گفته می شود

گفته می شود محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفته در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید گرایش‌های سیاسی را دخیل کرد. وی در سخنان امروز خود مدعی شد: در دوره‌ای به یکی از کاندیداها تماس گرفته و گفته‌اند که ۲ میلیارد تومان پول بده تا تائید صلاحیت شوی که بعداً به ۵۰۰ میلیون تومان راضی شدند که البته من این مطلب را به شورای نگهبان نسبت نمی‌دهم.صادقی با بیان اینکه ما برای اجرای دغدغه‌های رهبری انقلاب کار می‌کنیم، گفت: من برای رهبر معظم انقلاب احترام قائلم و این برای ریا نیست. من تا آخرین قطره خونم برای مبارزه با فساد می‌جنگم و می‌دانم رهبری هم دغدغه جدی برای مبارزه با فساد دارند، اما من می‌دانم که باید قوانین به درستی اجرا شود. 

عده قابل‌توجهی دو تابعیتی در دولت وجود دارد

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رای قانون دو تابعیتی ها را تصویب کرد و در گام بعد این قانون موقت مجلس برای تحقیق تفحص در کمیسون امنیت ملی مطرح شده که کمیسیون تحقیق تفحص کمیسیونی را تشکیل می دهد و ۱۵ الی ۲۰ نفر عضو این کمیسیون هستند. وی بیان داشت: دولت در دوره قبلی و فعلی مجلس شورای اسلامی مخالف بررسی دو تابعیتی‌ها هست اما اطلاعات موثقی داریم که عده قابل‌توجهی دو تابعیتی در دولت وجود دارد که در سمت‌های معاونتی، مشاوره‌ای، شرکت‌های خصوصی و مجموعه‌های مختلف وجود دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای به تبعات دو تابعیتی‌ها اشاره کرد و افزود: خاوری رئیس بانک ملی دو تابعیتی کانادا بود و بعد از اختلاس ۳ هزارمیلیاردی در روز روشن از جلوی چشم دستگاه‌های امنیتی فرار کرد و اکنون برای برگشت ایشان در تلاش هستند همچنین دری اصفهانی در تیم مذاکره هسته‌ای متولی امور مالی مذاکرات شد دو تابعیتی بود و با سرویس‌های مختلف کار می‌کرد این‌ها در نقاط حساس صدمه می‌زنند و ما درصدد جمع‌آوری اطلاع ایشان هستیم

 

درخواست غرامت ۳۴۰ میلیون دلاری یک خانواده اسرائیلی از ایران

یک خانواده اسرائیلی که فرزند آنها، ۲ سال پیش و طی یک عملیات در قدس ربوده و کشته شد، ادعا کرده‌اند ایران و سوریه با حمایت مالی خود در انجام این عملیات دخیل بوده‌اند و حال باید غرامت پرداخت کنند.

شهردار بناب به همراه ۲ کارمند دیگر دستگیر شد

با دستگیری شهردار بناب به همراه دو کارمند دیگر شهرداری مجموع دستگیرشدگان در پرونده رشوه و تبانی در شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب به ۱۸ نفر رسید و تحقیقات نیز در این مورد همچنان ادامه دارد. در بین دستگیرشدگان شهردار، یکی از معاونان شهردار، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، ۱۰ نفر از کارکنان شهرداری به چشم می خورد و ۵ نفر دیگر نیز افرادی هستند که در بحث ساخت و ساز فعالیت داشته‌اند. هنوز برآورد دقیقی از مبالغ تبانی و ارتشاء در ارتباط با پرونده شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب وجود ندارد و با این حال پرونده همچنان برای بررسی بیشتر مفتوح است.

گفته می شود کواکبیان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفته در جامعه ما بسیاری از مسائل می‌گذرد که نمونه آن اتفاق برای یک نماینده است، اما مسائل عمیق‌تری در جامعه وجود دارد که یکباره می‌شنویم همچون اعدام بابک زنجانی. شاید در وهله اول خوشحال شویم که قرار است یک مفسد میلیارد نفتی اعدام شود اما ما راضی نیستیم به این زودی اعدام شود. دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نفت برده شده اما معلوم نیست پول‌ها چه شده است. از ۱۱ هزار میلیارد پول تنها ۴ یا ۵ هزار میلیارد شناسایی شده و باید مشخص شود بقیه کجا رفته است. 

