سفر وزیر علوم به بیرجند در بیستم مهرماه دانشگاه بیرجند « کارآفرین » می شود

رئیس دانشگاه بیرجند از سفر وزیر علوم و هیات همراه در روز بیستم مهرماه جاری به بیرجند برای شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجوی استان، افتتاح چند پروژه و دیدار با کارکنان مراکز آموزش عالی استان خبر داد.
سفر وزیر علوم؛ بیستم مهرماه به بیرجند
دکتر احمد خامسان در نشست خبری روز گذشته خود با بیان اینکه دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان در ردیف دانشگاه های رده دوم کشور قرار دارد اما با برخی دانشگاه های رده اول نیز قابل مقایسه می باشد، گفت: دانشگاه بیرجند بیش از ۱۲هزار دانشجو و۳۴۶ نفر عضو هیات علمی دارد و به شدت به دنبال تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه کارآفرین هستیم.
وی با اشاره به سفر وزیر علوم و هیات همراه به بیرجند در بیستم مهرماه جاری، هدف از این سفر را شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجوی استان، افتتاح چند پروژه و دیدار با کارکنان مراکز آموزش عالی ذکر و اضافه کرد: روز جمعه بیستم مهرماه جاری جلسه مجمع و بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند نیز برگزار خواهد شد.
پروژه های قابل توجه دانشگاه بیرجند
رئیس دانشگاه بیرجند از افتتاح دو پروژه خیرساز شامل اولین خوابگاه متأهلی و نیز آزمایشگاه برق و کامپیوتر به همراه مرکز مشاوره و درمانگاهی دانشگاه بیرجند در سفر وزیر علوم خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این بهره برداری از مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند توان انرژی که ۳ مرکز و آزمایشگاه شامل مرکز کنترل و پایش شبکه های انرژی دانشگاه بیرجند، آزمایشگاه شبیه ساز سیستم قدرت و مرکز کنترل و بهره برداری نیروگاه هیبرید دانشگاه در آن ایجاد شده و با هدف گسترش شبکه های خورشیدی و تأمین برق از انرژی خورشید احداث گردیده را نیز خواهیم داشت. ضمن اینکه بحث جمع آوری و مدیریت پسماند را نیز در دانشگاه با جدیت پیگیر هستیم و جمع آوری آب های خاکستری از جمله آب استخر را با هدف آبیاری فضای سبز شروع کرده ایم. وی ادامه داد: پروژه مجتمع مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال را نیز با کمک ۱۱۰ میلیون تومانی یک خیر و گذاشتن اعتبار از سوی دانشگاه به همین میزان به همراه پروژه آزمایشگاه مکانیک با اعتبار ۶۴۰ میلیون تومان و پروژه بوستان شهدای دانشگاه را آماده کلنگ زنی داریم.

انتظار مساعدت شهرداری و مسئولین
برای تسهیل در تردد دانشجویان
دکتر خامسان با ذکر اینکه احداث سه مجتمع خوابگاهی خودگردان، بسیاری از مشکلات مربوط به اسکان دانشجویان را مرتفع کرده است، گفت: مشکل ایاب و ذهاب بیش از ۱۲ هزار دانشجو به پردیس ها که اکثر آنها را دانشجویان غیر بومی تشکیل می دهند همیشه از دغدغه های ما و دانشجویان بوده است در حالی که چرخ اقتصاد شهر توسط دانشجویان غیر بومی دانشگاه می چرخد و اگرچه دانشگاه سعی کرده تا حد مقدوراتش سوبسید بدهد تا کرایه ها خیلی برای دانشجویان محسوس نباشد اما شهرداری و مسئولین نیز باید همکاری بیشتری در این راستا داشته باشند.

ممنوعیت خرید هرگونه وسایل پلاستیکی
در دانشگاه بیرجند
وی در پایان از ممنوعیت خرید هرگونه وسایل پلاستیکی و بطری های آب معدنی از ۲ ماه پیش در دانشگاه بیرجند خبر داد و این ممنوعیت را در راستای کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست مؤثر دانست.

۳۴۶ عضو هیات علمی و ۱۲ هزار و۵۴۰ دانشجوی
ثبت نام شده
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند را با رتبه های مختلف ۳۴۶ نفر شامل ۲۹۷ نفر آقا و ۴۹نفر خانم ذکر کرد و گفت: تعداد دانشجویان ثبت نام شده ما نیز ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر است که این اعضای هیات علمی و دانشجویان در ۳۴۰ کد رشته جاری و فعال مشغول تدریس و تحصیل هستند. دکتر محسن آیتی با اشاره به وضعیت خوب دانشگاه بیرجند در پذیرش دانشجو، گفت: ما از نظر جذب و پذیرش دانشجو و رشته های فعال در سطح دانشگاه های رده اول کشور قرار داریم.
کسب ۹ رتبه یک تا ۴۳ در المپیادهای علمی
وی به برنامه های جدید وزارتخانه و دانشگاه از جمله در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: در بحث بازبینی، محتوا و عناوین دروس و ایجاد رشته های جدید با جدیت تلاش کرده ایم و معاونت پژوهشی نیز در بحث کارآفرینی ، دوره های خوبی را پیش بینی کرده اند. گروه های آموزشی نیز تلاش زیادی دارند و برنامه جامعی را در دست تدوین داریم و توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته های ارشد و دکترا در دستور کار می باشد.
وی به افتخارات علمی دانشگاه بیرجند در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۹ نفر از دانشجویان ما در المپیادهای علمی رتبه های یک تا ۴۳ را کسب کرده اند.
تحصیل ۴۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند
دکتر آیتی با بیان اینکه ۴۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، کد رشته های فعال دانشگاه را در کاردانی ۵ کد رشته، کارشناسی ۹۰ کد رشته، کارشناسی ناپیوسته ۶کد رشته، کارشناسی ارشد ۱۳۶ کد رشته و در دکترا ۵۶ کد رشته ذکر کرد و افزود: ورودی های ثبت نام شده در کاردانی ۱۲ نفر ، کارشناسی ۱۵۱۹ نفر، کارشناسی ناپیوسته ۶۱ نفر، کارشناسی ارشد ۵۴۳ نفر و دکترا ۹۰ نفر می باشد و ۱۲۰ نفر ظرفیت اعلام شده پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی بدون آزمون داریم.
۳۹۰۰ نفر ظرفیت اسکان دانشجو
در خوابگاه های دانشگاه بیرجند
مدیر امور دانشجویی دانشگاه بیرجند هم با بیان اینکه حوزه دانشجویی، مباحث اسکان، تغذیه و پرداخت تسهیلات به دانشجویان را پیگیری می کند، گفت: در حوزه تعمیر، تجهیز، بازسازی و نوسازی خوابگاه ها در تابستان ۹۷ اقدامات خوبی با جذب اعتبار از صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفته و سال تحصیلی جدید را با کمترین مشکل آغاز کردیم.
علیرضا منصوری با ذکر اینکه ۳۹۰۰ نفر ظرفیت اسکان دانشجویی در خوابگاه های دانشگاه بیرجند وجود دارد، اظهار کرد: یک خوابگاه استیجاری خودگردان نیز داریم و در بخش تغذیه هم سالن های غذاخوری ما با یک آشپزخانه مرکزی در پردیس شوکت آباد فعال هستند. وی هزینه رفت و آمد دانشجویان را به ازای هر سرویس ۴۵۰ تومان ذکر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*