آخرین خبر :

اخبار علمی/ چرا ناخن‌هایمان سیاه می‌شوند؟/از خواص قارچ چه می دانید؟/راهکارهای طب سنتی برای پاکسازی بدن/ با این دمنوش مواد زائد را از بدنتان فراری دهید/ آدامس‌های قورت‌دادنی که موجب تقویت حافظه می‌شود/راهکارهای ساده‌ تقویت حافظه را بشناسیم

 

ازخواص قارچ چه می‌دانید؟

مصرف سبزیجات و میوه‌ها با کاهش بیماری‌های مختلف همراه است؛ مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که مصرف غذاهای طبیعی مانند قارچ می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و باعث رشد موها، افزایش انرژی و کاهش وزن شود، قارچ مانند گوجه فرنگی، هویچ، فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، کدو تنبل، حبوبات و کدو حاوی آنتی اکسیدان است؛ سلنیوم یک ماده معدنی مهم است که در بیشتر میوه‌ها وسبزیجات یافت نمی‌شود اما می‌توان آن را در قارچ پیدا کرد.

خطوط سیاه در ناخن نشانه چیست؟/گیاه غابث مفید در ترمیم جای زخم/علت شوره سر چیست؟/چگونه می‌توان گریه نوزاد را بند آورد؟

خطوط سیاه در ناخن نشانه چیست؟

جالب است بدانید که وضعیت ناخن‌ها به راحتی نشان می‌دهد در حال دریافت مواد مغذی به اندازه کافی، به خصوص پروتئین و کلسیم هستیم یا خیر؛ اگر دچار کمبود روی، پروتئین و یا آهن باشید خطوطی سیاه روی ناخن ایجاد می‌شودکه می‌تواند نشانه دهنده بیماری‌ها در بدن باشد، همچنین خونریزی زیر ناخن به عنوان خونریزی سپلینتر شناخته شده است و این گاهی اوقات باعث ایجاد خطوط قرمز سیاه و یا تیره می‌شود که می‌تواند به علت التهاب رگ‌های خونی و یا آسیب مویرگی رخ‌ دهد و یک یا چند ناخن متعدد را تحت تاثیر قرار دهد.

خطوط سیاه در ناخن نشانه چیست؟/گیاه غابث مفید در ترمیم جای زخم/علت شوره سر چیست؟/چگونه می‌توان گریه نوزاد را بند آورد؟

یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده از عبارت سم‌زدایی رواج پیدا کرده است اما راهی برای خروج ناگهانی سموم از بدن وجود ندارد.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،درباره موضوع سم زدایی اظهار کرد: استفاده اشتباه از عبارت سم‌زدایی در بین مردم رواج پیدا کرده است و روش‌هایی که با نام سم‌زدایی اعمال می‌‌شود در واقع سم‌زدایی نیست؛ از جمله کارهایی که با این اسم انجام می‌دهند این است که پاهای بیمار را در یک تشت آب می‌گذارند که به یک جریان برق ضعیف متصل است، اثر عبور جریان روی مایع میان بافتی به مرور رنگ آب را تغییر می‌دهد و تیره می‎کند که این کار به هیچ وجه سم‌زدایی نیست.

راه کارهای طب سنتی برای پاکسازی بدن/ درمانی به نام سمزدایی وجود ندارد
وی با تاکید بر اینکه راهی برای خروج ناگهانی سموم و مواد مضر از بدن وجود ندارد، بیان کرد: تنها به مرور می‌توان مواد زائد بدن را خارج کرد؛  یکی از بهترین راه‌ها که از قدیم مردم برای دفع آلودگی‌های بدن استفاده می‌کردند استحمام است؛ در گذشته مردم به هنگام حمام رفتن، ابتدا بدن خود را با وازلین یا روغن گیاه بنفشه چرب می‌کردند، بعد از آن بدن خود را با روشور پاک کرده و بعد از صابون استفاده می‌کردند.


بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز پاشویه با آب گرم/ سم زدایی بدن با آب نمک امکان پذیر است؟


مینایی افزود: مالش ایجاد شده در هنگام استفاده از روغن مواد زائد را به سمت پوست می‌آورد، استفاده از روشور به علت مواد معدنی که داراست، باعث می‌شود این مواد مضر از بدن خارج شود و به سطح پوست بیاید؛ همانطور که همه می‌دانید روشور خاصیت ضد سرطانی دارد و به بسیاری از کشورها صادر می‌شود اما متاسفانه ما آن را فراموش کرده‌ایم؛ همینطور صابون‌های آشتیان و مراغه به دلیل این که از چربی حیوانات گاو و گوسفند ساخته می‌شوند خواص درمانی بسیاری دارند؛ استفاده از این صابون‌ها مواد زائدی را که با استفاده از روشور از بدن خارج شده از روی پوست دفع می‌کند.

