اخبار کوتاه استان/

حذف و معدوم سازی بیش از ۵۰۰کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در شهرستان بیرجند
سرپرست شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در هفته گذشته ۵۸۰ کیلوگرم گوشت گوسفند فاسد و تاریخ مصرف گذشته  توسط بازرسان دامپزشکی در یکی از سردخانه های نگهداری کننده شهرستان بیرجند ضبط شد.  دکتر حسن علیزاده افزود: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و حفظ بهداشت عمومی جامعه و نیز نظارت بر تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی کارشناسان نظارتی در بازدید یکی از سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی ۵۸۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه که در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی بصورت منجمد در آمده بود را توقیف و نمونه گیری از محموله اخذ و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ارسال نمودند که پس از انجام آزمایشات ، محموله فاسد و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که در شرایط بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خبرداد:برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله
مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت : هجدهمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور درمدارس استان برگزار خواهدشد. محمدرضا بااطمینان درگفتگو با پانا گفت: مانور سراسری  زلزله با محوریت اداره کل آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و همکاری مدیریت بحران استانداری، دانشگاه بیرجند، صداوسیما، جمعیت هلال احمر، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ،شهرداری ، اورژانس وفوریت های پزشکی وآتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار می شود. وی ادامه داد: امسال هجدهمین مانور سراسری زلزله با موضوع مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور  امروز با رویکرد جدید برگزار می شود. مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: دررویکرد جدید، مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محله بوده و علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس ، اولیا و مردم محله نیزدربرنامه مانور زلزله و ایمنی مشارکت داده خواهند شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی ‌و‌حرفه‌ای و بنیاد شهید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان منعقد شد. حسین خوش آیند با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای بند«ب» قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار داشت: در این راستا تفاهم‌نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و بنیاد شهید وامور ایثارگران استان منعقد شد. وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌های معظم شهدا تصریح کرد: تفاهم‌نامه مذکور با هدف توانمند‌سازی و آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار برای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان منعقد شده است.
وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه مذکور تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه ارائه آموزشهای مهارتی و مشاوره آموزشی- شغلی و برگزاری دوره‌های خاص مورد نیاز بنیاد شهید از جمله تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای است. خوش آیند ارائه مشاوره به افراد واجد شرایط متقاضی تاسیس آموزشگاه آزاد را از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد. وی اجرای نیازسنجی آموزشی، معرفی کارشناسان و متخصصان مجرب برای عضویت در کمیته‌های تخصصی و تدوین یا بازنگری استانداردهای آموزشی را از جمله تعهدات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی در تفاهم‌نامه مذکور دانست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*