حاجی بابایی؛ رسیدگی به حقوقهای نجومی در برنامه ششم توسعه


رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: براساس مصوبه این کمیسیون به همه هیاهوها درباره حقوق های نجومی پرداخته شده است و این مصوبه بزودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.
رسیدگی به حقوقهای نجومی در برنامه ششم توسعهحمیدرضا حاجی بابایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به تشریح مصوبات نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه ششم توسعه پرداخت.
وی افزود: براساس ماده ۱۰ لایحه برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۳ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشته و توسط شرکت های ایدرو و ایمیدرو در مناطق محروم و توسعه نیافته برای اشتغال سرمایه گذاری شود.
حاجی بابایی تصریح کرد: البته این قید وجود دارد که این ۳ میلیارد دلار با کمک شرکت ها و توسط بخش خصوصی انجام بپذیرد.
وی گفت: در لایحه دولت مصوبه ای بود مبنی بر اینکه پروژه های عمرانی که توجیه فنی و اقتصادی ندارند باید حذف شوند اما مجلس با این موضوع مخالفت کرد.
حاجی بابایی تصریح کرد: مجلس معتقد است همه پروژه ها دارای توجیه فنی هستند و باید همچنان روند تکمیل آنها ادامه داشته باشد.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: با تصویب امروز مجلس همه پروژه های عمرانی با هر درصد پیشرفتی که دارند ادامه خواهند داشت.
وی افزود: یکی دیگر از مصوبات مجلس به شفاف سازی مرتبط می شد و با این مصوبه تمام مناقصات و معاملات باید در یک سامانه ای ثبت  و میزان اعتبارات آنها نیز باید مشخص شود البته این موضوع مربوط به معاملات متوسط و بزرگ است.
حاجی بابایی ادامه داد: مصوبه دیگری که بسیار تعیین کننده است اینکه دولت موظف شد در سال اول اجرای برنامه به سمت عملیاتی شدن بودجه حرکت کند و تا پایان برنامه ششم صد درصد بودجه عملیاتی شود.
وی گفت: از دیگر مصوبات مجلس این بود که از اول سال ۱۳۹۶ کلیه دستگاه های اجرایی موظف هستند هر آنچه را که در قانون بودجه مجلس تصویب می شود مطابق با آن برنامه ریزی کنند و هرگونه تخلف از این موضوع تخلف بوده و مجازات در پی خواهد داشت.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع حقوق های نجومی  و اینکه بعضاً گفته می شود تعیین ساز و کاری برای این موضوع از متن لایحه برنامه حذف شده است اشاره کرد و افزود: یکی از مصوبات بسیار خوب کمیسیون تلفیق برنامه که انشاءالله بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و هنوز وقت آن نرسیده ، پرداختن به حقوق های نجومی است.
حاجی بابایی تصریح کرد: در کمیسیون به تمامی هیاهوها و مسائل گوناگون در این باره پرداخته شده و از طرفی دغدغه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: براساس مصوبه این کمیسیون سقف حقوق برای مدیران ۱۰ میلیون تعیین شده است و به افرادی که از تخصص ویژه ای برخوردارند با مصوبه شورای حقوق و دستمزد ۱۷ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه افزود: براساس این مصوبه کمیسیون تلفیق که انشاءالله در صحن علنی هم به تصویب خواهد رسید دریافتی همه مسئولان در سامانه ای وارد می شود و به اطلاع دستگاه های نظارتی خواهد رسید.
حاجی بابایی تاکید کرد: از زمانی که گزارش کمیسیون تلفیق برنامه چاپ و به صحن علنی ارائه می شود ممکن است کلماتی جا افتاده یا ابهامی وجود داشته باشد همه موارد اصلاحیه زده می شود و در صحن علنی بر اساس آخرین اصلاحیه اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*