امامان جمعه استان در خطبه های نماز جمعه: ملت و دولت ایران پاسخ کوبنده ای به آمریکا خواهند داد

ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درسخنان اخیرشان تمدید تحریم ها از سوی آمریکا را نقض کامل برجام دانسته و تاکیدکردند: در صورتی که آمریکا با تمدید تحریم ها، برجام را نقض کند باید منتظر پاسخ کوبنده ای از سوی دولت و ملت ایران باشد.
امام جمعه موقت بیرجند: آمریکایی‌ها با ادامه تحریم‌ها بار دیگر نشان دادند غیرقابل اعتماد هستند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکایی‌ها با ادامه تحریم‌ها بار دیگر نشان دادند غیرقابل اعتماد هستند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی جان‌دلدار در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) در مناسبت‌های هفته خاطر نشان کرد: عدم خیانت در امانت، سجده طولانی، شرکت در تشییع جنازه برادران دینی، رفتن به عیادت برادران و خوش اخلاقی از توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) است. وی با بیان اینکه ۱۳ آذر روز جهانی معلولان است٬ بیان داشت: همه ما باید توجه کنیم که بیماری٬ سلامت و معلولیت در دایره ابتلا و امتحان الهی قرار دارد.
حجت الاسلام دلدار اضافه کرد: باید توانمندی معلولین را بشناسیم و کشف کنیم، زیرا باید وظایف خود را نسبت به معلولین درست انجام دهیم. وی با بیان اینکه ۱۶ آذر روز دانشجو است٬ افزود: ۱۶ آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار است، همچنین دانشگاه مهد علم و دانشجویان از لایق‌ترین افراد در جامعه هستند. دلدار با اشاره به بحث برجام٬ بیان داشت: مسئولین ایران به قول خود عمل کردند ولی مسئولین آمریکا عهد شکنی کرده و مقرر کردند که تحریم‌ها علیه ایران ادامه داشته باشد. امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قرآن وظیفه ما را در مقابل استکبار مشخص کرده است، گفت: آمریکایی‌ها با ادامه تحریم‌ها باری دیگر نشان دادند غیرقابل اعتماد هستند. وی با اشاره به اینکه یک عده دنبال از بین رفتن وحدت جامعه هستند٬ تأکید کرد: با این افراد باید برخورد جدی صورت گیرد تا دست به این کار نزنند.
امام جمعه طبس:  دولت پاسخ محکمی به نقض عهد توسط آمریکا بدهد
امام جمعه طبس با اشاره به تصویب تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران پنجشنبه شب در مجلس سنای آمریکا، گفت: وزارت امور خارجه و دولتمردان ما باید جواب محکم و دندان شکنی به این نامردی و عهدشکنی آمریکایی ها بدهند. حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: این تحریم ها ۳۸ سال است که از سوی آمریکا وجود داشته و هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند و در آینده هم هیچ غلطی نمی تواند بکنند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: «آمریکا دروغگو و حیله گر است و نباید گول لبخندها و فریب آنها را خورد و به آنها اعتماد کرد». وی گفت: مقام معظم رهبری در دوم آذرماه امسال فرمودند «تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران قطعا نقض برجام است و ایران واکنش نشان می دهد.». امام جمعه طبس با اشاره به ۱۳ آذر «روز جهانی معلولان و بیمه» افزود: کسانی که به هر دلیلی در جامعه مشکلات جسمانی دارند باید مورد توجه و احترام قرار بگیرند. وی ادامه داد: مسئولان و مدیران شهر به ویژه شهرداری و شورای اسلامی باید توجه کنند مبلمان شهری به گونه ای باشد که رفت و آمد معلولان و جانبازان دچار مشکل نشود و به راحتی رفت و آمد داشته باشند. حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان مدیران آینده جامعه اسلامی هستند. وی ادامه داد: دانشگاه ها و استادان دانشگاه های ما باید توجه کنند که تعلیم و تربیت دانشجویان بر اساس ارزش های اسلامی باشد.
