آخرین خبر :

شهردار: حدود ۶۰ هزار متر مربع از معابر عمومی بشرویه آسفالت شد

بیرجند- ایرنا- شهردار بشرویه گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش حضور و تردد مسافران و گردشگران در این شهر ، حدود ۶۰ هزار متر مربع از معابر عمومی شهر آسفالت شده است.

حسین بلالی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تشکیل کارگروه استقبال از بهار در راستای فضاسازی مناسب برای ایام نوروز جلسات متعدد و نشست های مشورتی در شهرداری از مهر ماه برگزار کرد.
وی ادامه داد: کشیک های نوروزی شهرداری از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین تعیین شد و همچنین ایستگاه راهنمایی و ارایه خدمات رفاهی آماده پاسخگویی به مسافران است.
بلالی از اجرای نزدیک به شش هزار متر مربع گل کاری در خیابان ها و میدان های بشرویه خبر داد و اظهار کرد: همچنین برای ایجاد فضای سبز و زیبا سازی شهر حدود یکهزار اصله نهال کاشته شده است.
وی اضافه کرد: نقشه معرفی و راهنمای شهرستان بشرویه شامل معرفی جاذبه های گردشگری، شماره تلفن های های ضروری و اقامتگاه ها نیز آماده و بین مسافران توزیع می شود.
بلالی از افزایش ناوگان جمع آوری زباله های شهری خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز برای حفظ نظافت و زیبایی فضای شهری ساعات کاری این ناوگان افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، شهردار بشرویه ساخت۲۵ المان نوروزی متنوع را از جمله اقدامات شایسته توجه شهرداری دانست و افزود: این المان ها با بهینه سازی و امکانات ضایعاتی و با بهره گیری از نبوغ و خلاقیت و امکانات بومی و تنها با ۵۰ درصد هزینه واقعی آماده شد.
وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد در راه های ورودی و خروجی و همچنین در شهر، نقاط حادثه خیز برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی رفع شده است.
بلالی از احداث و تجهیز بوستان اقامتی، رفای زایر به مساحت سه هزار متر مربع خبر داد و گفت: همچنین ۱۰ هزار متر مربع از معابر نیز لکه گیری شده است.
آماده سازی اماکن اقامتی ویژه مسافران، بهسازی معابر و مبادی ورودی و خروجی شهر، تعویض و اصلاح سیستم روشنایی و شبکه آب شرب معابر، اجرای شش کیلومتر رنگ آمیزی جدول معابر و همکاری با میراث فرهنگی در توزیع صنایع دستی در پارک شهر از جمله دیگر اقدامات به مناسبت تعطیلات نوروزی است.
شهرستان بشرویه با قرار گرفتن در مسیر تردد استان های همجوار نظیر خراسان رضوی و یزد همه ساله پذیرای حضور مسافران و گردشگرانی از دیگر استان ها و به ویژه زایران علی بن موسی الرضا (ع) است.
شهر بشرویه در ۳۰۰کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*