آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/ توزیع ۳ هزار تن علوفه بین دامداران استان

یخبندان بی‌سابقه طی ۲۵ سال گذشته
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی روز جمعه و جمعه شب یخبندان بی سابقه طی ۲۵ سال گذشته را در برخی نقاط استان شاهد بودیم.
رضا برهانی در گفت و گو با ایسنا ، اظهارکرد: پدیده عمده در استان شدت سرما و یخبندان بود که سردترین نقطه استان قاین با ۱۴ درجه زیر صفر بوده است. وی افزود: پدیده یخبندان در جمعه شب در تمام نقاط استان وجود داشته و دمای تمامی شهرستان‌ها نیز به زیر صفر رسیده است.

یادواره شهدای روستای «دره عباس» درمیان برگزار شد
یادواره پنج شهید روستای «دره عباس» شهرستان مرزی درمیان همزمان با هفته بسیج با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.
فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند در این یادواره گفت: در دوران دفاع مقدس ۸۰ نفر رزمنده این روستا در شش مرحله به عنوان بسیجی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. سرهنگ خلبان حمید مصطفوی ادامه داد: این روستا در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۰ جانباز و پنج شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

توزیع ۳ هزار تن علوفه بین دامداران استان
جهت تغذیه دام های خراسان جنوبی در فصل سرما ۳ هزار و ۱۰۰ تن علوفه توزیع می شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: برای گذران دام های خراسان جنوبی در فصل سرما ۳ هزار تن علوفه در بین دامداران توزیع می شود . محمد عصاریان افزود: این علوفه ها شامل هزار و ۲۰۰ تن جو و هزار و۹۰۰ تن سویا است که از طریق اتحادیه دامداران به این قشر تحویل می شود.

پنجمین همایش ملی وقف در بیرجند برگزار می شود
پنجمین همایش ملی وقف، چشمه همیشه جاری در بیرجند برگزار می شود.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: پنجمین همایش ملی وقف، چشمه همیشه جاری در بخش های فیلم، نماهنگ، کلیپ و برنامه‌ های رادیویی و تلویزیونی  به میزبانی بیرجند برگزار می شود.

برداشت ۱۱ هزار تن زعفران از مزارع سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: پیش‎بینی می‌‎شود امسال ۱۱ تن زعفران خشک از سطح مزارع سرایان برداشت شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، موسی سلیمانی افزود: سطح زیر کشت زعفران در سرایان ۲ هزار و ۷۱۰ هکتار است که پیش بینی می شود امسال ۱۱ هزار تن از مزارع این شهرستان برداشت شود.

نیم تن گوشت مرغ آلوده در بیرجند معدوم شد
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: نیم تن گوشت مرغ آلوده در بیرجند شناسایی و معدوم شد . به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن علیزاده افزود: این مقدار گوشت در بازدید کارشناسان دامپزشکی از یک واحد عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در بیرجند کشف و ضبط شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*