آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/ آغاز اولین کنفرانس ملی فناوری نوین در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی:۱۰ اثر طبیعی استان نامزد ثبت در فهرست میراث ملی شد
کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ پرونده آثار طبیعی استان جهت بررسی در کمیته ثبت و حریم به دفتر ثبت سازمان در تهران ارسال شد. زهرا رضایی ملکوتی افزود: این پرونده ها که شامل دره و درختان کهنسال، کال و آبشار هستند پس از بررسی و تأیید در شورای ثبت و حریم استان به دفتر ثبت سازمان ارسال شده اند. وی افزود: همه این آثار با دارا بودن ویژگی های خاص و منحصر به فرد شرایط ثبت در فهرست میراث طبیعی- ملی را دارا هستند.
۵۰ هزار هکتار مراتع قرق شده بشرویه آزادسازی شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه از آزادسازی ۵۰ هزار هکتار مناطق قرق شده جنگل‌ها و مراتع بشرویه خبرداد.
محمدرضا رفیعی با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود علوفه طی طرحی ۵۰ هزارهکتار از اراضی و مراتع برای چرای دام آزاد شد که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح هفت میلیون و ۵۰۰ کیلو علوفه مورد استفاده قرار گیرد.
پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن چغندرقند در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی برداشت ۳۵ هزار و ۵۲۳ تن چغندرقند در استان خبر داد.
هاشم ولی پور مطلق در گفت و گو با مهر با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار کرد: امسال ۷۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول قرار دارد. وی تعداد بهره برداران این محصول در استان را یک هزار و ۱۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان قاین با ۵۸۲ هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.
خراسان جنوبی میزبان گردشگران ژاپنی
گروه ۹ نفره گردشگران ژاپنی به منظور بازدید از جاذبه های شاخص خراسان جنوبی، وارد استان شدند. مرتضی عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: این گردشگران به مدت ۲ روز در استان اقامت خواهند داشت. وی افزود: گردشگران ژاپنی دیروز از باغ اکبریه و قلعه تاریخی بیرجند دیدن کردند.
برگزاری جلسات قصه گویی در کتابخانه های استان
کلاس قصه گویی در کتابخانه های عمومی شهرستان های بیرجند و نهبندان برگزار شد. کتابخانه های عمومی محتاج نهی، شهدای باقریه و غلامحسین آسکُتی، کلاس قصه گویی برگزار کردند. جلسه قصه گویی از کتاب «ماهیگیر و دریا» نوشته پروین اختر دانش، چاپ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان برگزار شد. قصه گویی از کتاب «قصه های مادربزرگ» نوشته رضا احمدی از انتشارات شقایق، در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند برگزار شد. همچنین در جلسه قصه گویی در کتابخانه عمومی غلامحسین آسکتیِ روستای خوانشرف نهبندان، کتاب قصه «کلوچه های خدا» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازخوانی شد.

 

اختصاص ۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات بیمارستان رازی بیرجند
یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت برای تجهیزات ۴ گانه بیمارستان رازی بیرجند اختصاص یافت.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، دبیر کمیته تجهیز بیمارستان رازی بیرجند گفت: اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی وزارت بهداشت برای تجهیز و خرید رخشوخانه، دستگاه استریل، امحای زباله و دستگاه اکسیژن هزینه شده است. وجدان افزود: با این هزینه بخشی از تجهیزات خریداری شده است و برای خرید کامل نیاز به ۴میلیارد تومان اعتبار است.  گفتنی است بیمارستان رازی بیرجند قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد.
آغاز اولین کنفرانس ملی فناوری نوین در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در دانشکده علوم مهندسی دانشگاه آزاداسلامی بیرجند آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین از روزگذشته با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علوم مهندسی و به مدت دو روز آغاز شد.   ناصح افزود: در این همایش ۳۰۰ مقاله پذیرش شده به صورت شفاهی و ۵۰مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
ارسال ۲۴ اثر از استان به جشنوارهای بین المللی رویش و عمار
۲۴ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره های بین المللی رویش و عمار ارسال شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی،مدیر حوزه هنری استان گفت : ۸ فیلم داستانی، ۵ انیمیشن،۴ برنامه رادیویی، ۲ مستند، دو نماهنگ و یک برنامه تلویزیونی از هنرمندان استان به هفتمین جشنواره بین المللی عمار ارسال شد. مجید کریمیان با اشاره به اینکه همچنین ۱۰ فیلم داستانی، ۵ انیمیشن، دو مستند و دو نماهنگ به جشنواره  بین المللی رویش ارسال شده است، تصریح کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم عمار ۹ دی در تهران و دهمین جشنواره بین المللی فیلم رویش ۲۷ تا ۳۰ دی در مشهد برگزار می شود.
راه اندازی کمپین دانشجویی اطلاع رسانی ایدز و هپاتیت
کمپین دانشجویی اطلاع رسانی ایدز و هپاتیت به مناسبت هفته اطلاع رسانی این دو بیماری در ابتدای خیابان مدرس بیرجند راه اندازی شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، ضیایی نماینده علمی بیماری های ایدز و هپاتیت در استان گفت:  اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز، راههای انتقال و درمان ایدز، تشخیص زود هنگام ، تست قند و راهنمایی در خصوص کبد چرب از جمله فعالیت های این کمپین در ۳ روز است.
کاهش دمای هوا در استان
روند کاهش دمای هوا در خراسان جنوبی از روز گذشته آغاز شد.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، بر اساس الگوی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای هواشناسی طی امروز و در ساعات بعد از ظهر و شب شاهد افزایش ابر و در مناطق شمال شرقی استان رگبار پراکنده خواهیم بود. همچنین فردا با تقویت ناپایدار های جوّی در مرکز و نواحی شرقی، رگبارو وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در نواحی استان کاهش دید را به دنبال خواهد داشت. گفتنی است دمای هوا از امروز تا اوایل هفته آینده حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*