گفته می شود دولت پس از نطق سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ آبان در جریان بررسی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت و در مخالفت با برنامه‌های فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش از وی به‌دلیل ایراد تهمت به دانش آشتیانی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد. این شکایت از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان واصل شده و قرار است در جلسات آتی این هیئت با حضور نماینده دولت و نقوی حسینی بررسی شود. این دومین باری است که دولت از نقوی حسینی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت می‌کند.

 

گفته می شود عبدالرضا داوری، از نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی از رای ۲۴ میلیونی حسن روحانی خبر داد و با بیان اینکه ممکن است اصولگرایان استراتژی هایی طراحی کنند که از این طریق رای روحانی را پایین بیاورند گفت: اما نظر سنجی ها نشان میدهد روحانی در غیاب احمدی نزاد ۶۰ تا ۶۵ درصد رای دارد که در چهل میلیون واجدین رای در دوره بعد این تعداد چیزی حدود بیست و چهار میلیون رای برای روحانی است. داوری با اشاره به نظر سنجی های اخیر خاطر نشان کرد: رشد محبوبیت و آرای جلیلی در بدنه نیروهایی اصولگرایی و حزب اللهی بیشتر از رشد رای قالیباف است .

یک سال حبس برای دختر معروف ایرانی در هند
حسن نوریان، سرکنسول کشورمان در حیدر آباد با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده نرگس کلباسی در شهر رایاگادا هند خاطرنشان کرد: جلسه قرائت رای دادگاه شهر رایاگادا از ایالت اوریسا هند درمورد اتهام خانم کلباسی ساعت ۲ عصر امروز (دوشنبه ۱۵ آذر) برگزار شد و متاسفانه باوجود اینکه مستندات و مدارک خاص و متقنی علیه خانم کلباسی وجود نداشت، دادگاه محلی حکم به یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای خانم کلباسی صادر کرد. سرکنسول کشورمان در حیدرآباد گفت: خانم کلباسی که امروز به همراه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدر آباد و وکیل طرف قرارداد سرکنسولگری در محل حضور دارند، بلافاصله با سپردن وثیقه ملکی توانستند از بازداشت خارج شوند و دادگاه به مدت یک ماه فرصت اعتراض به رای دادگاه داده است. ما بلافاصله از وکلایمان  درخواست کردیم که همانجا اعتراض به رای دادگاه را مکتوب کرده و به دادگاه ارائه بدهند.
سکونت ۱۶ خانواده در کاخ سعدآباد
فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: هنوز ۱۶ خانوار به صورت غیرقانونی در کاخ موزه سعد آباد ساکن هستند و دستگاه قضایی بزودی این پرونده را تعیین و تکلیف می‌کند. فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: هنوز ۱۶ خانوار به صورت غیرقانونی در کاخ موزه سعد آباد ساکن هستند و دستگاه قضایی بزودی این پرونده را تعیین و تکلیف می‌کند.

گفته می شود حاکم منطقه فجیره امارات با اشاره به راه اندازی خط لوله این کشور برای دور زدن تنگه هرمز گفته که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست.به گزارش عصرایران، مقامات نظامی ایران بارها تهدید کرده بودند در واکنش به اقدامات خصمانه طرف های خارجی  تنگه هرمز را خواهد بست.شیخ حمد بن محمد الشرقی حاکم امارت (منطقه) فجیره امارات با اشاره به ایران ادامه داد: تهدید به بستن تنگه هرمز دیگر مربوط به گذشته است. ما از این تهدید عبور کرده ایم و اهمیتی به آن نمی دهیم.حاکم فجیره در مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات (وام) گفت: خط لوله نفت که به تازگی عملیاتی شد و می تواند ۷۰ درصد از تولید نفت امارات را بدون نیاز به تنگه هرمز به بازارهای بین المللی منتقل می کند. یک برنامه ریزی برای اینده میان مدت و طولانی مدت است. این به این معنی است که تهدید به بستن تنگه هرمز به تاریخ پیوست و اهمیت زیادی به آن نمی دهیم.

 

 

 

 

واکنش جالب نوبخت به خبر تاسیس صرافی توسط پسرش
نوبخت در مورد اینکه در شبکه‌های مجازی گفته می‌شود فرشید نوبخت فرزند خود صرافی ایجاد کرده است، گفت: ما نوبخت حقیقی هستیم و همه اسمی در خانواده وجود دارد، الا فرشید.این مطلب در نسیم منتشر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*