اخبار کوتاه استان/مجتمع آبرسانی روستایی تیغدر نهبندان افتتاح می شود

۷۸ میلیون تومان صنایع دستی فردوس به فروش رسید
کارشناس مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی فردوس از فروش ۷۸ میلیون تومانی صنایع دستی شهرستان فردوس در دومین نمایشگاه منطقه ای شرق کشور خبر داد. علی شکرگزار با اشاره به استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان از غرفه های شهرستان فردوس بیان کرد: به لحاظ تنوع و خاص بودن کارهای به نمایش گذاشته شده تاکنون بیش از ۷۸ میلیون سفارش تولید و خرید از غرفه های فردوس صورت گرفته است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۳/۳ ریشتر سرایان را لرزاند
زمین لرزه ای به بزرگی ۳/۳ ریشتر سرایان را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه در سرایان رخ داده است. عمق این زمین لرزه در ۹ کیلومتری زمین بوده است. این زمین لرزه در ۲۲ کیلومتری شهرستان سرایان رخ داده است. گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه تاکنون اعلام نشده است.

آماده سازی مسیر دسترسی گردشگران به بخش های داخلی مجموعه جهانی قنوات بلده فردوس
مدیر پایگاه مجموعه جهانی قنوات بلده فردوس از آماده سازی مسیر دسترسی برای بازدید گردشگران از بخش های داخلی کاریزهای مجموعه جهانی قنوات بلده فردوس خبر داد. اقدس کرم پور افزود: این مسیر بر روی یکی از میله چاه های کاریز گرم؛ دهمین کاریز از مجموعه قنوات بلده احداث شده است تا گردشگران برای بازدید و آشنایی بیشتر با پیچیدگی های مهندسی قنات بتوانند از مسیرهای زیرزمینی هم بازدید نمایند.
وی ادامه داد: اعتبارات هزینه شده از محل اعتبارات ملی زیرساخت های گردشگری قنات بوده و بزودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

۳۰۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ، ۳۰۰ کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان اهدا شد. علی اکبر نخعی بر لزوم جذب مشارکتهای مردمی در انجام این امر خداپسندانه تاکید کرد و افزود:امیدواریم با همکاری و مشارکت خیرین بتوانیم زمینه ازدواج بیش از ۴۰۰ نوعروس تحت حمایت که در نوبت دریافت کمک هزینه جیزیه هستند را فراهم نمائیم.

مجتمع آبرسانی روستایی تیغدر نهبندان افتتاح می شود
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: در دهه فجر امسال مجتمع آبرسانی تیغدر در این شهرستان افتتاح و روستاهای خسروآباد، کلاته نو، میرآباد، ملک‌آباد، خونیک و عربخانه از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.
علیرضا صادقی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا شده است، ادامه داد: این پروژه در مهرماه سال گذشته کلنگ‌زنی شده و فاز نخست آن که تنها آبرسانی به روستای خسروآباد بوده در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. وی به میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*