مسئولین روش های جدیدی برای اشتغال معلولین بکار گیرند/ ظرفیت بکارگیری نیرو در دستگاه های دولتی وجود ندارد

استاندارخراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه نیروی بیکارتحصیلکرده در کشور زیاد است ظرفیت اشتغال در ادارات لبریز شده و مسئولین ذی ربط روش های جدیدتری را برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی بکار گیرند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهندس سیدعلی اکبر پرویزی روز گذشته در جمع بزرگ خانواده معلولین و جامعه ورزشی هیات جانبازان و معلولین استان با اشاره به اینکه در دولت گذشته ۵۶۰ هزار نفر وارد مجموعه اداری شدند، تصریح کرد: در حال حاضر امکان بکارگیری نیرو در ادارات وجود ندارد و نهایتا از طریق آزمون استخدامی انجام می شود. وی افزود: دولت یازدهم بکارگیری نیرویی که ظرفیت علمی و جسمی اش بگونه ای باشد که توانایی انجام کار دارد در اولویت قرار می دهد ولی اگر مجوز استخدامی نباشد مدیران نمی توانند اقدامی در این زمینه انجام دهند و بکارگیری نیرو تنها از طریق آزمون های استخدامی انجام می گیرد. استاندار خراسان جنوبی به رعایت سهمیه ۳ درصد اشتغال معلولین در ادارات دولتی اشاره و تاکید کرد: چنانچه فرصت استخدامی فراهم شود بکارگیری معلولین در اولویت قرار دارد.

افزایش اعتبارات سهم جامعه هدف را نیز بهبود می دهد
مهندس پرویزی در بخش دیگری از سخنانش به مراکز نگهداری معلولین از سوی مردم و خیرین در کشور اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی وظیفه خود را بخوبی انجام داده اند و در این راستا دولت نیز وظیفه حاکمیتی دارد که در بخش های درمان، اشتغال و بهسازی امور مسیر تردد معلولین و ارائه خدمات به قشر معلولین زمینه ها را فراهم کند.  وی با بیان اینکه گرچه دولت با حداقل اعتبارات دولتی تلاش می کند مراکز تحت پوشش را تقویت نماید، تصریح کرد: آنچه مهم است اراده کمک به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است که در این راستا مسئولین دستگاه های اجرایی باید احساس عاطفی را در زمینه تسهیل امور خانواده های مددجویان و ایجاد رفتار صادقانه و پاسخگویی در جهت رفع کاهش نیازهای آنان را داشته باشند.
مهندس پرویزی همچنین به جامعه مددکاران اجتماعی در مجموعه بهزیستی اشاره کرد و افزود: بخش عمده این مددکاران خیران و نیکوکاران هستند که بدون هیچ چشم داشتی به جامعه معلولان کمک می کنند. وی افزود: کار کارکنان بهزیستی و مددکاران اجتماعی کار دل و خدایی است و کار اداری نمی تواند این مهم را پوشش دهد. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید قدردان خانواده هایی که زحمت نگهداری از معلولین را می کشند باشیم، تصریح کرد: اراده دولت یازدهم کمک به جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است و اگر شرایط اعتباری بهبود پیدا کند انگیزه دولت بیشتر می شود. مهندس پرویزی همچنین به ایجاد مراکز پزشکی و مشاوره‌های ژنتیک اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروزه با برخی مشاوره های ژنتیک می توان از بروز برخی معلولیت ها پیشگیری کرد.

مغفول ماندن قانون جامع حمایت از معلولان
در ادامه این گردهمایی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بر لزوم استفاده از فرصت های برابر برای تمام افراد جامعه اشاره کرد و گفت: معلولان بزرگترین قشری هستند که در جامعه زندگی می‌کنند، اما کمتر مورد توجه هستند. عرب نژاد با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳ مصوب شده اما متأسفانه در بحث اجرا مغفول واقع شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بهزیستی در سال جاری پیگیری قانون جامع حمایت از معلولان است که احساس می‌شود باید یک سیستم نظارتی بر اجرای این قانون وجود داشته باشد.

طرح غربالگری اوتیسم برای کودکان ۲ تا ۵ سال
وی به جمعیت ۱۸ هزار معلول شناسایی شده در استان اشاره و تاکید کرد: اگر آمار دقیقی از شناسایی معلولین استان صورت گیرد باید حدود ۴۵ هزار معلول در استان داشته باشیم.  مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی همچنین به آغاز طرح غربالگری اوتیسم در استان برای کودکان دو تا پنج سال اشاره کرد و گفت: هنرآموزی و توانمندسازی معلولان و خانواده آن ها یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی است که باید زیرساخت های آن فراهم شود. عرب نژاد خاطر نشان ساخت: بسیاری از معلولیت ها و عوارض ناشی از آن قابل پیشگیری است و از این رو باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. گفتنی است گردهمایی بزرگ جامعه معلولین و هشتمین آئین بزرگداشت روزملی پارالمپیک با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از اعضای شورای شهر، مسئولین اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و جمع زیادی از خانواده معلولین و ورزشکاران برگزار شد و ورزشکاران پارازورخانه ای جانبازان و معلولین به ارائه نمایش زورخانه ای پرداختند و در پایان از جامعه معلولینی که در زمینه های فرهنگی، علمی،ورزشی فعالیت دارند تقدیر شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*