اخبار کوتاه

 

عیدانه ۵ میلیون تومانی وزیر راه به کارکنان فرودگاه‌ه!

به دستور و تائید وزیر راه و شهرسازی به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) به هریک از کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور مبلغ ۵۰ میلیون ریال عیدانه پرداخت شد این در حالی است که سهم کارکنان راه‌آهن ۱۵۰ هزار تومان بود. طبق نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع (محمدرضا امامی) آمده است: در اجرای دستورالعمل ماده ۴۱ ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و مصوبه هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها اجازه داده می‌شود به هر یک از کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد، قانون کار، قرارداد مشخص و معین و کارگری مبلغ ۵۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب «به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)» پرداخت شود.

 گفته می شود نایب‌رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ۱۴ مورد اتهام خلاف شأن نمایندگی در پرونده نماینده تهران خبر داد.
 گفته می شود حجت الاسلام حسین سبحانی نیا درباره اختلاف اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی اظهار کرد: اگر در جناح اصولگرایان به تصمیمی درباره انتخابات دست یافته شود، همه باید به آن احترام بگذارند و به سمت دیگران نروند. وی درباره حمایت حجت الاسلام ناطق نوری از حسن روحانی به عنوان یک اصولگرا گفت: آقای ناطق اعلام کرده است که تصمیم دارد از آقای روحانی حمایت کند، ایشان چهره آی شناخته شده در فضای سیاسی کشور و همچنین اصولگرایان هستند و نظرشان بر این است که از آقای روحانی حمایت کند. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نظر ناطق نوری در میان طرفدارانش در جناح اصولگرا چقدر اثرگذار است و تا چه اندازه می تواند نظر آنها به سمت رئیس جمهوری جلب کند، ادامه داد: آقای ناطق در میان تعداد زیادی از اصولگرایان نفوذ دارد و نظرش می تواند آنها را به حمایت از آقای روحانی ترغیب کند. قطعا نظر آقای ناطق با توجه به وجهه ای که دارند در نتیجه انتخابات اثرگذار خواهد بود. سبحانی نیا در ادامه درباره حضور انتخاباتی محمدرضا باهنر، عزت الله ضرغامی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از جناح اصولگرا اظهار کرد: بحث های کلی وجود دارد و نام این افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است ولی اینکه در نهایت چه خواهد شد ، هنوز مشخص نیست.

«کم درآمدها» بیشترین کمک به بازسازی عتبات را داشته‌اند

مدیر هماهنگی و جذب مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مردم کم‌درآمد، بیشترین کمک را به بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند، گفت: مردم کم درآمد در استان خراسان جنوبی بیشترین کمک را تاکنون انجام داده‌اند و این بخشش قابل تقدیر است. وی با برآورد خدمات و نذورات مردمی در سال ۹۴ افزود: میزان مشارکتهای صورت گرفته برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

 گفته می شود دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، گفت: رعایت حقوق شهروندی یک ضرورت ملی است و منافع ملی ما در گرو رعایت حقوق شهروندی و تحقق این قانون است.حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی  پس از برگزاری مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی که توسط رییس‌جمهوری انجام گرفت، گفت: این روز، روز خیلی خوبی برای همه کسانی بود که با نگاهی انسانی و اخلاقی به فضای جامعه ما توجه می‌کنند. جمع حاضر در مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی، جمعی دردمند از حقوقدانان، سیستم‌های قضایی، وکلا و از احزاب و جریان‌های سیاسی بودند که به نوعی با مسائل حقوق شهروندی ارتباط داشتند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*