اخبار کوتاه استان/پارک بانوان طبس دهه فجر افتتاح می‌شود

یادواره شهدای مدافع حرم در بشرویه برگزار شد
یادواره شهدای مدافع حرم به همت پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام الشهدای شهرستان بشرویه برگزار شد. به گزارش تسنیم، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فردوس در این یادواره با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در محیط خانواده‌ها گفت: ازدواج سخت و طلاق آسان در زندگی‌ها در حال رواج است که بخشی از آن به کوتاهی‌های والدین برای سختگیری‌ها در ازدواج مربوط می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به تکالیف مشترک بانوان و مردان در قرآن کریم  گفت: رعایت حجاب و عفت، همسرداری و تربیت فرزندان صالح از مهم‌ترین تکالیفی است که بر عهده بانوان گذاشته شده است. وی با اشاره به برترین الگوهای موفق اسلامی در تاریخ گفت: الگوبرداری از ۴ زن بهشتی در جبهه عفت و حجاب زنان مسلمان را از بسیاری ناهنجاریهای اجتماعی حفظ می‌کند. غلامی افزود: شبکه‌های اجتماعی خانواده‌ها را از هم متلاشی کرده است و زن و شوهر را از هم جدا کرده و فرزندان را به سمت باتلاق می‌کشاند و چه بسا می‌بینیم ازدواج سخت و طلاق آسان در زندگی در حال رواج است که بخشی از آن به کوتاهی‌های والدین برای سخت گیری‌ها در ازدواج مربوط می‌شود.

اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در درمیان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان از اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد. خدادادی افزود: تفکر بسیج نه تنها باعث نجات انقلاب اسلامی شد بلکه باعث صدور و نجات بسیاری از کشورهای مسلمان از جمله سوریه شده است. وی نشست عاشقان ولایت، نشست علمای شیعه و سنی، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا،کوهپیمایی خانوادگی، دیدار بسیجیان با امام جمعه، تجلیل از فعالان و نخبگان بسیجی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد. وی افتتاح چهار حوزه مقاومت بسیج و تجمع باشکوه بسیجیان برای حضور نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی در اسدیه را از مهمترین برنامه های هفته بسیج در این شهرستان ذکر کرد.

یافته های تاریخی جدید از سابقه فعالیت های صنعتی در طبس
مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در جریان بررسی آثار تاریخی روستای ملوند، آثاری حاکی از فعالیت های صنعتی در قالب ذوب فلز مس شناسایی شد. سید احمد برآبادی افزود: این محوطه در شمال روستای ملوند و در منطقه کفترخو قراردارد و سرباره های موجود حاکی از استحصال فلز مس در محل می باشد.  وی ادامه داد: شهرستان طبس به دلیل ویژگی های زمین شناسی از نظر منابع معدنی خصوصاٌ ذوب و استحصال فلز در قرون گذشته مورد توجه بوده است. هم چنین در حاشیه جنوبی روستا و در نزدیکی قلعه ملوند نیز سنگ نوشته ای متعلق به دوره قاجار شناسایی شد.

پارک بانوان طبس دهه فجر افتتاح می‌شود
فرماندار ویژه طبس گفت: پارک بانوان طبس دهه فجر افتتاح می‌شود. به گزارش فارس، سیدمهدی طلایی‌مقدم در بازدید از طرح‌های عمرانی و مشکلات شهرداری طبس اظهار داشت: در بحث مدیریت شهری، مهم‌ترین اولویت پروژه‌های کلیدی است و طبس در کشور و خراسان‌جنوبی ویژه بوده و در مجموعه شهرستان، شهر طبس مورد توجه گردشگران است.

سرزمین سیاه طبس ثبت ملی می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: پرونده ثبتی (سرزمین سیاه) که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب طبس واقع شده برای ثبت در فهرست ملی – طبیعی کشور آماده شده است.  رسول بهبهانی  اظهار داشت: سرزمین سیاه (پشته سیاه) نام منطقه‌ای در ۱۲۰ کیلومتری جنوب طبس و در شمالی‌ترین بخش پناهگاه حیات وحش نایبند می‌باشد. رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: وسعت این پدیده زیبای زمین شناختی حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع و حاصل آخرین فعالیت‌های آتشفشانی ایران در دوره کواترنر جوانترین دوره زمین‌شناسی که از حدود ۲ میلیون سال قبل شروع شده است، می‌باشد. بهبهانی عنوان داشت: این پدیده در اثر فعالیت‌های گسل نایبند و فوران سنگ‌ها توسط چند آتشفشان و شکستگی‌ها در سطح زمین بوجود آمده است.

