آخرین خبر :

نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس تاکید کرد:ضرورت ارائه راهکار برای کاهش مالیات

 نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات و قوانین مربوط به آن بحثی ملی است، گفت: عمده مشکلات در بحث مالیات در استان خراسان جنوبی به عدم اطلاع مودیان مالیاتی از قوانین بر می گردد که در نهایت، این عدم اطلاع و آگاهی به ضرر آنان تمام می شود.
عدم آگاهی از قوانین دلیل متضرر شدن مودیان
فلاحتی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: خیلی از کارخانه داران، صنعتگران و حتی مغازه داران متوجه شده اند که چنانچه از همان ابتدا برای بحث مالیات از راهش پیگیر امور می شدند نه تنها ضرر نمی کردند که رعایت برخی قوانین به نفع آنها تمام می شد. وی تصریح کرد: بسیاری از مودیان مالیاتی به لحاظ عدم آگاهی از قوانین و مقرراتی که به نفع آنان وضع گردیده متضرر شده اند. به عنوان مثال اظهارنامه هایشان را به موقع تسلیم نکرده اند و یا کد اقتصادی شان را در وقت خودش اعلام ننموده اند و لذا خارج از این مباحث در خصوص آنها تصمیم گیری شده و در نتیجه متحمل ضرر و زیان گردیده اند.
ورشکستگی برخی تولید کنندگان و صاحبان مشاغل
این نماینده مجلس همچنین گفت: یک بخش از مشکلات به وجود آمده در بحث مالیات هم به محرومیت ها و مشکلات استان از جمله خشکسالی ها، عدم برخورداری از منابع و امکانات ، سطح پایین درآمد شهروندان و رکود بازار و … مربوط می شود که بعضا باعث ورشکستگی کارخانه داران و صاحبان صنایع و مشاغل و تعطیلی واحدهای تولیدی و کسب و کار شده است.
شرایط استان و ضرورت  راهنمایی موِدیان
وی با اشاره به اینکه در این راستا پیگیری ها و مکاتباتی صورت گرفته است، گفت: اداره کل امور مالیاتی استان می تواند پیگیر پیش بینی دستور العمل ها و قوانین مفید برای مودیان مالیاتی باشد که اتفاقا پیگیر است و آنها هم به دنبال اجحاف در حق مردم استان نیستند و ما هم گفته ایم که شما شرایط و وضعیت استان و مردم آن را می بینید و لذا آنها را برای متضرر نشدن در بحث مالیات ها راهنمایی کرده و به آنان راهکار ارائه دهید.
صنعتگران و تولیدکنندگان استان باید شرایط لازم برای رقابت را داشته باشند
فلاحتی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم وآگاه سازی آنان در بحث مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی و رسانه های استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه بعضا مودیان مالیاتی چند سال قبل راهی را به اشتباه رفته اند که ممکن است راه برگشت نداشته باشد و پیگیری های ما در خصوص برخی موارد منعکس شده نیز این را ثابت می کند. البته مباحثی در خصوص مالیات در استان کم برخوردار و محروم ما وجود دارد که باید در کلان کشور پیگیری شود. به هر حال سرمایه گذاران ما در بخش صنعت و تولید باید شرایط لازم را برای رقابت با صنعتگران و تولید کنندگان سایر استان ها داشته باشند اما متاسفانه اینگونه نیست و گردش مالی فعالان این عرصه در استان هم این امر را تأیید می کند.
اندیشیدن راهکار ویژه در بحث مالیات
نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: رکود اقتصادی، عدم برخورداری، بیکاری، خشکسالی و اوضاع نابسامان معیشتی و درآمدی در استان خراسان جنوبی نشان می دهد که باید راهکار ویژه ای در بحث مالیات برای این استان  اندیشیده شود که البته مجمع نمایندگان استان هم به اتفاق مدیرکل امور مالیاتی استان با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور جلساتی داشته و بعضا به نتایجی هم رسیده است.
صاحب نظران بحث مالیات، راهکار ارائه دهند
وی در پایان گفت: در بحث مالیات حتما باید پیگیر راههایی بود که از آن طریق بتوان به مردم استان کمک کرد و در این راستا صاحب نظرانی که اشراف حقوقی دارند و کسانی که دستی بر آتش دارند می توانند راهکار ها و پیشنهادات و نظرات خود را به مجمع نمایندگان استان ارائه دهند تا انشاءا… این موارد را پیگیری و به نتیجه مطلوب برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*