آخرین خبر :

۹۶ تخت روانپزشکی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس در اهواز، تعداد یک هزار تخت روانپزشکی را در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور افتتاح کرد که سهم خراسان جنوبی ۹۶ تخت بود. مراسم افتتاح ۹۶ تخت روانپزشکی در استان با حضور معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند برگزار شد.
در بخش درمان کشور حداقل به بیش از ۸۰ هزار تخت دیگر نیاز داریم
معاون اجرایی معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از برگزاری مراسم به خبرنگاران گفت: از این که در روز افتتاحیه سراسری تخت های روانپزشکی در استان خراسان جنوبی که از استانهای فعال و پیشتاز در طرح تحول سلامت است، حضور دارم خوشحالم.
دکتر شهرامی افزود: در بخش دولتی بیش از ۷۵۰۰ تخت در بخش روانپزشکی داشتیم و نیاز به حدود ۱۰ هزار تخت دیگر در این حوزه احساس می شد که تهیه این تعداد تخت با توجه به کمبود منابع، از توان وزارتخانه خارج بود لذا مقرر شد با استفاده از توان و امکانات موجود در استانهایی که نیاز بیشتری دارند تا حدودی نسبت به رفع نیاز اقدام شود و لذا قطعا این روند ادامه دارد و امکانات را در آینده نیز توسعه و گسترش خواهیم داد و در ماههای آینده نیز در این حوزه بهره برداری هایی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در سطح کشور و در تمامی بخش ها حداقل به بیش از ۸۰ هزار تخت نیاز داریم، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع دولتی باید با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده حداکثری از توان و امکانات موجود، بخشی از نیازها را در آینده مرتفع نماییم.
دکتر قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۴۰ تخت فعال روانپزشکی در سطح استان داشتیم، گفت: امروز شاهد افتتاح و آغاز بهره برداری از ۹۶ تخت جدید هستیم که ۷۰ تخت در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، ۱۸ تخت در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس و ۸ تخت هم در بیمارستان شهدای قاین به بهره برداری رمی رسد.
وی افزود : البته در آینده نیز این تخت ها و امکانات را درسطح استان گسترش خواهیم داد و بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیز با استفاده از زمین مجاور توسعه پیدا خواهد کرد که امیدواریم با کمک وزارتخانه در این راستا گام برداریم و مردم استان از امکانات بیشتری استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*