اخبار کوتاه استان/ پیش بینی هواشناسی از افزایش باد، رگبار،رعد و برق پراکنده در غرب استان

 پیش بینی هواشناسی از افزایش باد، رگبار،رعد و برق پراکنده در غرب استان
کارشناس پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با گسترش ناپایداری ها در ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی استان افزایش سرعت وزش باد، احتمال رگبار، رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود. فاطمه زارعی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی حاکی است در این مدت روند افزایشی دمای هوا در استان ادامه می یابد. به گفته وی از اواخر وقت امروز با کاهش رطوبت و تقویت فشار در نقشه های سطح زمین کاهش دمای هوا به ویژه در شمال غرب استان پیش بینی می شود.

اجتماع بزرگ “لبیک یا امام رضا (ع)” در شاهرخت برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اجتماع بزرگ عاشقان امام رضا(ع) با نام لبیک یا امام رضا(ع) در بارگاه امام زاده سعدا… روستای شاهرخت برگزار شد. در این اجتماع بزرگ هزاران نفر از مردم شهرستان با پای پیاده از مسیرهای مختلف خود را به آستان مقدس امام زاده سعدا… ابن موسی الکاظم رساندند تا عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دهند. حجت الاسلام عابدی در این مراسم و در اجتماع عظیم عاشقان امام رضا(ع) با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: اگر همه ما همت کنیم و در برابر مشکلات اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تذکر لسانی بدهیم جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود.

شرکت صنعتگر فعال فردوسی در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تهران
به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه توانمندیهای بسیجیان کشور در قالب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته شد، که حمیدرضا جامعی از صنعتگران فعال فردوس در زمینه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین ساخت زیورآلات سنتی در این نمایشگاه حضور داشت. کارشناس صنایع دستی شهرستان فردوس با بیان این مطلب افزود: شهرستان فردوس به لحاظ ظرفیت سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از شهرهای برجسته کشور محسوب می‌شود و سنگ این منطقه از کیفیت عالی برخوردار است. شکرگزار افزود: در طرح آمایش صنایع دستی، توجه به حرفه تراش سنگهای قیمتی از اولویتهای صنایع دستی شهرستان است.

سبد‌های غذایی اهدایی آستان قدس در بین نیازمندان درمیان توزیع شد
بسته های غذایی اهدایی آستان قدس رضوی شامل برنج، ماکارونی، روغن و قند در مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان درمیان بین نیازمندان و محرومان این شهرستان توزیع شد. به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی امام جمعه درمیان با بیان اینکه بازدید از خانواده های نیازمند و تلاش برای رفع مشکلات آنها از الطاف الهی است، گفت: مسئولان با همه توان خود در جهت رفع مشکلات این قشر تلاش کنند و خیران و مومنان نیز در این امر خداپسندانه مسئولان را یاری کنند.

مجلس ترحیم آیت ا… موسوی اردبیلی در بیرجند برگزار شد
امام‌جمعه ‌بیرجند گفت: مرحوم آیت‌ا… موسوی‌اردبیلی یکی از یاران با وفای امام (ره) و از علمای بزرگ دینی بود که وقت و عمر با برکت خود را در راه ترویج اسلام و انقلاب صرف کرد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در مجلس ترحیم عالم ربانی آیت‌ا… موسوی‌اردبیلی اظهار داشت: این دنیا دار گذر است و اگر انسان در هرچیز شک دارد در رفتن به آن دنیا و مرگ نباید شک داشته باشد و تلاش کند با توشه پربار از معنویات از این دنیا نقل مکان کند. امام جمعه شهرستان بیرجندگفت: حضرت نبی اکرم (ص) می فرمایند: «عالمان دینی وارثان انبیای الهی هستند»و انبیای الهی آنچه برای عالمان خود می‌گذارند علم است که عالمان از انبیای الهی ثمره کافی و وافی را می برند. عالمان از انبیا خلوص، رسالت و مسئولیت را به ارث می برند چرا که تمام وجود انبیا ایثار‌، تلاش و خدمت است. امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه نبوت، لطفی الهی است، اظهار داشت: خداوند انبیا را به عنوان فضل و کرم خود می‌فرستد تا انسان‌ها را هدایت کند و از مسیر شیطان دور سازد. حجت الاسلام رضایی بیان کرد: خداوند انبیای را به عنوان نایب خود فرستاده است چراکه انبیا الهی خلیفه ا… و نایب خداوند در روی زمین هستند و به دلیل اینکه بشر به طور مستقیم خداوند را نمی‌تواند ببیند و بیابد به وسیله انبیای الهی و مناجات انسان می‌تواند به خداوند نزدیک شود.

دکتر حسنی در جمع اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:استادان بسیجی دیده بان انقلاب هستند
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در جمع اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با اشاره به اینکه برای مقابله با اهداف نظام سلطه و هجمه سنگین فرهنگی دشمن باید سه شیفته کار کنیم، گفت: شجره طیبه بسیج یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و جای شکر و سپاس دارد. و باید نماز شکر بخوانیم و نذر کنیم چرا که همه برکات نظام جمهوری اسلامی و امنیت گسترده این سرزمین مرهون شجره طیبه بسیج و نیروهای مسلح انقلابی و بسیجی است. دکتر حسنی در ادامه گفت: استادان بسیجی دیده بان انقلاب هستند.

شهرستان درمیان صاحب کتابخانه سیار روستایی شد
نیکوکاران شهرستان درمیان برای اهدای خودرویی که کتاب را به دست کودکان مناطق روستایی و عشایری برساند، آستین همت را بالا زدند. به گزارش تسنیم، خیران شهرستان درمیان طی نشستی که در محل فرمانداری درمیان برگزار شد، آستین همت بالا زدند تا با خرید یک دستگاه خودرو و اهدای آن به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر چه سریع‌تر کتاب، میهمان دستان مهربان کودکان و نوجوانان مناطق روستایی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*