صالحی: درباره بررسی تمدید تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد ایران پیش‌بینی‌های لازم را برای نقض برجام کرده‌ایم


رئیس سازمان انرژی اتمی از تشکیل جلسه کمیته نظارت برجام به ریاست رئیس جمهور درباره تمدید تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد ایران خبر داد و گفت: پیش بینی‌های لازم درصورت نقض برجام از سوی آمریکا شده است.
جلسه کمیته نظارت بر برجام به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم سالگرد شهید شهریاری از دانشمندان هسته ای، با اشاره به تصویب قانونی در خصوص تحریم های ده ساله جمهوری اسلامی ایران در کنگره آمریکا تصریح کرد : این قانون باید به تایید سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا برسد که در صورت طی شدن این مراحل درباره عملیاتی و اجرایی شدن آن قطعا نقض برجام شکل خواهد گرفت .
وی گفت : در کمیته ای که به ریاست آقای روحانی در این خصوص برگزار شد پیش بینی لازم در این زمینه صورت گرفته و در زمان مقرر و لازم قرار شد بنابر ارزیابی و رصدی که می شود و تحلیل ها راجع به این اقدام کنگره آمریکا نظر کمیته اعلام می شود .
صالحی افزود : فعلا در حال ارزیابی بود و بطور جد، این موضوع را مدنظر قرار داده ایم .
رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص بازگشت پذیری فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در صورتیکه طرف مقابل نقض برجام کند تاکید کرد : ما پیش بینی های لازم را در این خصوص کرده ایم.
وی تصریح کرد: وقتی وارد مذاکره شدیم همواره بر این خصوص مدنظر داشتیم و چنانچه روزی برجام برهم بخورد به اعتبار اینکه نمی شود به طرف مقابل اعتماد کرد ما پیش بینی های لازم را کردیم اما نمی توانیم این مسائل را علنی مطرح کنیم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*