ساخت زائرسرای ارزان در مشهد نیازمند۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به نیابت از مردم برای کمک به حرمین شریفین عراق سه میلیارد تومان تعهد کرده ،گفت:تا ابتدای آذر ماه با کمک های مردمی  ۱۰۵ درصد این تعهد محقق شده است. موسی جوینده در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از حماسه حضور و کمک مردم در ایام اربعین قدردانی کرد.  وی با بیان اینکه دلدادگی، عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و ولایتمداری مردم خراسان جنوبی زبانزد عام و خاص و کشور است، افزود: مردم استان امسال در بحث مشارکت‌های مردمی و خدمات رسانی در اربعین رتبه اول کشور را کسب کردند. به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  استان خراسان جنوبی در ایام  اربعین در ابتدا ۱۲ موکب را پیش بینی کردیم که با استقبال مردم و مشکلاتی که در شهر کاظمین وجود داشت به ۳۲ موکب در کاظمین افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در اربعین امسال ماموریت اسکان ۸۰ هزار زائر را داشتیم، افزود: با همراهی خادمین امام حسین(ع) و کمک های مردمی ما شاهد افزایش سه برابری اسکان زائرین بودیم. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای مشارکت در کمک به حرمین شریفین عراق، اظهار کرد: یکی از مشارکت ها احیای صنعت قالی بافی در استان بوده که در روستای محمدآباد طبس ابتدا برای قالی بافی یک کارگاه با ۱۰ نفر شروع به کار شده و هم اکنون به ۱۷۰ کارگاه با ۱۳ هزار نفر رسیده است که کار بسیار ارزشمندی است.  جوینده در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت زائرسرای ارزان برای مردم استان در مشهد اشاره کرد وگفت: در این راستا یک قطعه زمین ۹۰۰ متری واقع در خیابان طبرسی در اختیار ما قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این زائرسرا در ۹ طبقه ساخته  خواهد شد ، افزود: تاکنون برای ساخت این زائرسرا مبلغ یک میلیارد تومان هزینه شده است و بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای ساخت این مکان نیاز است.
در ادامه این نشست احمدی، مسئول ستاد اسکان زائران اربعین استان هم از خریراری ۵۰ چادر برای اسکان زائرین اربعین در کاظمین خبر داد و گفت: در مدت ۱۵ روز اسکان، هر شب هفت هزار و ۸۰۰ نفر  در این موکب ها اسکان می یافتند. وی با اشاره به استقرار نانوایی ها در کاظمین توسط ستاد اربعین استان گفت: روزانه ۲۰ کیسه آرد پخت داشتیم و از هر کیسه آرد ۳۰۰ قرص نان تهیه و در اختیار زائران گذاشته می شد. مسئول ستاد اسکان زائران اربعین خراسان جنوبی با بیان این‌که بیشترین کمک و خدمات به زائرین  در کاظمین توسط خراسان جنوبی بود، افزود: ۶ موکب تغذیه داشتیم و در هر وعده ۳۰ هزار غذا پخت می شد و در اختیار زائرین قرار می گرفت.
بیش از ۲۱ هزار نفر از خدمات پزشکی بهره مند شدند
سعیدی، مسئول موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین هم در این نشست گفت : درایام اربعین ۴۸۰ نفر خادم الحسین از استان خراسان جنوبی  با هزینه های شخصی در موکب‌های مختلف به  تمامی زائرین امام حسین (ع) خدمت رسانی کردند. وی با بیان اینکه در ایام اربعین امسال ۴۵۰ تن انواع اقلام از استان به کاظمین ارسال شد، افزود: در این ایام  ۲۰۰ هزار بطری آب معدنی از استان به کاظمین انتقال دادیم و یک دستگاه تصفیه آب نیز به کاظمین انتقال دادیم و تصفیه آب انجام می‌شد. دکتر زراعتکار عضو شورای بسیج جامعه پزشکی استان نیز در این جلسه از اعزام ۲۵ پزشک، دندانپزشک و پرستار استان به کاظمین در ایام اربعین خبر داد و گفت:در این ایام حدود نه هزار نفر توسط پزشکان و یزیت،  ۲۵۰ نفر نیز از خدمات دندانپزشکی و دو هزار و ۷۸۰ نفر از خدمات پانسمان و تزریقات بهره مند شدند. وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین ۵۴۰ مورد  نظارت و اطلاع رسانی بهداشتی صورت گرفت، اظهار کرد: در این ایام به بیش از نه هزار نفر نیز خدمات دارویی ارائه شد.
زراعتکار با بیان اینکه روزانه بیش از دو هزار نفر از خدمات درمانی بهره نده می شدند، افزود:  در مجموع به ۲۱ هزار و ۵۷۰ نفر خدمات مختلف پزشکی ارائه شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*