نمایندگان درگفت وگو با خانه ملت مطرح کردند؛ بدعهدی بانک مرکزی در بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی/ دولت سر قول خود بایستد

 

سرویس اقتصادی
نمایندگان مردم در مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به مصوبه مجلس درخصوص بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، معتقدند:عدم اجرای این مصوبه به ضرر تولیدکننده و مردم است.
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳

بدعهدی بانک مرکزی در بخشش سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی/ دولت سر قول خود بایستد

خبرگزاری خانه ملت-گروه اقتصادی: دولت در لایحه اصلاحیه بودجه امسال اجازه خواسته بود تا بدهی‌های خود به شبکه بانکی و پیمانکاران را تسویه کند. اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به این پیشنهاد دولت رأی داده و موافقت کردند تا سود و جریمه مطالبات زیر ۱۰۰میلیون تومان بانکی بخشیده شود؛ به شرطی که بدهکاران زودتر بدهی‌شان را بپردازند.

بخشش سود و جریمه تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی خبر خوبی برای مردم و تولیدکنندگان خرده پا بود که در ابتدا خوشحالی بسیاری برای آن ها رقم زد،اما متاسفانه بهانه تراشی بانک ها بعد از گذشت مدتی این مصوبه مجلس را بلاتکلیف گذاشته و آینده آن مشخص نیست.

در حالی که نمایندگان موافقت با اصلاحیه بودجه را با درنظرگرفتن بندی در خصوص بخشش سود وجریمه تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومانی درنظرگرفته بودند،اما با وجود اینکه درحال حاضر زمان زیادی از تصویب آن گذشته و زمان کمی تا پایان سال برای اجرای آن باقی مانده هنوز بانک ها تمایلی به اجرای این قانون ندارند.
نمایندگان مردم درگفت وگو با خانه ملت به ضرورت اجرای قانون از سوی دولت تاکید کرده و معتقدند در صورت ادامه بی توجهی دولت به قانون مصوب در خصوص بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ١٠٠ میلیون تومانی مجلس از اهرم های نظارتی خود برای برخورد با دولت استفاده خواهد کرد، متن گفت وگوها را در ذیل می خوانید:

رضایی کوچی در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

 

رضایی کوچی:مجلس پیگیر اجرای قانون بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی/ تعلل دراجرای این قانون پذیرفتنی نیست

محمدرضا رضایی کوچی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی کشور و کاهش سطح رفاه اجتماعی در جامعه،گفت:اجرای قانون بخشش سودها و استمهال وام‌های زیر صدمیلیون تومانی برای کمک به وضعیت اقتصادی جامعه ضروری است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه قانون بخشش سودها و استمهال وام‌های زیر صد میلیون تومانی در مجلس تصویب‌ شده است،افزود:دولت ملزم به اجرای آن است و چون این مصوبه مربوط به اصلاحیه بودجه است فقط تا پایان سال اعتبار دارد از این رو دولت نباید تعلل کند.

بخشش سود تسهیلات زیر صد میلیون تومانی فشار اقتصادی مردم را کاهش خواهد داد

رضایی کوچی با بیان اینکه با بخشش سود تسهیلات زیرصدمیلیون تومانی فشار اقتصادی برمردم را کاهش خواهد یافت،تصریح کرد: در صورتی که مردم بدانند با پرداخت اصل تسهیلات خود با بخشودگی سود آن مواجه خواهند شد؛به طورحتم در فعالیت های مختلف اقتصادی از جمله ساخت و ساز ورود خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه دیوان محاسبات ناظر اجرای مصوبه مذکور است،گفت:دولت باید پاسخگو چرایی تعلل در اجرا این مصوبه مجلس باشد.

انتقاد از طفره رفتن بانک ها از اجرایی قانون بخشش جرایم وام های زیر ۱۰۰ میلیونی

این نماینده مردم درمجلس دهم،با انتقاد از طفره رفتن بانک ها از اجرایی کردن قانون بخشش جرایم و سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومانی،تاکید کرد: بانک ها تعیین کننده این مصوبه هستند؛از این رو باید به گونه ای عمل کنند که اجرای این مکانیزم باعث افزایش پایه پولی نشود،چراکه قطعا افزایش پایه پولی موجب افزایش نرخ تورم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه مجلس پیگیر اجرای مصوبه خود درخصوص بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی است،افزود:با اجرایی شدن این مصوبه باید منتظر خبرهای خوبی از حیث روشن شدن موتور مشاغل مختلف از جمله شغل های مرتبط با ساختمان باشیم.

