رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شد

پارلمان کره جنوبی پس از چندین هفته جنجال، سرانجام آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد. با این رأی، رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق می‌شود تا دادگاه قانون اساسی در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان کره جنوبی با اکثریت آراء، استیضاح «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

بعد از رسوایی رئیس‌جمهور کره جنوبی در دادن اختیارات حکومتی به افراد خارج از دولت، مقرر شد پارلمان کره جنوبی وی را استیضاح کند.

رسانه‌های کره جنوبی اخیرا گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

این رسوایی خشم مردم کره جنوبی را برانگیخت و طی اعتراضات متعددی خواستار استعفای وی شدند. در پی اعتراضات مردمی خانم پارک از مردم عذرخواهی کرد و برخی از اعضای کابینه و مشاوران وی استعفا کردند.

همچنین خانم پارک از پارلمان خواسته بود تا در این باره تصمیم‌گیری کند و روز سه‌شنبه خطاب به مردم گفت نظر پارلمان هرچه باشد، آن را می‌پذیرد اما از سمتش کناره‌گیری نکرد.

با تصویب استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی در پارلمان، دادگاه قانون اساسی درباره برکناری خانم پارک از این سمت و یا ابقای وی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در حال حاضر رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شده و تا رأی نهایی دادگاه قانون اساسی، نخست‌وزیر کره جنوبی به عنوان رئیس‌جمهور موقت فعالیت خواهد کرد.

پس از تصویب استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی با ۲۳۴ رأی مثبت و ۵۶ رأی منفی در پارلمان این کشور، خبرگزاری «یونهاپ» کره اعلام کرد که خانم «پارک گئون هی» اعلام کرده که به تصمیم پارلمان برای استیضاح خود احترام می‌گذارد و آن را می‌پذیرد.

رئیس‌جمهور تعلیق شده کره جنوبی در ادامه گفت: «در اوضاع دشوار فعلی، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که تلاش‌های کره شمالی برای تحریک هرج‌و مرج در کره جنوبی افزایش یابد و به همین دلیل است که نیروهای مسلح کره جنوبی نه تنها باید به وظایف کامل نظامی خود متعهد باشند بلکه باید آمادگی خود در این شرایط را نیز افزایش دهند».

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*