آخرین خبر :

اخبار کوتاه/

برگزاری همایش رهبر کوچک در خراسان جنوبی
همایش رهبر کوچک در بیرجند با حضور دانش آموزان مقطع دوم متوسطه و رزمندگان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس در حسینیه جماران این شهر برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند در این همایش گفت: اگر جانفشانی رزمندگان و شهدا از جمله حسین فهمیده نبود، ما امنیت کنونی را نداشتیم. سرهنگ فلاحی افزود: تا زمانیکه تفکر بسیجی در جامعه است چشم طمع دشمن از ما دور خواهد ماند.  وی خطاب به نوجوانان حاضر در این همایش  گفت: وقتی هر کدام از شما دانش آموزان بسیجی بتوانید در عرصه های علمی و در زمینه های مختلف به موفقیت های بالا دست بیابید، دشمن را همچنان مأیوس خواهید کرد.  فرمانده ی ناحیه مقاومت بسیج بیرجند از دانش آموزان خواست با تکیه بر خود باوری به موفقیت های گوناگون برسند و فرهنگ بسیجی را زنده نگه دارند.

دومین اجلاس استانی نماز استان فردا در طبس برگزار می شود
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از برگزاری دومین اجلاس استانی نماز خراسان‌جنوبی در آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس در سوم آذر خبر داد. حجت‌الاسلام حسین کمیلی، با بیان اینکه ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌ای غیردولتی است که با تنفیذ مقام‌ معظم‌ رهبری و تحت نظر هیأت امنایی متشکل از شخصیت‌های فرهنگی در سال ۱۳۶۹ تأسیس  شده است، اظهار داشت: برنامه‎های ستاد اقامه نماز در سه حوزه فرهنگی، آموزشی، نظارت و ارزیابی اجرا می‎شود. وی ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، شناسایی زمینه‎ها، ضرورت‎ها و ظرفیت‎های جامعه در ارتباط با نماز، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت‎های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ نماز، برنامه‎ریزی، نظارت و ارزیابی فعالیت دستگاه‎های اجرایی در امر اقامه نماز و ارزیابی مستمر وضعیت اقامه نماز در جامعه و ارائه نتایج آن به نهادهای مسؤول را از جمله رسالت‎های ستاد اقامه نماز ذکر کرد.

بازدید گردشگران آرژانتینی از بناهای تاریخی بیرجند
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند گفت: گردشگران آرژانتینی از بناهای تاریخی شهرستان بیرجند بازدید کردند.  فولادی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند افزود: دو گردشگر آرژانتینی از بناهای باغ اکبریه، موزه ها، باغ و عمارت رحیم آباد، مدرسه شوکتیه، خانه پردلی، آب انبارها و بافت تاریخی بازدید کردند.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ اماکن اقامتی در بیرجند
کمیسیون نرخ گذاری واحدهای اقامتی شهرستان بیرجند، در محل هتل جهانگردی بیرجند و با حضور مسئولین انجمن صنفی کارفرمایان واحدهای اقامتی و کارشناسان گردشگری شهرستان بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.  در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد نرخ واحدهایی که موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شده اند، براساس شیوه نامه اجرایی سازمان متبوع ۲۰ درصد، واحدهایی که در شرف دریافت گواهینامه مذکور می باشند ۱۲ درصد و واحدهایی که تاکنون نسبت به استاندارد سازی اقدام ننموده اند ۸ درصد افزایش نرخ اقامت داشته باشند. همچنین در خصوص نرخ اغذیه رستوران واحدهای مذکور مقرر شد ۱۰ درصد افزایش نرخنامه، نسبت به سال گذشته اعمال شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*