علی اکبر کریمی

کریمی:انتظار مجلس از دولت تسریع در بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی تومانی/ تاخیر در اجرای مصوبه مجلس تخلف است

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با تاکید براینکه قانون بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ مصوب شده است، گفت: منابع لازم برای اجرای این مصوبه در قانون دیده شده و بهانه تراشی بانک ها برای عدم اجرای آن پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه انتظار ما از دولت و بانک مرکزی تسریع در اجرای قانون مذکور در خصوص بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی است، افزود: نمایندگان مجلس برای کمک به تبدیل منابع دولت، تزریق منابع به شبکه بانکی و همچنین کمک به مردم و اقشار ضعیف این قانون را مصوب کرده اند.

وی با بیان اینکه بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی منوط به پرداخت اصل تسهیلات است،تصریح کرد:دولت در خصوص اجرای این مصوبه تاخیر داشته و با توجه به اینکه تا پایان سال جاری مهلت برای اجرای آن وجود دارد،تعلل دوباره به ورود مجلس برای پیگیری موضوع خواهد انجامید.

منبع بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی مشخص است

کریمی درباره منبع تامین این هزینه گفت: منبع ۴۵ هزار میلیارد تومانی است که از محل تجدید ارزیابی دارایی های خارجی بانک حاصل می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به امضای بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان درخصوص ضرورت اجرای قانون بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی،تصریح کرد: نمایندگان برای کمک به مردم و در جهت کمک به وضعیت تولید در کشور پیگیر اجرای این مصوبه هستند،زیرا افراد طرف حساب با بانک ها در خصوص این مصوبه غالبا تولیدکنندگان خرد هستند.

انتظار نمایندگان از دولت تسریع در اجرای قوانین مصوب مجلس است

وی با انتقاد از بلاتکلیفی مصوبه مذکور از سوی دولت، افزود: انتظار نمایندگان از دولت تسریع دراجرای این قانون است،زیرا مجلس در خصوص تصویب لایحه اصلاحیه بودجه برای کمک به دولت ورود داشته،اکنون زمان این است که دولت نیز گامی برای مردم بردارد.

کریمی با بیان اینکه تعلل بیشتر دولت در خصوص اجرای قانون بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی با ورود دیوان محاسبات به بررسی موضوع همراه خواهد شد،تصریح کرد: تخلف دولت درخصوص عدم اجرای این مصوبه محرز است،اما انتظار ما اجرای هرچه سریع تر این مهم است.

وی با تاکید براینکه قانون مصوب مجلس نیازی به آیین نامه اجرایی در دولت ندارد،تاکید کرد: بانک مرکزی باید با ارایه دستورالعملی به بانک ها خواهان اجرای مصوبه مجلس شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:اجرای این مصوبه ازسوی سیستم بانکی کشور به مراتب بهتر از شرایط فعلی است؛ زیرا به یک باره پول بسیاری درخصوص اصل تسهیلات به شبکه بانکی تزریق خواهد شد.

داریوش اسماعیلی

اسماعیلی:حمایت از تولیدکنندگان مبانی تصویب قانون بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی/ دولت زیربار اجرای این مصوبه نمی رود

داریوش اسماعیلی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، گفت:مجلس در بند مربوط به تسعیر دارایی ارزی اصلاحیه بودجه،پیشنهادی را مصوب کرده که بر اساس آن “سود” تسهیلات غیر جاری تا ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع حاصل از تسعیر ارزی پرداخت شود که این مصوبه تاکید بر حمایت از تولید ملی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده است.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه درحال حاضر بهانه تراشی بانک ها در خصوص اجرای مصوبه مذکور مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، افزود:با توجه به اینکه دریافت کنندگان تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی غالبا افراد ضعیف و تولیدکنندگان خرده پا هستند؛اجرای مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود تسهیلات آن ها می تواند به بهبود وضعیت معیشتی آن ها و افراد وابسته به آن ها کمک کند.

دولت درحمایت از تولید و تولیدکنندگان کمترین توجه را داشته است

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت در حمایت از تولید و تولیدکنندگان کمترین توجه را داشته است،تصریح کرد: دستگاه هایی نظارتی باید به جد با تعلل دولت دراجرای این مصوبه برخورد کند؛زیرا بی توجهی به این قانون سرخوردگی تولیدکننده واقعی را در پی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دیوان محاسبات ناظر اجرای مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی است، افزود: دولت باید پاسخگو باشد که چرا تاکنون این مصوبه مجلس را عملیاتی نکرده است.

