گفته می شود

گفته می شود فراکسیون امید نشست ویژه خود را به بررسی موضوع محمود صادقی با حضور وی اختصاص داد. اعضای هئیت رئیسه فراکسیون امید(اصلاح‌طبان) دوشنبه گذشته (۱۵ آذر) جلسه ویژه‌ای با دستور کار مشخص داشتند. براساس این گزارش، محور این جلسه بررسی اظهارات اخیر «محمود صادقی» بوده که در آن برخی اعضای ارشد این فراکسیون، توصیه‌هایی به هم فراکسیونی خود درباره اظهارات اخیرش به او داشته‌اند. در همین زمینه محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تائید برگزاری چنین جلسه‌ای، جلسه مذکور را اینگونه روایت می‌کند: «اینکه از سوی اعضای فراکسیون تذکری به بنده برای اظهاراتم داده شده، نادرست است البته در این جلسه اعضا بر این نکته تاکید داشتند که باید در کارها هماهنگی بیشتری با فراکسیون داشته باشم».

گفته می شود رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین گفته بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند. غیب پرور گفت: موضع من در برابر فتنه و سران آن هیچ تغییری نکرده است. من در صیانت از انقلاب به هیچ وجه اهل مماشات نیستم؛ رسانه ها و سایت های معاند و ضد انقلاب هم هرچه می خواهند بگویند و بنویسند.

گفته می شود محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از درخواست جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر اعمال ماده ۲۳۶ درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون، به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. طبق ماده ۲۳۶ هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

دفاع قاطع لاریجانی از برجام

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده در رابطه با لزوم واکنش مجلس به سخنان ضد ایرانی نخست وزیر انگلیس و مقامات آمریکایی گفت: البته نکته ای که شما گفتید که ما از امکانات هسته ای خود گذشتیم که مذاکره کنیم چنین نیست. ما برای مذاکره هزینه ای ندادیم و نمی دهیم،‌بلکه آنها قرار بود که تحریم ها را بردارند و ما هم اقداماتی در حوزه هسته ای انجام دهیم که آن هم خیلی با ملاحظه انجام شد. در بین کارهایی که آنها انجام دادند برخی تعلل کردند که پاسخش هم داده خواهد شد. در مورد فضاسازی های اخیر مقامات انگلیس و امریکا باید دید که چرا در این شرایط این حرفهای بیهوده را میزنند. به نظر میرسد که این ها در باقی امور دچار مشکل شدند و در صحنه بین المللی و داخلی دچار عقب افتادگی شدند چون در مسائل منطقه ای قدرت تاثیر گذاری خود را از دست دادند، یک غرش تبلیغاتی میکنند و این نشان می‌دهد که این ها حرف های تو خالی است.

گفته می شود غلامرضا مصباحی‌مقدم در خصوص پیغام عده‌ای به او برای توجیه کردن آیت‌الله جوادی آملی گفته البته من به علمای بزرگوار و مراجع عزیز حق می‌دهم. اخیراً قم مشرف بودم. یکی از دوستان اذعان داشتند حضرت آیت‌الله جوادی آملی مطالبی را اظهار کردند و خوب است شما و یکی از دوستان ایشان را توجیه کنید، در پاسخ گفتم ایشان حرف درستی را بیان می‌کنند. چرا باید توجیه کنیم؟ آن چه در نظام بانکی ما تحقق یافته است سود پول است. سود پول چیزی جز ربا نیست. حضرت امام (ره) را خداوند رحمت کند، من شنیده‌ام وقتی قانون عملیات بانکی بدون ربا تصویب شد، به خدمت ایشان رفتند و توضیح دادند که بناست این قانون اجرا شود. امام (ره) اظهار امیدواری کردند که بتواند ربا را از کشور حذف کند و این جمله را فرمودند که بروید کاری کنید که پول سود نکند.

 

 

گفته می شود اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه باید در جامعه بجای دوقطبی‌های کاذب بر «دوقطبی کارآمدی-ناکارآمدی» تاکید کنیم، گفت: اصلاح‌طلبان از خدا می‌خواستند احمدی‌نژاد وارد عرصه انتخابات شود تا بتوانند بین او و دولت، یک دوقطبی کاذب بسازند و از طرف دیگر اصولگرایان را وارد فضای این دوقطبی کنند.

 

گفته می شود پورمحمدی اعلام کرده سقف حقوق و مزایای مقامات عالی را هم ۱۰ میلیون تومان تعیین کردیم که این یک تصمیم انقلابی بود و این تصمیم ابلاغ و اجرایی شد. او افزود: برخی از ضوابط و مقررات و قوانین هم باید اصلاح شود که در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است و مقدمات آن در حال انجام است. وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در رسانه‌ها اختلافات جزیی برجسته می‌شود، گفت: رسانه‌ها هم باید در موضوع مبارزه با فساد، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی کنند.وزیر دادگستری تاکید کرد: تاکنون کسی جز دولت، برای حقوق ها سقف تعیین نکرده است.

گفته می شود یک نماینده مجلس تصریح کرده آقای روحانی که می‌خواست عزت را به پاسپورت ایران برگرداند و پاسپورت ایرانی را دارای ارزش کند، چگونه امروز مورد اهانت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قرار می‌گیریم اما دولت واکنشی نشان نمی‌دهد؟!موسوی لارگانی همچنین گفت: چند ماه پیش منافقان خون‌آشام جلسه گرفتند و انواع توهین‌ها به ملت ایران در آن جلسه انجام شد، اما دریغ از یک واکنش.نماینده فلاورجان با بیان اینکه طبق گزارش‌ها، رتبه پاسپورت ایرانی ۱۲ رتبه پایین‌تر آمده است، گفت: دولت همواره می‌خواهد با سکوت و لبخند موضوعات را فیصله دهد.

گفته می شود حجت الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در مورد  نامه فاضل لاریجانی درباره بررسی دارایی های ناطق نوری و احمدی نژاد گفته این نامه تکلیف آور نیست که دادستان اموال دیگران را بررسی کند. درباره اینکه آقای احمدی نژاد مطالبی را در مجلس با “بگم بگم” بیان کرد و نواری را آقای مرتضوی در محل کارش مخفیانه ضبط کرده بود این که فاضل لاریجانی بگوید این مطلب دنبال شود به حق است ولی اینکه تکلیف برای دادستان تعریف کند درست نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*