دریافتی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و  محاسبات مجلس شورای اسلامی خبر داد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق و از سال آینده دریافتی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۷

فرشادان: دریافتی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 20 درصد افزایش پیدا می‌کند

سید محمد مهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برنامه ششم امروز شنبه (۱۳ آذر ماه) مصادف با روز جهانی معلولان ماده‌ای را در راستای حمایت از معلولان تصویب کرده است، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه دولت موظف است در سال آینده و از ابتدای برنامه ششم توسعه دریافتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دهد که این افزایش حداقل ۲۰ درصد از حقوق و مزایای آن‌ها بر اساس مصوب شورای عالی کار و تامین اجتماعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی میزان پولی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بسته به تعداد خانوارشان دریافت می‌کنند، حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

وی افزود: حال بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق ۲۰ درصد از حقوق و مزایای مددجویان مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی از سال اول برنامه ششم توسعه، مازاد بر دریافتی قبلی، باید به این افراد مستمری پرداخت شود.

فرشادان متذکر شد: سال آینده اگر فرضا دریافتی یک خانوار یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باشد، مستمری دریافتی آن ها از ۵۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان، افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: در روز جهانی معلولان این موضوع خبر خوبی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*