آخرین خبر :

فرماندار بیرجند: امنیت شغلی مهم ترین اولویت جوانان است

فرماندار بیرجند گفت: اشتغال و اطمینان از امنیت شغلی به عنوان مهم ترین اولویت جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا علی ناصری روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند افزود: به رسمیت شناخته شدن از دیگر اولویت های جوانان است که ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه پیگیری خواسته های این بخش از جامعه را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: اگر مشکلی در مسیر اهداف جوانان وجود دارد باید با همفکری در این ستاد برطرف شود.
فرماندار بیرجند بیان کرد: دستگاهی که بیشتر از دیگر دستگاه ها با امور جوانان مرتبط است، گزارش عملکرد و ارائه راهکار برای سال جاری و آینده در راستای اسناد بالادستی ارائه کند.
وی گفت: اگر فعالیت های ما قانونی باشد اما در راستای اهداف سازمانی و برنامه نباشد رضایت مندی عمومی بویژه در حوزه های مربوط به جوانان حاصل نمی شود.
وی یادآور شد: مدیران شهرستانی باید از میان جوانان، مشاورانی را انتخاب کنند، برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند.
فرماندار بیرجند گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۳۹۷ از طرف مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی»، همه مسئولان باید در راستای اجرایی شدن این شعار تلاش کنند.
ناصری افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه، به وظایف خود که در قانون برنامه آمده عمل کنند.
وی اظهار کرد: دستگاه های شهرستانی با اداره های کل خود در استان ارتباط تنگاتنگی داشته و شرح وظایف و عملکرد سال ۱۳۹۷ در راستای قانون برنامه را از اداره های کل دریافت و برنامه های خود را در این خصوص تنظیم کنند.
وی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی مناسب در سال جاری هدف گذاری مطلوبی برای حمایت از شعار سال و ایجاد اشتغال انجام شود.
فرماندار بیرجند گفت: پیشنهاد شده میدانی به نام شهید مرتضی بصیری‌پور نخستین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی نام‌ گذاری شود.
ناصری اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهر معابری وجود دارد که هنوز نامگذاری نشده و کمیسیون نامگذاری خیابان ها باید احیا شود.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: سال گذشته طرح کسب و کار در کنار مساجد با هدف ایجاد اشتغال خانگی و احیای صنایع دستی به صورت آزمایشی در ۲ روستای بیرجند انجام شد که مورد استقبال قرار گرفت.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار افزود: طرح یاوران آسمانی و آموزش زوج‌ های جوان در سال گذشته انجام شد و به زوج‌هایی که در دوران عقد بودند با مهارت‌های زندگی به صورت تخصصی آشنا شدند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه است و کارگاه سواد فضای مجازی هم به این منظور در سال قبل، برگزار شد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد، به تنهایی امکان می تواند اوقات فراغت را در زمینه‌های مختلف ساماندهی کند.
سبزه کار افزود: جشن های میلاد حضرت مهدی(عج)، ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و تجلیل از جوانان برتر در مساجد همزمان با هفته جوان در استان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسی نجمه محمودی از ۸ تا ۱۵ اردیبهشت در نگارخانه بهمن و نمایشگاه آثار گرافیکی از یکم تا هشتم اردیبهشت سال جاری در نگارخانه سرو بیرجند به روی علاقمندان باز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*