آخرین خبر :

کمیته بین المللی المپیک برگزاری رقابت های جهانی در روسیه را ممنوع کرد

 کمیته بین المللی المپیک که با مجازات های سنگین علیه ورزش روسیه مانع حضور شمار زیادی از ورزشکاران روس در رقابت های ریو ۲۰۱۶ و محرومیت کامل در پارالمپیک شد، برگزاری و مشارکت در اجرای رقابت های ورزشی بین المللی و جهانی را در این کشور نیز ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته بین المللی المپیک روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فدراسیون های بین المللی ورزشی باید از برگزاری یا کمک به اجرای هر گونه مسابقات ورزشی بین المللی و جهانی در روسیه خودداری کنند.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از این بیانیه افزود: کمیته بین المللی المپیک همچنین بر ممنوعیت برگزاری رقابت های بین المللی و جام جهانی در رشته های ورزشی مختلف و برگزاری المپیک زمستانی در روسیه اشاره کرده است.
ایتارتاس در این باره نوشته است: تصمیم کمیته بین المللی المپیک علیه روسیه در باره عرصه های ورزشی مربوط به حوزه مدیریت خود آغاز ممنوعیتی بدون تاریخ پایان است تا زمانی که لغو نشود.
روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی در سال جاری شاهد محرومیت کامل سه تیم پرافتخار دو ومیدانی زنان و مردان و وزنه برداری از حضور در رقابت های ریو ۲۰۱۶ و همچنین ممنوعیت کامل شرکت ورزشکاران پارالمپیکی در رقابت های برزیل به اتهام استفاده گسترده از مواد نیروزا بود.
روسیه پیشتر با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*