آخرین خبر :

جشن انقلاب در ۳۰ نقطه استان بر گزار می شود برافراشته با شکوه جشن ورود امام (ره) ساعت ۹:۰۰ درمیدان امام بیرجند

آغاز جشن های انقلاب در سراسر کشور، امروز مخابره می شود. ایران اسلامی غرق در شکوه پیروزی پر افتخاری است که استقلال و آزادی را به ارمغان آورد. فردا مراسم گرامیداشت سالروز ورود بینیانگذار این پیروزی شکوهمند در خراسان جنوبی برگزار می شود و ۳۰ نقطقه استان برای برگزاری جشن های انقلاب جانمایی شده است. مراسم تکریم پرچم هم برای اولین بار در برنامه های دهه فجر قرارگرفت و امروزهمزمان با گرامیداشت سالروز ورود امام (ره) در نقاط مختلف استان برگزار می شود. مردم بیرجند امروز به میدان امام خمینی (ره) این شهر می روند و با آرمان های او و انقلاب تجدید پیمان میکنند.مسئولان دستگاه های اجرایی و ارگان ها و نهاد های استان هم برای افتتاح پروژه ها و اجرای برانامه هایی که به مناسبت دهه فجر مشخص شده آماده اند . آنها در جلسات مختلف پروژه های خود را اعلام کردند.
مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن ماه امروز در بیش از ۳۰ نقطه استان با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می شود .رئیس ستاد دهه فجر خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در مرکز استان مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن ماه در ساعت ۳۰/۷ صبح و طی دیدار مسئولان با نماینده ولی فقیه در استان آغاز و مراسم اصلی نیز در ساعت ۹ صبح با حضور مردم در میدان امام خمینی (ره) برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین ملایی به برگزاری بیش از ۳ هزار و ۱۵۸ عنوان برنامه فرهنگی و عمرانی در استان همزمان با دهه فجر اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۱۵۶ عنوان برنامه فرهنگی و بیش از هزار عنوان برنامه عمرانی می باشند. وی از تشکیل ۱۱ ستاد شهرستانی گرامیداشت دهه فجر در استان خبر داد و گفت: غبارروبی بیش از ۴۶۰ گلزار شهدا، نواخته شدن زنگ انقلاب در ۲۷۰۰ مدرسه، برگزاری ۸۱ یادواره شهدا، اعزام ۴۲۰ مبلغ به روستاها و مدارس، برگزاری ۲۴ مورد همایش، ۵۱ نشست تبیینی، ۲۰ کرسی آزاد اندیشی و بیش از ۲۸۰۰ جشن و برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در بیش از ۲۰۰ نقطه از استان از مهم ترین برنامه دهه فجر امسال می باشند. رئیس کمیته نیروهای مسلح استان نیز در این نشست خبری از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه توسط این کمیته در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ، دیدار با نماینده ولی فقیه، شرکت در مراسم عطر افشانی و گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری ، اعزام سخنران به مدارس و مساجد و برگزاری طرح مردم یاری و ویزیت رایگان بیماران در کلیه مراکز درمانی یگان های تابعه از جمله مهم ترین برنامه های ستاد نیروهای مسلح در استان می باشند.
امیر قوام یوسفی به برگزاری مراسم نورافشانی در استان همزمان با شب ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در مرکز استان این مراسم در تپه های مشرف به امامزادگان باقریه برگزار خواهد شد.
بیرجند با ۱۳۶ پروژه به استقبال دهه فجر می رود
فرماندار بیرجند از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۳۶ پروژه همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد. ناصری گفت: اجرای این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برنامه ریزی شده است که از این مبلغ ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی (ملی، استانی، منابع داخلی، دو درصد نفت و سایر ) و ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل سرمایه گذاری های بخش خصوصی تامین می شود.
او افزود: از مجموع ۱۳۶ پروژه ۷ پروژه کلنگ زنی و ۱۲۹ پروژه افتتاحیه خواهد بود که ۴۲ پروژه در سطح شهر بیرجند و ۸۷ پروژه در روستاهای بخش مرکزی بیرجند افتتاح خواهند شد. به گفته فرماندار بیرجند عمده جمعیت شهرستان به صورت مستقیم از این پروژه ها برخوردار می شوند و برای ۱۰۸۱ نفر شغل مستقیم ناشی از اجرای این طرحها فراهم خواهد شد. ناصری با تصریح اینکه پروژه هایی که توسط دهیاری های بخش مرکزی بیرجند اجرا گردیده شامل ۴۱ طرح می باشد، گفت: این پروژه ها عمدتاً شامل اصلاح و توسعه معابر روستایی، ساماندهی آرامستان، ساماندهی ورودی روستا، احداث چشمه سرویس عمومی، بهسازی مظهر قنات و فضای سبز هستند که برای این طرحها ۲۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال هزینه شده است. ناصری با اشاره به اهمیت خاص برخی از پروژه ها برای شهرستان بیرجند گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب، شرکت آب و فاضلاب شهری ۵ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی و افتتاح ا خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر، اجرای شبکه فاضلاب بخشی از مناطق جنوبی بیرجند (پونه، پامچال، نیلوفر)، تجهیز و راه اندازی چاه شماره ۸ بیرجند دشت سربیشه و جابجایی و حفر چاه شماره ۸ رکات بیرجند را در برنامه خواهد داشت. شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال افتتاح مجتمع آبرسانی القار ( القار، مافنداب، استخر و …) را در برنامه خواهد داشت.
دعوت از مردم برای حضور گسترده در مراسم ۱۲ بهمن
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در آستانه سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در بیانیه ای از مردم برای شرکت گسترده در مراسم ۱۲ بهمن دعوت کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*