امام جمعه درمیان: با داشتن اقتصاد بیمار امکان اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد
امام جمعه درمیان با توصیه به توجه همگانی به معلولان گفت: اگر به احتیاط های بهداشتی در رعایت اصول ژنتیکی در زندگی توجه شود از بروز هرگونه معلولیتی جلوگیری می شود و در حال حاضر کشور ما در شرایط مناسبی قرار ندارد.
حجت الاسلام علیرضا حسینی با اشاره به روز صنعت بیمه افزود: با وجود اینکه شرکت های بیمه ای در کشور یک صنعت پرسود را تجربه می کنند ودر قبال آن باید خدمات آنها نیز خوب باشد اما شرایط مطلوبی ندارد و اصل برعدم رسیدگی به پرونده ها است. وی در بیان عملکرد دولت گفت: یکی از مهم ترین نقطه ضعف های این دولت تمرکز فراوان بر بحث مذاکرات و ارتقای فروش نفت بوده است که این موضوع سبب وابستگی اقتصاد کشور شده است.  وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید و توان داخلی است، تصریح کرد: وابستگی بیش از حد به فروش نفت زمینه ساز یک اقتصاد متکی به دیگران و ناپایدار است که این خواسته دشمن است.
امام جمعه درمیان افزود: در شرایطی که ما اقتصادی وابسته و بیمار داریم امکان اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد . حجت الاسلام حسینی تمدید تحریم های بیشتر علیه ایران را نشان از ترس آمریکا از پیشرفت های نظامی ایران دانست و تاکید کرد: عده ای با خام خیالی برنامه ها و شعارهای انتخاباتی خود را بر پایه ترس از آمریکا برنامه ریزی نکنند.
امام جمعه فردوس: ملت و دولت ایران در صورت نقض برجام،  پاسخ کوبنده ای به آمریکا خواهند داد
امام جمعه فردوس در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت: در صورتی که آمریکا با تمدید تحریم ها، برجام را نقض کند باید منتظر پاسخ کوبنده ای از سوی دولت و ملت ایران باشد.  حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان تمدید تحریم های ۱۰ ساله از سوی آمریکا را نقض کامل برجام دانستند و هشدار دادند که با واکنش سخت ایران روبرو خواهد شد. وی با بیان اینکه آمریکا با توافق برجام، حاشیه امنی برای اسرائیل فراهم کرده تاکید کرد: به رغم مصوبه کنگره آمریکا، دولت این کشور تمایلی به برهم خوردن این توافق هسته ای ندارد، زیرا معتقدند توانسته اند جلوی صنعت هسته ای ایران را بگیرند. وی با اشاره به اینکه به رغم تاکیدات رهبری، هنوز دریافت کنندگان حقوق های نجومی به مجازات نرسیده اند، گفت: اگر به این موضوع قاطعانه رسیدگی نشود از اعتماد مردم به نظام کاسته خواهد شد.
امام جمعه زیرکوه:تمدید تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نقض برجام است
امام جمعه زیرکوه در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به تمدید تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران گفت: تمدید این تحریم ها نقض برجام است و ان شاا… پاسخ قاطع و کوبنده ملت ایران را خواهند دید. حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضائی نیا با اشاره به برخی مناسبتهای هفته با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: بعد از امام جواد (ع) کوتاهترین عمر را امام حسن عسکری (ع) داشتند. حجت الاسلام مرتضائی نیا همچنین به آغاز دوران امامت حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: آنچه که امسال مهم است این است که این روز را باید جشن گرفته و خوب برگزار کنیم.  حجت الاسلام مرتضائی نیا در ادامه به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز دانشجو روز فرزندان این انقلاب است و در پیشینه افتخار آمیزشان پیشگامی مبارزه، آن هم مبارزه با آمریکا را دارند و کاری که امروز باید در دانشگاه انجام شود، کار فرهنگی است. وی افزود: کار فرهنگی این است که جوان دانشجو، مومن، متعهد، انقلابی و استکبار ستیز بار بیاید و انتظاری که از دانشجویان می رود، درس خواندن و محکم و خوب درس خواندن است و باید محیط سیاسی را شناسایی کرده و روی این محیط اثر گذار باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*