آخرین خبر :

​یادداشت امروز/قوانین بشری یا الهی…!!!

دوستی داشتم که چند سال پیش مبلغی حدود صد میلیون تومان که همه دارایی اش بود را به هوای سود بیشتر، سپرد به پدیده شاندیز.چند ماهی سود کرد و ناگهان هم سود رفت و هم اصل پول و امروز چیزی از آن سرمایه ندارد. بگذریم که اساساً وقتی یک موسسه مالی سودهای آنچنانی بدهد حتما جایی از کار می لنگد اما اشتباه رفیق قدیمی ام فقط اعتماد به پدیده و طمع برای سود بیشتر نبود بلکه بزرگترین اشتباهش این بود که همه تخم مرغ ها را در یک سبد چید و همه دارایی اش را به یک فعالیت اقتصادی اختصاص داد.
(آنهایی که حتی یک بار شانه تخم مرغ ها از دستشان اشتباهی افتاده و همه آنها شکسته می فهمند چه می گویم که چیدن تخم مرغ ها در یک سبد چقدر می تواند خسارت بار باشد) او پس از آن برای جبران خسارت وارده حاضر شد تسهیلاتی، حتی با نرخ های بالا هم از سیستم بانکی بگیرد تا اندکی از خسارت وارده را به حساب خود جبران کند ولی همان تسهیلات هم چیزی جز ضرر برایش نداشت. ضرر پشت ضرر فقط برای آنکه طمع کرد و اعتماد بی جا کرد. از فردا روزی که ملامت اطرافیانش بلند شد، به هر دری می زد تا جبران کند اما جبرانی نداشت و تنها راهش بهانه ها و توجیهات و عذرهای بدتر از گناه بود که تقصیر را به گردن این و آن می انداخت و این درحالی بود که قبل آن همه کسانی که ذره ای با بازی های اقتصادی آشنایی داشتند او را انذار می دادند….
استاد روانشناسی را می شناسم که می رفت کلاس و برای دانشجویانش از قوانین و دستورالعمل ها و فرمول های رایج این علم می گفت اما همیشه آخر مباحث، تخته سیاه کلاس را که حالا پر شده بود از صحبت های علمی، پاک می کرد و می گفت همه اینها که تا اینجا برایتان گفتم همه باد هوا!!! قوانین خلقت همه بر اساس سنت ها و خواست خداوند پیش می رود و نه فقط قوانین و عرف های رایج بشری…!!! بله قوانین بشری و علمی آنقدرها هم که می گویند نمی شود رویش حساب کرد. قوانین و باورهای بشری می گفتند امکان ندارد آدمی شبیه مصطفی چمران با آن جایگاه و سواد علمی همه آن رفاه و جایگاه را بگذارد و آواره جنوب لبنان و بیابان های خوزستان شود. علم بشر امروز برایش قابل حل نیست که در عرض کمتر از ده سال از ۸۱ تا ۹۰ ایران تبدیل به کشوری صاحب فناوری با سرعت رشدی ۱۳ برابر میانگین سرعت علم شود. بله قوانین بشری خیلی وقت ها، خیلی چیزها را پیش بینی نمی کند و این دست قدرت کس دیگری است که جریاناتی را پیش می برد و آن دست قدرت هم دست خداوند بزرگی است که حاکم مطلق است.
به راستی آمریکا و انگلیس دوستدار اسلام و ایران هستند؟؟؟ به راستی منحرفین ایرانی که راه دوستی با اینان را برگزیدند آیا به سرانجامی جز سرانجام منحرفین از اسلام که در قرآن فرموده گرفتار خواهند آمد؟؟؟ آیا قوانین بشری بر این قوانین و سنت های الهی چیره گی می یابند؟؟؟…!!!)
(سوره مبارکه ممتحنه آیات ۱ تا ۴ که مومنان را از دوستی آشکار و پنهان با دشمنان دین خدا بر حذر می دارد و این گونه افراد را منحرفین از راه راست معرفی می نماید.)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*