اخبار کوتاه استان/رزمایش ایمنی در برابر زلزله در مدرسه های خراسان جنوبی برگزار شد

بخشی از راه تاریخی طبس به مشهد شناسایی شد
بخشی از راه تاریخی طبس به کاشمر و مشهد در حوالی روستای یوسف آباد ون در بخش دستگردان طبس شناسایی شد. مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: این راه از طبس به عشق آباد و از آنجا به سمت روستای یوسف آباد ون(دهنوون) و از آنجا به کاشمر منتهی می شده است. سید احمد برآبادی افزود: این راه مسیری است که از گذشته های دور تا قبل از ورود اتومبیل به ایران و احداث جاده های ماشین رو، استفاده می‌شده است.

ورود تور طبیعت گردی گردشگران خارجی به نهبندان
تور طبیعت گردی گردشگران خارجی در سفر ۱۶ روزه خود به ایران با هدف طبیعت‌گردی با اقامت در استان خراسان جنوبی از جاذبه های تاریخی و طبیعی نیزبازدید می کنند. این تور گردشگری ۵ نفره از کشورهای آلمان و عمان با عبوراز مسیرهای طبیعی وتاریخی شهرهای تهران، بندرعباس،چابهار وارد استان خراسان جنوبی می شود. این تور گردشگری از ۱۴ تا ۱۸ آذر ماه در محدوده شهرسـتان نهبندان و با ضرورت معرفی مزیت نسبی جاذبه های گردشگری این استان اجرا خواهد شد.

مشاور استاندار در حوزه آموزش عالی منصوب شد
طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی ، احمد حاجی زاده به عنوان مشاور استاندار در حوزه آموزش عالی منصوب شد. عضویت در هیات علمی دانشگاه بیرجند، ۲۶ سال سابقه تدریس و مدیریت در دانشگاه، رزمنده و جانباز ۲۵درصد، عضویت در شورای فرماندهی سپاه بیرجند، عضویت در هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه، معاون اسبق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بیرجند و معاون فعلی پارک علم و فناوری استان ، بخشی از سوابق کاری وی می باشد.

رزمایش ایمنی در برابر زلزله در مدرسه های خراسان جنوبی برگزار شد
هجدهمین رزمایش سراسری ایمنی در مقابل زلزله با حضور گسترده دانش آموزان، فرهنگیان و امدادگران خراسان جنوبی در مدرسه های ۱۱شهرستان تابعه استان برگزار شد. به همین مناسبت در مراسمی که در دبیرستان دخترانه نرجسیه بیرجند برگزار شد، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت: این زرمایش در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان همزمان برگزار شد که حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز در آن حضور فعال داشتند. سید ابوالحسن میر جلیلی، افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای توان آمادگی جامعه هدف در مواقع بحرانی و کاهش سطح آسیب در برابر زمین لرزه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*