آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/ ۶۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شد

جابجایی طیور خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی ممنوع است
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی اعلام کرد: هر گونه جابجایی طیور خارج از ضوابط بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است. دکتر « محمد اصغرزاده » به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور از جمله استان های البرز، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، قم، مرکزی و مازندران در زیستگاه پرندگان وحشی و تلفات طیور اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از این بیماری فعالیت های بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی استان تشدید شده و جابجایی طیور، کود مرغی و خوراک طیور فقط با دریافت مجوزهای حمل بهداشتی امکان پذیر است.

۶۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از کشف ۶۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال کالای قاچاق در استان طی هشت ماهه گذشته خبر داد. محمدرضا حسنی مقدم با اشاره به کشف و ضبط ۴۱ هزار و ۳۶۰ لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در این مدت، بیان کرد: همچنین در این مدت بالغ بر دو هزار رأس دام قاچاق کشف شده است. وی به کشف و ضبط یک میلیون و ۳۴۷ هزار نخ سیگار قاچاق در این مدت اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۸۷۸ هزار نخ بوده افزایش چشمگیر داشته است.

بهره مندی ۷۰۰هزارنفرازخدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار نفر ، از خدمات رایگان مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان خراسان جنوبی استفاده کرده اند.   به گزارش امروز خراسان جنوبی دکتر فرزاد فیروزی اظهار داشت : به استثنای بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند که از چند ماه قبل آغاز به کار کرده است ،از ابتدای سال ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار نفر ، از خدمات رایگان سایر مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان خراسان جنوبی استفاده کرده اند که از این تعداد حدود ۲۸ هزار نفر از خدمات بستری بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند استفاده نموده اند.

پارس آنلاین رتبه  برتر مشتری مداری
نتایج رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در استان ها در سه ماهه دوم سال اعلام شد.  به گزارش امروز خراسان جنوبی این رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی و ارتباط مستقیم با بیش از ۲۹ هزار کاربر در سراسر کشور در پنج محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوع طرح، رسیدگی به شکایات ، پشتیبانی و وفاداری مشتریان انجام شده است.

۱۰۰ برگزیده جشنواره‌های هفته قرآن و عترت امروز تجلیل می شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت که امروز برگزار می‌شود، از ۱۰۰ نفر برتر در ۲۸ رشته در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی تجلیل می‌شود. احمد محبی، اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۱۸ امروز در محل سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.  وی ادامه داد: حضور همه علاقمندان به رشته‌های مختلف جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در مراسم اختتامیه بلامانع است و امیداریم این برنامه آنگونه که در شأن مردم قرآنی و اهل بیتی خراسان جنوبی است برگزار شود. وی یادآور شد: جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در رشته‌های مختلف آواها و نغمات قرآنی، قرآن، عترت، نماز در مطبوعات خراسان جنوبی، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، پژوهش‌های قرآنی شامل پایان‌نامه‌ها و مقالات مرتبط با قرآن و عترت برگزار می‌شود.

حمایت خیران از ۶۶۸ یتیم و فرزند نیازمند اهل سنت
خیران خراسان جنوبی از ۶۶۸ یتیم و فرزند نیازمند اهل سنت استان، حمایت می کنند.  به گزارش امروز خراسان جنوبی معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: هزار و ۳۷۲ حامی استان از ۴۷۸ یتیم اهل سنت در طرح اکرام ایتام و ۲۰۲ حامی نیز از ۱۹۰ فرزند نیازمند اهل سنت در طرح محسنین حمایت می کنند.حسینی افزود: این حامیان از آغاز امسال ۳۹۲ میلیون تومان به یتیمان و فرزندان محسنین اهل سنت کمک کردند.

برپایی دومین نمایشگاه شب چله و فروش زمستانه در بیرجند
نمایشگاه شب چله ایرانی و فروش زمستانه در بیرجند دایر است. به گزارش امروز خراسان جنوبی، دومین نمایشگاه شب چله و فروش زمستانه در بیرجند با حضور ۹۰ شرکت کننده ازاستان های گیلان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان شمالی، جنوبی و رضوی برپا شد.  در این نمایشگاه محصولاتی از قبیل کیف و کفش، پوشاک، سوغات، انواع شیرینی ، آجیل، عسل و مواد شوینده با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می شود. گفتنی است دومین نمایشگاه شب چله ایرانی و فروش زمستانه تا دوم دی ماه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند دایر است.

برگزاری دوازدهمین همایش ملی کویرنوردی در بشرویه
دوازدهمین همایش ملی کویرنوردی با حضور کویر نوردانی از سراسر کشور در بشرویه برگزار شد.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، دوازدهمین همایش ملی کویرنوردی در منطقه ریگزار بشرویه با حضور ۴۰۰ کویرنورد به مدت سه روز برگزار شد.کویرنوردان مسیر ۱۵ کیلومتری در تپه های ماسه بادی کویر این شهرستان را پیاده روی کردند.
پرواز با پاراگلایدر، رصدستارگان و برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های همایش ملی کویرنوردی خراسان جنوبی بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*