دکترمجیدی دبیرکل مجمع مجالس آسیایی شد

دومین نشست شورای اجرایی مجالس آسیایی در کشور کامبوج با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور آسیایی برگزار و دکتر محمد رضا مجیدی چهره نامدار استان خراسان جنوبی به عنوان دبیرکل جدید مجمع مجالس آسیایی(APA)انتخاب شد.
همزمان با دهمین سالگرد تأسیس مجمع مجالس آسیایی (APA) نهمین مجمع عمومی این سازمان به ریاست اونیون، نایب رئیس مجلس ملی کامبوج، در شهر سیم ریپ این کشور برگزار شد.
مجمع مجالس آسیایی شامل۴۲ کشور عضو ،۱۶ کشور ناظر و ۱۰ سازمان بین المللی و منطقه ای عضو ناظر می باشد.
در این نشست رؤسای هیأت ها، معرفی شدند. همچنین در پی اعلام معاون دبیرکل مبنی بر درخواست هیأت ایران برای بیان یک موضوع اضطراری، فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس شورای اسلامی، عذر خواهی رئیس مجلس شورای اسلامی را به علت شرکت نکردن در این اجلاس اعلام کرد. وی دلیل عدم حضور رئیس مجلس را عملیات تروریستی در عراق و به شهادت رسیدن تعدادی از شهروندان ایرانی، سانحه تصادف دو قطار مسافربری که منجر به جان باختن و مصدومیت تعداد دیگری از هموطنان شد و ضرورت حضور لاریجانی در کشور اعلام کرد.
پس از سخنان فاطمه ذوالقدر بنا به درخواست معاون دبیر کل( APA) اعضای حاضر در نشست به احترام شهدای واقعه تروریستی در عراق و نیز قربانیان حادثه تصادف دو قطار، یک دقیقه سکوت کردند و مسلمانان فاتحه ای قرائت کردند.
در این نشست محمدرضا مجیدی به عنوان دبیر کل جدید مجمع مجالس آسیایی APA معرفی شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و به عنوان دبیر کل APA گزارش نشست قبلی شورای اجرائی را قرائت کرد.
در ادامه دکتر مجیدی با هیأت های کشورهای حاضر در نشست دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*