متخصص تغذیه مطرح کرد « ویتامین E » موثر در درمان ناباروری و سرطان/ منابع دریافت ویتامین E

 

خبرگزاری فارس: « ویتامین E » موثر در درمان ناباروری و سرطان/ منابع دریافت ویتامین E

متخصص تغذیه گفت: ویتامین E در جوانه و روغن گندم به مقدار زیادی وجود دارد؛ همچنین در کاهو و مغزها یافت می‌شود. باید گفت اگر کسی تغذیه کامل داشته باشد این ویتامین را به صورت کامل دریافت می‌کند و بدن آن به کمبود ویتامین E دچار نمی‌شود.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در توضیح ویتامین E گفت: این ویتامین یکی از ۴ ویتامین محلول در چربی است که خصوصیات و اثرات متعدد و زیادی دارد.

وی افزود: ویتامین E ابتدا روی بحث ناباروری بسیار موثر است، این ویتامین در درمان عفونت‌ها نیز کاربرد دارد. همچنین با عنوان قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.

صفوی از خاصیت این ویتامین برای پوست گفت: از این ویتامین در قالب پماد،‌ لوسیون و کرم‌‌های مختلف برای محافظ پوست استفاده می‌شود و از پوست در مقابل آلودگی‌ها محافظ می‌کند.

متخصص تغذیه اضافه کرد: هم اکنون این ویتامین را می‌توان در قالب قرص‌،‌کپسول، شربت و مکمل‌های مختلف استفاده کرد. این ویتامین باعث زیبایی،‌شفافیت،‌براقی و درخشان‌ شدن پوست می‌شود.

صفوی گفت: ویتامین E در جوانه و روغن گندم به مقدار زیادی وجود دارد؛ همچنین در کاهو و مغزها یافت می‌شود و مقدار کمی از آن نیز در روغن‌های مایع وجود دارد. باید گفت اگر کسی تغذیه کامل داشته باشد این ویتامین را به صورت کامل دریافت می‌کند و بدن آن به کمبود ویتامین E دچار نمی‌شود.

وی افزود: اگر کسی بخواهد از این ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان قوی استفاده کند باید آن را در دوز بالاتر به صورت مکمل‌های ۲۰۰ واحد و ۴۰۰ واحدی استفاده نماید.

صفوی تصریح کرد: کسی که به بیماری سرطان دچار شود قسمتی از آن به دلیل کمبود این ویتامین است زیرا این ویتامین می‌تواند جلوی رادیکال‌های آزاد و تومور را بگیرد. به همین دلیل هم اکنون برای کسانی که در حال درمان سرطان هستند این ویتامین تجویز می‌شود؛ همچنین زنان و مردان نابارور به مصرف این ویتامین توصیه می‌شوند.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا افراد می‌توانند به صورت خودسرانه ویتامین را مصرف کنند گفت: خیر، چون این یک ویتامین محلول در چربی است و در صورت اضافه مصرف شدن با ذخیره در کبد ایجاد مسمومیت می‌کند به همین دلیل لازم است افراد در صورت کمبود این ویتامین را مصرف کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*