تعلل دولت درخصوص بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون قابل پذیرش نیست

اسماعیلی با تاکید براینکه مجلس نسبت به تصویب اصلاحیه بودجه با دولت همکاری کامل را داشته است،تصریح کرد: در صورتی که تعلل دولت درخصوص بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی ادامه داشته باشد؛همکاری های بعدی برای تصویب سایر لوایح دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدملی با حرف و شعار ممکن نیست، گفت: لازمه حمایت از تولیدات ملی اجرای مصوباتی همچون بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی است زیرا طرف حساب در خصوص این تسهیلات مردم و تولیدکنندگان خرده پا هستند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون های تخصصی آن پیگیر اجرای مصوبات از سوی دولت هستند و برگزاری نشست های تخصصی با وزرا در رابطه با تاکید بر اجرای این قوانین است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد:بهانه تراشی بانک مرکزی برای بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از استنکاف بانک مرکزی در خصوص اجرای قانون بخشودگی جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، گفت: جلسه ای برای این مهم با رئیس کل بانک مرکزی در مجلس تشکیل و در این نشست مقرر شد تا دو هفته آتی این مشکل درباره عدم اجرای قانون مرتفع شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای قانون مذکور به نفع دولت است، افزود: با اجرای این قانون از بین ۲۵۰ هزار بدهکار بانکی بخش اعظمی تصویه حساب می کنند که این خود منابع عظیمی را در اختیار بانک ها قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بهانه واهی بانک مرکزی درخصوص اجرای قانون بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی، تصریح کرد: اینکه با اجرای این قانون پایه پولی افزایش یافته و تورم بیشتر می شود،استدلال درستی نبوده و بیشتر بهانه است.

بی توجهی بانک مرکزی به مصوبه مجلس قابل پذیرش نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید براینکه بی توجهی بانک مرکزی به مصوبه مجلس قابل پذیرش نیست،گفت:بانک مرکزی باید بداند درخصوص تعلل در اجرای این قانون دولت آن را همراهی نخواهد کرد؛زیرا طبق اخبارهای واصله فشارهای مضاعفی از سوی دولت برای بخشش این جرایم صورت می گیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:امید است دولت درفرصت باقی مانده تا پایان سال جاری برای اجرای قانون بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در جهت حمایت از بنگاه های اقتصادی و رونق بخشیدن به آن ها اقدام کند.

بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی احیای واحدهای تولیدی را درپی دارد

وی افزود: با بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی واحدهای تولیدی بدهکار و تعطیل شده دوباره آغاز به کار کرده و بنیه اقتصادی خود را باز خواهند یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در صورتی که دولت با این مصوبه مجلس از حیث اجرا همراهی نکند،ضمن اینکه وزیر اقتصاد باید درصحن علنی مجلس پاسخگوی بی توجهی به مشکلات مردم باشد،دولت در سایر لوایح خود همراهی نمایندگان را نخواهد داشت.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:درحال حاضر مقصر اصلی در خصوص بی توجهی به قانون بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مرکزی است که البته قول مساعد برای اجرای آن تا هفته آتی را داه است.

محمد فیضی زنگیر

فیضی:رفع مشکلات واحدهای تولیدی با بخشش سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی/ مجلس به اجرای مصوبه خود اصرار دارد

محمد فیضی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از بی توجهی دولت به مصوبه مجلس درخصوص بخشش جرایم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی،گفت:عدم اجرای این مصوبه به نفع تولید کننده و مردم نیست.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مجلس مقابل بهانه تراشی برای عدم اجرای این قانون خواهد ایستاد،افزود: اینکه گفته می شود اجرای مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیونی پایه پولی را افزایش می دهد،بهانه تراشی است.

منابع لازم برای اجرای قانون بخشش جرایم تسهیلات دیده شده است

وی با تاکید براینکه منابع لازم برای اجرای قانون مذکور دیده شده است،تصریح کرد:بانک مرکزی باید با نصب العین قرار دادن مصوبه مجلس نسبت به تسویه تسهیلات اقدام کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه حمایت از تولید درعمل باید دیده شود،گفت:بخشش سودتسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی یکی از راهکارهایی است که رونق دوباره ای به واحدهای تولیدی درگیر با مشکلات اقتصادی  می دهد.

فیضی باتاکید براینکه بانک ها باید از تسویه بدهی های خود استقبال کنند افزود:با اجرای این قانون منابع زیادی به شبکه بانکی برگشت داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم اجرای مصوبه مجلس با پیگیری های کمیسیون های تخصصی همراه خواهد شد، تصریح کرد: وقتی نمایندگان وقت برای بررسی کارشناسانه طرح یا لایحه ای در نظر می گیرند نباید با بی توجهی دولت مواجه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:رفع دغدغه های مردم اولویت اصلی مجلس بوده و درخصوص آن با هیچ کسی تعارف ندارد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*