به مناسبت هفته بسیج صورت می‎گیرد:برگزاری مسابقه تولیدات خبری فعالان رسانه‎ای استان
مسئول بسیج رسانه خراسان ‌جنوبی گفت: به مناسبت هفته بسیج مسابقه تولیدات خبری فعالان رسانه‎ای خراسان جنوبی برگزار می‌شود. سجاد رضایی در گفت‎وگو با فارس، با بیان اینکه مسابقه تولیدات خبری فعالان رسانه‎ای خراسان جنوبی در سه محور گزارش، یادداشت و مصاحبه برگزار می‎شود، اظهار داشت: فعالان رسانه‌ای خراسان‌جنوبی می‎توانند تولیدات خبری خود را از تاریخ ۳۰ آبان تا ۱۰ آذر در این مسابقه لحاظ کنند. وی بیان داشت: در راستای برگزاری این مسابقه هیچ گونه محدودیتی برای رسانه‎های استان وجود ندارد و همه خبرگزاری‎ها، پایگاه‎های خبری، روزنامه‎‌ها و وبلاگ‎ها می‎توانند در این مسابقه شرکت کنند. وی با اشاره به اینکه محورهای این مسابقه در زمینه نقش بسیج در پیشرفت فرهنگی، نقش بسیج در پیشرفت علمی، نقش بسیج در توسعه اقتصادی، لزوم و اهمیت تشکیل بسیج و ابعاد مختلف بسیج است، تصریح کرد: به بهترین یادداشت، گزارش و مصاحبه تولیدی با موضوع بسیج جوایز نقدی اهدا می‎شود. وی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از نفرات برتر ۲۱ دی ماه، همزمان با روز بسیج رسانه برگزار می‎شود، توضیح داد: از اهداف برگزاری این مسابقه افزایش کیفیت تولیدات خبری و شناسایی خبرنگاران فعال و علاقه‌مند به کار در حوزه بسیج است. وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ آذر اعلام کرد و توضیح داد: علاقه‎مندان جهت شرکت در این مسابقه می‎توانند آثار خود را به آدرس resaneh.skh@chmail.ir ایمیل کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:
بیش از ۶ میلیارد  تومان  اعتبار در سفر ریاست کمیته امداد کشور به استان اختصاص یافت
در جلسه شورای مدیران کمیته امداد دستاوردهای سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان در راستای بهبود وضعیت معیشتی مددجویان بررسی شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اعتبار اختصاص یافته به استان را ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در بخش های مسکن، جهیزیه، درمان و سفر های زیارتی مددجویان در قالب شوق زیارت هزینه خواهد شد. رضا سلم آبادی افزود: بسیاری از مددجویان این نهاد در مناطق دور افتاده استان زندگی می کنند و در گذشته برای پیگیری مشکلات پیش روی خود باید مسافت های طولانی را طی می کردند که با موافقت ریاست کمیته امداد این ادارات در شهرهای آرین شهر ، دهک، خضری دشت بیاض ، قهستان ، دیهوک ، شوسف و درح راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰فوریت های پلیسی
فرمانده انتظامی استان از راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰فوریت های پلیسی خبر داد. سردار “مجید شجاع” اظهار داشت: این سامانه جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان برای تامین امنیت اجتماعی و به منظور سهولت در برقراری ارتباط با مرکز فوریت های پلیسی راه اندازی شده است و پلیس از طریق تلفن و پیامک ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشد.

اعلام ۵۰۰ لیتر نفت سفید ذخیره زمستانی در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: کالابرگ ۵۰۰ لیتری ذخیره زمستانی برای روستائیان و اهالی شهری که فاقد گاز طبیعی در استان هستند اعلام شد. علی‌اصغر اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تمامی خانوارهایی که جزو مشترکان گاز شهری نباشند می‌توانند برای دریافت سهمیه نفت سفید خود برای فصل سرما اقدام کنند. وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار لیتر نفت سفید برای خانوارهای روستایی و شهری که فاقد اشتراک گاز شهری هستند در استان اعلام شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*