آخرین خبر :

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:عدالت خواهی در جهان رو به گسترش است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعثت انبیای الهی بر پایه عدل است ، گفت: امروز عدالت خواهی با توجه به ظلم و ستمی که نسبت به انسانها در جهان اعمال می شود ، در عرصه بین المللی رو به فزونی است.
آیت ا… سید علیرضا عبادی به مناسبت اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی مذهبی ابن حسام بیرجند افزود: هرچند این حرکت در جهان موج می زند، اما کافی نیست .
وی ادامه داد: آنهایی که به نام حسین بن علی(ع) عشق می ورزند، و اشک می ریزند باید هدفی داشته باشند و حرکت به سمت عدالت جویی را باید از جایی شروع کنند که این کار را می بایستی ابتدا از خود شروع کنند. این استاد اخلاق حوزه های علمیه بیرجند اضافه کرد: در این صورت می توان عدالت را در زندگی خود و جامعه پیاده کرد و آنوقت شاهد آسیب های فرهنگی، متلاشی شدن کانون خانواده، انواع سوء استفاده اقتصادی ، بد حجابی، کم فروشی، رباخواری و … نخواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه فلسفه ادیان الهی بر اساس عدل و رسالت انبیای الهی هم برای اجرای عدالت است، یادآور شد: در واقع آنها نور و چراغ هدایت هستند که انسان ها را به سوی خدا هدایت می کنند.
وی ادامه داد: در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و بیش از ۲۰میلیون پیرو ادیان مختلف، آنهم پیاده از کشورهای مختلف به کربلا رفتند چنین حرکتی به نوشته مورخان برای هیچ فردی در دوران تاریخی به غیر از امام حسین(ع) دیده نمی شود.
وی بیان کرد: ظلم و ستم در دنیا به اج خود رسیده است، آنانی که اهل حقیقت و انصاف هستند، این نکته را به خوبی درک می کنند. وی توضیح داد: آنچه امروز برای ستمگران بین المللی و مستکبران مایه وحشت شده است پشتیبانی مردم از عدل است، ستمگران هرگز ساکت نخواهند شد و اعمال دور از انسانیت شان را در بمباران مردم بیگناه فلسطین، عراق، سوریه، یمن، افغانستان، لیبی و … دیدیم.
وی با اشاره به اینکه خواسته عدالت خواهی در جهان رو به گسترش است، اظهار کرد: سال گذشته در راهپیمایی اربعین در کشور آفریقایی نیجریه تعدادی از انسان های بیگناه کشته شدند، مگر استکبار با چنین حرکت هایی می تواند اقدام حقیقت طلبی و عدالت جویی مردم را سرکوب کند؟
وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف کشور و خراسان جنوبی بیانگر اعتقاد قلبی آنها به فرزند فاطمه(س) است و مربوط به امروز هم نیست، گفت: خاندان بنی امیه و بنی عباس با وجود دشمنی دیرینه با خاندان اهل بیت نتوانستند این حرکت را خاموش کنند. وی ادامه داد: خاک مرقد امام(ع) را شخم زدند و آب بستند و نتوانستند مانع حرکت های آزادی خواهی و عدالت جویی که حرکت آن مردمی است، بشوند.
وی یادآور شد: جهان از لحاظ تفکر دو قطبی است در یک طرف آن تفکر سلطه، ظلم ، بی عدالتی و ستم است که عنوان جغرافیایی دارد و در قطب دیگر آن نظام ولایت فقیه است که در جست و جوی عدل، عدالت خواهی و دفاع از مظلوم است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*