دفع موادزائد بدن با دمنوش بابونه

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در برخی موارد برای دفع مواد مضر بدن از موادی مانند دمنوش بابونه استفاده می‌کنند که علاوه بر دفع مواد مضر از طریق ادرار و تعریق باعث تنظیم قند و چربی خون هم می‌شود.

راه کارهای طب سنتی برای پاکسازی بدن/ درمانی به نام سمزدایی وجود ندارد

وی یادآوری کرد: اغلب کارهایی که در مراکز مختلف با سوءاستفاده از نام طب سنتی انجام می‌شود نه تنها کمک کننده نیست بلکه می‌تواند آسیب رسان هم باشد؛ بهتر است برای استفاده از درمان‌های طب سنتی به درمانگاه‌های مخصوص این رشته مراجعه کنید چرا که کارمندان فعال در این درمانگاه ها پزشکانی هستند که تخصص طب سنتی دریافت کرده‌اند.

آدامس‌های قورت‌دادنی که موجب تقویت حافظه می‌شود

آدامس

محققان کشور با استفاده از رزین‌های درخت پسته وحشی آدامس‌هایی را تولید کردند که موجب تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی می‌شود.

حسین کاردان، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آدامس‌های موجود در بازار بر اساس رزین‌های مصنوعی تولید می‌شوند، گفت: به منظور ارتقای ارزش غذایی این محصول در مطالعات خود با حذف این نوع رزین‌ها محصولی طبیعی و بر پایه مواد گیاهی تولید کردیم.

وی با اشاره به جزئیات این آدامس گیاهی یادآور شد: رزین‌های مورد استفاده در این آدامس از رزین‌های درخت “پسته وحشی” یا “بنه” که به آن “سقز” می‌گویند، بوده است.

کاردان اضافه کرد: استفاده از این رزین‌های درختی موجب شد خواص سقز در این آدامس‌ها ایجاد شود و از آنجایی که پایه این نوع آدامس طبیعی است، بر خلاف آدامس‌های موجود می‌توان آن را قورت داد.

این محقق خاطرنشان کرد: این نوع آدامس‌ها سوزش معده را کاهش می‌دهد، ضمن آنکه درمان‌کننده یبوست نیز به شمار می‌رود.

کاردان با تاکید بر اینکه این محصول موجب تقویت حافظه می‌شود، اظهار کرد: در فرمولاسیون این آدامس از کندر استفاده شد. این ماده تقویت‌کننده حافظه است؛ از این رو افرادی که در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، با مصرف این ماده می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کنند

راهکارهای ساده‌ تقویت حافظه را بشناسیم

یک کارشناس آموزشی، راهکارهای ساده تقویت حافظه را تشریح کرد و گفت: تقویت حافظه کوتاه‌مدت به ذهن کمک می‌کند تا اطلاعات جدید سریع‌تر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا بکار گرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی جاوید، با بیان اینکه برای مدیریت اطلاعات و فراموش نشدن جزئیات روزانه، انجام برخی تمرینات مغزی ضروری است، اظهارداشت: به همان ترتیب که فعالیت‌های جسمی و ورزش عضلات را تقویت می‌کنند، تمرین‌های ذهنی نیز فعالیت‌های مغزی را بهبود می‌بخشند.

وی افزود: تقویت حافظه کوتاه‌مدت به ذهن کمک می‌کند تا اطلاعات جدید سریع‌تر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا بکار گرفته شوند.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه استدلال کردن از برترین مهارت‌هایی است که مغز و ذهن را قوی و نیرومند می‌کند، ادامه داد: ذهن‌تان را به استدلال، شیوه‌های سازنده و منطقی عادت دهید.

جاوید با بیان اینکه اگرچه این فناوری‌ها به صرفه‌جویی در زمان منجر می‌شود اما به سرزندگی ذهن آسیب می‌زند اظهار داشت: برای حل این مشکل، کافی است هر روز یک محاسبه ذهنی انجام دهید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*