز کنند و دور نوشابه‌های گاز دار که ماهیت اصلی دارند را به طور کامل خط بکشند.

افراد مبتلا به بیماری زخم معده غذا‌های حاوی اسید‌های چرب اشباع مانند تکه‌های چربی دار گوشت قرمز شیرینی‌های خامه‌ای و شیرینی‌های روغنی را نباید مصرف کنند.

غذای‌های تند باعث تشدید بیماری زخم معده در افراد می‌شود و افراد مبتلا به این عارضه نباید فلفل‌سیاه نعنا و شکلات را مصرف کنند.

استعمال سیگار ابتلا به زخم معده را افزایش می‌دهد و مصرف الکل باعث ترشح اسید و افزایش علائم زخم معده در افراد می‌شود.

افرادی که دچار بیماری زخم معده هستند باید از مصرف لبنیات مانند شیر و پنیر پرهیز کنند تا بیماری آن‌ها تشدید پیدا نکند.

 

مواد غذایی ممنوعه برای مبتلایان به عارضه زخم معده +اینفوگرافی// یک شنبه

 

زرده تخم‌مرغ و گردو دارای املاح و مواد معدنی است که با مصرف آن احساس سیری کاذب به انسان در زمان رژیم دست می‌دهد.

این مواد غذایی احساس سیری به انسان در زمان رژیم دست می دهد+ اینفوگرافی///شنبهبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، زمانی که افراد برای لاغر شدن تصمیم به رژیم غذایی می‌گیرند بیشتر از هر وقت دیگر احساس گرسنگی می‌کنند، برای رفع این مشکل می‌توان از خواص برخی مواد غذایی بهره برد تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کاذب به انسان القا شود.

زرده تخم مرغ حاوی املاح و ویتامین زیادی است و باعث ایجاد حس سیری کاذب و مفید در افراد می‌شود.

سیب برای سلامت بدن بسیار مفید و موثر است و افرادیکه ۱۵ دقیقه قبل از وعده نهار و شام سیب می‌خورند، حدود ۲۰۰ کالری کمتر از افراد دیگر غذا می‌خورند.

اسفناج سرشار از آهن است و ترکیبات در آن باعث آزاد شدن هورمون‌های حس سیری در افراد می‌شود.

گردو دارای چربی طبیعی و خوب است و در برابر حجم از خود مقاومت نشان می‌دهد و جویدن بیش از حد گردو باعث بروز حس سیری زودرس در انسان می‌شود.

چاودار حاوی فیبری است که تاثیر خوبی بر متابولیسم بدن دارد و با خوردن آن احساس گرسنگی کمتری به افراد دست می‌دهد.

این مواد غذایی احساس سیری به انسان در زمان رژیم دست می دهد+ اینفوگرافی///شنبه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*