مدیرکل راه آهن شرق: رکورد حمل بیش از ۶.۵ میلیون تن بار در راه آهن شرق ثبت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: محمد رضا چنگانی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر بار حمل شده از ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایرمناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال ۹۳ خطاب به مدیر عامل وقت راه آهن مبنی بر اینکه “کاری کنید تا بارها از جاده به ریل منتقل شود” تصریح کرد: از همان زمان حرکت دراین مسیر در دستور کار متولیان راه آهن قرار گرفت و تحقق رکورد شکنی حمل بار در سالهای اخیر نشان از این مساله دارد.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: شاخص تناژ بارگیری از ابتدای سالجاری تا کنون با بارگیری و حمل پنج میلیون و۱۳۳ هزار و۹۹۷ تن بار شامل سنگ آهن، سیمان،بالاست، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با چهار میلیون و ۲۳۶ هزار و ۹۵۳ تن از رشد بیش از ۲۱ درصدی برخوردار بوده و موفق به تحقق ۵۶ درصدی برنامه ابلاغی راه آهن و کسب جایگاه سومی بارگیری در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران شده ایم.

چنگانی افزود: در شاخص تخلیه بار نیز با ۹۰۷۱۷۲ تن شاهد افزایش ۱۰۳ درصدی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

وی ادامه داد: عمده این بارها از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن ذغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس،زرین شهر اصفهان،جلال آباد کرمان،فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می شوند.

چنگانی راه آهن شرق ( خط آهن جندق – طبس – مشهد) را محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور دانست و خاطرنشان ساخت: از ابتدای تاسیس این اداره کل در سال ۱۳۸۴ تا کنون نیز ۳۰ میلیون تن بار توسط این منطقه بارگیری و حمل شده است و ۱۴۷ میلیون تن نیز تناژ کل بار حمل شده توسط این منطقه شامل بارهای بارگیری شده در این منطقه و بارهای عبوری از سال ۸۴ تا کنون می باشد.

وی تعداد مسافر جابجا شده توسط راه آهن شرق از سال ۱۳۸۴ تا کنون را یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۵۳۱ نفر عنوان کرد.

لازم به ذکر است اداره کل راه آهن شرق با ۱۰۰۰ کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علی رغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص های عملکردی از مناطق با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*