رشد هشت برابری مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در دولت یازدهم بیش از ۴۱ میلیون نفر تا آخر بهار مشترک اینترنت پرسرعت سیار شدند

تهران- تازه ترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران درحالی از رسیدن شمار مشترکان اینترنت پرسرعت سیار به ۴۱ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۴۴ نفر تا پایان فصل بهار خبر می دهد که این میزان در سال ۱۳۹۲ فقط ۵۸۴ هزار و ۸۷۶ نفر بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تازه ترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بیانگر آن است که شمار مشترکان اینترنت پرسرعت سیار در سال ۱۳۹۳ به یک میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۰ نفر افزایش یافت.
این میزان در سال ۱۳۹۴ به ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۲۱ نفر رسید.
براساس این گزارش، شمار مشترکان اینترنت پرسرعت سیار ایران در سال ۱۳۹۵ به ۲۳ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۷۴۸ نفر افزایش یافت.
رشد بی وقفه و فراگیری نسل های بالاتر تلفن همراه و خدمات روزافزون مبتنی بـر آنها، نیاز به پهن باند را بیش از پیش الزامی کرد.
بر این اساس از سال۱۳۹۳ با برگزاری جلسه های متعدد و پس از پایان دوره حفاظت پروانه اپراتـور تلفن همراه رایتل، «اصول حاکم بر ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه»، در کمیسیون تنظیـم مقررات ارتباطات تصویب شد.
در همین پیوند، طرح هایی مانند طرح رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه، یکنواخت سازی شماره گذاری و تعرفه ها، افزایش رقابت بین اپراتورها، بهبود کیفیت و مناسب سازی تعرفه خدمات محقق و سبب شد شمار مشترکان اینترنت پرسرعت سیار افزایش یابد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین از افزایش ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت سیار از هشت دهم درصد در سال ۱۳۹۲ به ۴۲درصد در خردادماه امسال خبر داد.

** رشد هشت برابری مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در دولت یازدهم
براساس گزارش رگولاتوری، مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا پایان فصل بهار امسال با افزایش هشت برابری روبرو شد.
در سال ۱۳۹۲ شمار مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار فقط پنج میلیون نفر بود که این میزان تا پایان فصل بهار امسال به ۴۳ میلیون نفر افزایش یافت.
تازه ترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران نشان می دهد پورت فعال باند پهن ثابت در سال ۱۳۹۲ در کشور پنج میلیون بود که این رقم تا آخر فصل بهار امسال به ۱۰ میلیون پورت رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*