در همایش استانی یاوران وقف مطرح شد :خراسان جنوبی پیشتاز در وقف های جدید

همایش استانی یاوران وقف با هدف تجلیل از فعالان در این حوزه با حضور حمید رضا پگاه هنرمند سینما و تلویزیون، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ، مدیر کل اوقاف و جمعی از واقفان و متولیان موقوفات ، هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه، خبرنگاران و با حضور چشمگیر شهروندان بیرجندی در محل سالن ایثار برگزار شد. مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه در همایش استانی وقف و رسانه در سال جاری تلاش کرده ایم علاوه بر خبرنگاران از تمامی کسانی که در امر تبلیغ سنت حسنه وقف با ما همکاری داشته اند تجلیل به عمل آید، گفت: چند سالی است که استان خراسان جنوبی در زمینه وقف های جدید در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده که این موفقیت مرهون تلاش همگی یاوران حوزه وقف به ویژه خبرنگاران استانی بوده است. حجت الاسلام والمسلمین گرایلی با بیان اینکه بدون حمایت اصحاب رسانه و مردم و هیات امنای بقاع متبرکه نمی توانستیم در ترویج سنت حسنه وقف موفق باشیم ، افزود: استان خراسان جنوبی در مقایسه با استان های دارای جمعیت بیشتر طی سالهای اخیر توانسته در حوزه وقف های جدید رتبه اول یا دوم را از آن خود کند. وی  در ادامه اذعان داشت: دلیل اصرار متولیان حوزه وقف بر ترویج آن به این دلیل است که وقف ظرف بزرگی است که همه چیز در قالب آن جای می گیرد بطور مثال اگر در شهری نیاز به احداث پارک داریم و یا اینکه لازم است عده ای به حوزه محیط زیست ورود پیدا کنند می توان از ظرفیت وقف در این حوزه ها بهره برد و در حفظ آن نیز از مردم کمک گرفت چرا که با ورود مردم به این حوزه ها در نگهداری از آنها موفق تر خواهیم بود .
وی با  اشاره به اینکه بنا به نیازمندیهای روز و سبک زندگی، وقفیات نیز باید بروزرسانی شوند، گفت: مردم اینگونه تصور می کنند که برای وقف کردن نیاز به سرمایه زیادی است ولی اینگونه نیست بلکه می توان با خرید یک کتاب آن را وقف کرد و یا اینکه چند نفر با هم یک رایانه را خریداری کرده و آن را با وقف کردن در اختیار یک مدرسه قرار دهند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: ثواب یک صدقه یا بطور مثال اطعام یک نیازمند شاید محدود به زمان بشود اما ثواب وقف تا دنیا وجود داشته باشد باقی خواهد ماند بنابراین کسی که در این زمینه ورود پیدا کند اجر بی پایانی نصیبش خواهد شد .
حمید رضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این مراسم از شهر بیرجند بعنوان یک شهر تمیز یاد کرد و اینگونه عنوان کرد که مردم خراسان جنوبی واقف ترین مردم در کشورند که این مساله شایسته قدردانی است. در این مراسم از فعالان در عرصه وقف شامل اصحاب رسانه ، مدیران دستگاه های اجرایی، متولیان بقاع متبرکه و سایر یاوران حوزه وقف در استان تجلیل به عمل آمد. لازم به ذکر است در این همایش از محمود حیدری مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی و سه خبرنگار این رسانه که در حوزه وقف در طول سال با اداره کل اوقاف همکاری داشته اند نیز تجلیل شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*