ورود اولین هواپیما از سال ۲۰۱۷ قرارداد ایران‌ایر با ایرباس نهایی شد

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مذاکرات خود برای خرید هواپیما از شرکت فرانسوی ایرباس را از چند ماه قبل آغاز کرده بود سرانجام عصر امروز قرارداد نهایی خرید ۱۰۰ فروند هواپیما را با این شرکت به امضا رساند.

به گزارش ایسنا، شرکت ایران‌ایر قرارداد خود را با فابریس برژیه مدیر شرکت هواپیماسازی ایرباس به امضا رساند و این قرارداد در پی امضای توافق‌نامه‌ای است که در بهمن‌ماه سال گذشته (ژانویه سال ۲۰۱۶) در پاریس به امضا رسیده است.

چارچوب این قرارداد نهایی شرکت ایرباس تعهد کرده با اخذ مجوزهای لازم ۱۰۰ فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد.

بر اساس این قرارداد از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی و در یک پروسه زمانی ۱۰ ساله این هواپیماها به ایران تحویل خواهند شد.

طبق اعلام ایران‌ایر ۴۶ فروند از هواپیماهای خریداری شده از خانواده ایرباس ۳۲۰، ۳۸ فروند از خانواده ایرباس ۳۳۰ و ۱۶ فروند از خانواده ایرباس ۳۵۰ است.

مدیرعامل ایران‌ایر پیش از این به ایسنا اعلام کرده بود این شرکت امید آن را دارد که تا نوروز سال ۹۶ نخستین هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس را تحویل بگیرد.

در توافق ابتدایی ایران‌ایر خرید ۱۱۸ فروند هواپیما را در دستور کار خود قرار داده بود اما با حذف ایرباس ۳۸۰ از سبد خرید هواپیمایی جمهوری اسلامی در حال حاضر توافق بر ورود ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران صورت گرفته است.

ایران‌ایر چند روز قبل نیز قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیمای بویینگ را با این شرکت هواپیماساز آمریکایی به امضا رسانده بود.

طبق توافق‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از منابع اعتباری مربوط به خرید این هواپیماها از طریق فاینانس بین‌المللی تامین خواهد شد و ایران‌ایر در ۴ قسط که مجموعا به یک میلیارد دلار می‌رسد آورده مالی ۱۵ درصدی خود را تامین می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*