وزیر بهداشت: سال آتی، تمام ایرانیان صاحب پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند

وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: ۵۰ میلیون ایرانی هم اکنون پرونده الکترونیک سلامت دارند و تا پایان سال ۹۶ همه ایرانیان صاحب این پرونده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در پایان برنامه سفر خود به قم در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این برنامه، سلامت همه ایرانیان هر سال کنترل و همه اطلاعات آنها از نظر قد، وزن، فشارخون، میزان تحرک و میزان خطر سرطان و بیماری‌های غیرواگیر ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از استان‌های کشور به ازای هر ۳۰۰۰ تن یک مراقب سلامت وجود دارد، در پایگاه‌های سلامت پزشک عمومی و متخصص تغذیه و متخصص سلامت روان حضور دارند و در صورت نیاز به ارجاع، پزشک متخصص در مراکز جامع سلامت حضور دارد.

هاشمی گفت: با اجرای این طرح اگر فردی به سیگار یا هر ماده دیگری اعتیاد داشته باشد نیز تحت مشاوره قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت اظهارکرد: دولت و سایر دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم شامل دستگاه‌هایی که با جاده، آب، برق، ریل و خوراک مردم سر و کار دارند نیز باید در برابر سلامت مردم پاسخگو باشند.

هاشمی ادامه داد: با تکمیل طرح تحول سلامت و برخورداری همه مردم از پرونده الکترونیک سلامت، وضعیت غذای همه ایرانیان از نظر مصرف نمک، شکر و روغن پایش می‌شود و خدمات دندانپزشکی نیز در مراکز جامع سلامت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکلی که از نظر خدمات دندانپزشکی وجود دارد، این است که ۹۳ درصد این خدمات در بخش خصوصی ارائه می شود و فقط هفت درصد آن در بخش دولتی است. تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان این دولت ۲۵ درصد خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به مردم ارائه شود.

هاشمی ادامه داد: دو عامل مهم مرگ و میر جوانان در کشور، تصادف‌ها و اعتیاد به مواد و سیگار است؛ به طوری که ایرانیان هر سال ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت سیگار هزینه می‌کنند.

وی گفت: مصرف سیگار هیچ حاصلی جز این ندارد که انسان را به سمت سرطان، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های دهان و دندان می‌برد. بنابراین اولویت وزارت بهداشت، آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای کاهش این مخاطرات سلامت است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*