آخرین خبر :

در دیدار آیت ا… عبادی با آیت ا… العظمی مکارم شیرازی عنوان شد:تأکید آیت ا… مکارم شیرازی بر تقویت حوزه های علمیه خراسان جنوبی

حضرت آیت ا… العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مهمترین کار در شرایط فعلی تقویت حوزه های علمیه است. وی اظهارداشت: تشکیل و تقویت حوزه های علمیه، محیط را بیمه می کند. آیت ا… مکارم شیرازی با بیان اینکه در مناطقی که حوزه های علمیه فعالیت دارند وضع دینی مردم بهتر است، گفت: آنجایی که حوزه علمیه وجود ندارد وضعیت دینی مردم و مخصوصا فعالیت گروه های فاسد و مفسد بیشتر است. وی با تأکید بر اینکه باید حوزه های علمیه را تقویت کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی دارای مردم مذهبی و خوبی است، باید با برنامه هایی این وضع مذهبی مردم را نگه داشت.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در سطح مساجد، گفت: مساجد باید برای جوانان، کودکان و غیره برنامه جاذبه دار داشته باشد.
وی با بیان این که فضای مجازی منجلاب های بسیار متعفن و خطرناکی برای جوانان است، تصریح کرد: باید روحیه مذهبی را در جوانان تقویت کرد، تا مجذوب فضاهای مجازی نشوند.
آیت ا… مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه اگر می خواهید از فضای مجازی استفاده کنید از نوع خوب آن باشد، گفت: در حال حاضر فضای مجازی خوب کم است. وی در ادامه افزود: در حال حاضر شرایط کشور به لحاظ اقتصادی سخت است و اینچنین نخواهد بود و باید استقامت و صبر کرد تا اوضاع بهتر شود. در ابتدای این دیدار آیت ا… سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسن عسگری(ع)، اظهارداشت: این استان دارای مرز با کشور افغانستان بوده و از سویی به استان سیستان و بلوچستان متصل است. وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی پرجمعیت نیست، ولی با این حال پیکره مردم از ایمان خوبی برخوردارند، بیان کرد: زمینه های مذهبی و ارزشها در این استان قوی است.
آیت ا… عبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی منطقه ای کویری است و حدود ١٨ سال است که با خشکسالی شدید مواجه است، گفت: متأسفانه کارخانه های استان حدود ۶٠ درصد تعطیل شده اند و بیکاری مردم را ناراحت کرده است. وی با اشاره به اینکه مردم گرایش خوبی به علم، دانش و علما دارند، بیان داشت: با اینکه جمعیت استان کم است، اما متقاضیان زیادی در زمینه علم و دانش دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*