آخرین خبر :

مجید بهارستانی یزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبس با ۵۶ هزار کیلومتر مربع مساحت به عنوان پهناورترین شهرستان ایران و خاورمیانه یاد می شود و سالانه میزبان ۱۰ میلیون زائر امام رضا (ع) و گردشگر است که از این شهرستان عبور می کنند.
وی بیان کرد: از طرفی چون طبس کریدور عبوری حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی است استراتژی خاصی دارد.
شهردار طبس گفت: شهرداری موظف است در محدوده شهر خود خدمات دهد یعنی از میدان امامزاده، میدان پیامبر اعظم (ص) و میدان ذغالسنگ فراتر نرود و در حریم شهر خدمات رسانی کند.
وی افزود: ماه گذشته چند نفر در ۱۲۰ کیلومتری طبس بر اثر واژگونی خودرو دچار حریق شدند که ما برای نجات رفتیم اما متاسفانه در آتش سوختند یا اتوبوسی در جاده دیهوک – طبس واژگون می شود و ۴۰ نفر مصدوم و کشته می شوند و باز شهرداری حاضر می شود، تمام روستاهای اطراف و جاده ها را خدمات دهی کند.
بهارستانی یزدی گفت: شهرداری طبس علاوه بر پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی از موضوع ایمنی شهری غافل نشده و رژه موتوری و مانور امداد و نجات و اطفای حریق از برنامه های ما در این زمینه بوده است.
وی اظهار داشت: این برنامه به مناسبت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت همچنین ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی
است و این مانور را به یاد زلزله بم، کرمانشاه و طبس با رمز لبیک یا خامنه ای اجرا کردیم.
شهردار طبس گفت: این نخستین مانوری بود که با محوریت شهرداری برگزار شد و کارگروه مدیریت ایمنی و آتش نشانی شهرداری و ادارات مرتبط مانند پلیس راهور، مرکز بهداشت و اورژانس هوایی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی نیاز به تمرین و هماهنگی دارند که از مقاصد این مانور بود.
وی بیان کرد: یکی از اهداف این مانور توان سنجی بود که خود نیز واقف بر این کاستی ها هستیم اما بودجه کم است و کمک های دولت نیز برای خرید تجهیزات کفایت نمی کند.
بهارستانی یزدی افزود: سه سد در شهرستان طبس داریم اما فقط یک ست غواصی در شهرداری داریم و این در حالی است که ادارات دیگر مانند هلال احمر هیچ ست غواصی ندارند.
وی گفت: از نظر قانون غواصی باید حتما دو نفر با هم به آب بروند و نیازمند دو ست هستیم بنابراین اگر حادثه ای رخ دهد به مشکل برمی خوریم مانند حادثه ای که در یکی از سدهای طبس رخ داد و منجر به غرق شدن یکی از همشهریان به علت کمبود تجهیزات شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*