مادر شهیدان “نوربخش” به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان “نوربخش” به فرزندان شهیدش پیوست
مادر شهیدان نوربخش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. به گزارش تسنیم، فاطمه‌کبری بیک‌زاده مادر شهیدان نوربخش در سن ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و تدفین این مادر شهید دیروز برگزار و در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند در کنار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می‌شود. شهید محمدهادی نوربخش در ۱۹ سالگی در سال ۱۳۵۹ در نوار مرزی افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شهید محمدحسن نوربخش در سن ۱۷ سالگی خرداد ۱۳۶۱ در آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

ارائه خدمات رایگان به سالمندان در مراکز بهداشتی استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۱۰ نوع خدمات به صورت رایگان در تمامی خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت شهری و روستایی خراسان جنوبی به سالمندان ارائه می شود. مهدیزاده تعداد سالمندان استان را ۸۳ هزار و ۱۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: افسردگی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های تنفسی، سرطان، پوکی استخوان و ناتوانی ناشی از سقوط، بیماری های شایع سالمندان است.

۶۵ میلیارد تومان برای احیای قنوات بیرجند نیاز است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با بیان اینکه در سال ۹۷_۹۶ در بحث خسارت سیل از ۴۱رشته قنات بازدید شد، گفت: در این مدت ۱۷ هزار و ۳۱۰ رشته قنات دچار سیل خوردگی شدند که ۶۵ میلیارد تومان برای احیای قنوات خسارت دیده نیاز است.
محمدعلی محمدی اظهار داشت: سال گذشته خسارت‌هایی نظیر طوفان، سیل، تگرگ و خشکسالی را در شهرستان بیرجند شاهد بودیم.

کاهش ۴۷ درصدی جمعیت انسانی مبتلا به تب مالت در استان
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: جمعیت انسانی مبتلا به تب مالت در خراسان جنوبی امسال در مقایسه با سال های قبل ۴۷ درصد کاهش دارد. اصغرزاده افزود: این کاهش به علت واکسیناسیون دامهای حساس، پوشش حداکثری دامها ، تأمین به موقع واکسن، آموزش دامداران و اطلاع رسانی رسانه حاصل شده است.

یارانه ۶ میلیون تومانی برای کاشت حلزون
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کودکان ناشنوای زیر ۶ سال از کمک یارانه دولتی ۶ میلیون تومانی برای عمل کاشت حلزون بهره مند می شوند. علی عرب نژاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عمل جراحی کاشت حلزون از جمله خدمات موردنیاز ناشنوایان است که از سال ۱۳۸۶ کمک هزینه ای برای این عمل به خانواده های متقاضی پرداخت می شود.

جمعه بازار خودرو در بیرجند راه اندازی می شود
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: جمعه بازار خودرو در بیرجند تا پایان مهرماه جاری در محل چهارشنبه بازار فعلی راه اندازی می شود.
حسن خسروی اظهار داشت: یکی از نیازهای شهروندان وجود فضاهایی مختص ارائه یک کالای خاص می باشد که برای پرهیز از سفرهای درون شهری، سردرگمی و … راه اندازی جمعه بازار خودروی بیرجند در دستور کار قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*