آخرین خبر :

عقب ماندگی تاریخی در راه های استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت : بر اساس شاخص های تخصصی ۵۷ درصد راه های استان نیاز به انجام اقدامات فوری مانند روکش دارند. جعفر شهامت در اولین نشست با خبرنگاران  بعد از انتصابش در این مجموعه با بیان اینکه در راه های خراسان جنوبی عقب ماندگی تاریخی وجود دارد ، افزود: بخش عمده فعالیت ها برای ارتقای راه های استان به حوزه راه سازی که جزو وظایف اداره کل راه و شهرسازی است برمی گردد و اقداماتی از قبیل تجهیزات ایمنی راه ها ، نگهداری روکش راه ها ، نگهداری زمستانی راه ها و … از جمله وظایف  اداره کل راهداری و حمل و نقل می باشند.
فعال بودن ۶۹ سیستم کنترل سرعت جاده ای در استان
وی از فعال بودن ۶۹ سیستم کنترل سرعت جاده ای در استان خبر داد و اذعان کرد: این تعداد شامل  ۲۶ دوربین سرعت ثابت و ۴۳ دوربین سرعت دستی می باشند  که در فاز بعدی ۴۸ سامانه دوربین ثابت دیگر نیز در جاده های استان فعال خواهند شد. وی با اشاره به اینکه تلاش می شود ۴۸سامانه جدید تا سال ۹۶ راه اندازی شوند، تاکید کرد: بلحاظ قانون و بر اساس متوسط سرعت ثبت تخلف این دوربین ها وسایط نقلیه را در جاده ها چک خواهند کرد که باید شهروندان در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند.
پایین بودن مشخصات فنی راه های استان
وی ازکاهش ۵/۴درصدی آمار تلفات تصادفات جاده ای در ۸ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: تلفات انسانی ناشی ازتصادفات  در ۸ ماهه سال جاری ۱۲۶ نفر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲ نفر بوده است .
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی یک سوم عامل تصادفات جاده ای در این مدت را واژگونی خودرو عنوان کرد  و افزود: مشخصات فنی راه های استان پایین است و شهرستان طبس از تمامی شهرستان ها وضعیت بدتری را دارد. شهامت ادامه داد:  این شهرستان تا سال ۹۲ جزو استان یزد بوده و به جاده های آن رسیدگی لازم صورت نگرفته ولی بعد از اینکه جزو استان خراسان جنوبی قرار گرفته می توان گفت ۵۰ درصد راه های این شهرستان به وضعیت مطلوب رسیده اند اما برای رسیدن به شرایط ایده آل به یکی دو سال زمان نیاز است.
دفتر مرکزی حمل و نقل بین المللی بزودی راه اندازی  می شود
وی به فعالیت ۲۱ مجتمع خدمات رفاهی ، ۶۱ شرکت حمل ونقل کالا و ۳۱ شرکت حمل و نقل مسافر در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳ هزار و ۴۶۱ نفر بصورت مستقیم در بخش حمل و نقل کالا ومسافر در استان فعالیت دارند که میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ۱۲۸۱ میلیارد تومان می باشد. مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی از  فعالیت ۱۵ دفتر نمایندگی حمل و نقل بین المللی در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم با همکاری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی دفتر مرکزی حمل و نقل بین المللی را در استان راه اندازی کنیم تا دفترچه ترانزیت رانندگان داخل استان صادر شود و پیش بینی ما برای تحقق این هدف سال آینده است.
شهامت ازروکش ۱۸۴۰ کیلومتر از راه های استان در دولت تدبیر وامید خبر داد و افزود: در سال جاری ۵۶۳ کیلومتر از راه های استان با توجه به قیر رایگانی که در اختیار ما قرار گرفت  روکش شده است. وی ادامه داد: در یک اقدام جدید دیگر تلاش شده ازتکنولوژی روکش میکرو سرفیسینگ در جاده های استان بهره گرفته شود که تاکنون ۲۰ کیلومتر ازاین طریق روکش شده است و برای نگهداری رویه راه های استان نیز دو مناقصه به قیمت ۱۵ میلیارد تومان در آینده برگزار خواهیم کرد.
۱۰ درصد آبنماهای جاده ای استان وضعیت بحرانی دارند
وی با انتقاد ازوضعیت آبنماها در جاده های استان و اینکه نمی توان در هر محلی سرعت گیر نصب کرد ،اذعان داشت: ۳۵۰ آبنما در جاده های استان شناسایی شده اند که تعداد زیادی به شمار می روند که ازاین تعداد ۳۰ تا ۳۵ مورد یعنی  ۱۰ درصد آبنماهای جاده ای استان وضعیت بحرانی دارند که ما ازمحل اعتبارات ملی و استانی تا شهریور ۹۶ این وضعیت را بهبود خواهیم بخشید. وی تصریح کرد : من به عنوان یک کارشناس ازمنظر خودم می توانم بگویم دلیلی ندارد درهر مسیری ازجاده های استان سرعت گیر نصب شود چرا که خود این سرعت گیرها تصادفات خسارتی را بدنبال خواهند داشت.
شناسایی ۷۶ نقطه تصادف خیز در جاده های استان
وی ازشناسایی ۷۶ نقطه تصادف خیز در جاده های استان خبر داد و گفت: ۱۶ نقطه بعنوان نقاط تصادف خیز مورد پذیرش در سطح کشور قرار گرفته اندکه عملیات آشکار سازی آنها بطور کامل انجام شده و بقیه مراحل طی یک بازه زمانی ۶ تا یکساله در این نقاط انجام خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*