اخبار کوتاه استان/دستیار استاندار در امور اهل سنت منصوب شد

دستیار استاندار در امور اهل سنت منصوب شد
طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی، محمدعلی طاهری بجد به عنوان دستیار استاندار در امور اهل سنت استان منصوب شد. وی دارای دکترای تخصصی حقوق بوده و عضویت در شورای اسلامی شهر بیرجند،  ۳۵ سال سابقه قضائی، حقوقی، اجتماعی و علمی، تدریس در دانشگاه، معاونت دانشگاه دولتی بیرجند و ریاست دادگستری شهرستان فردوس بخشی از سوابق کاری و اجرایی دکتر طاهری به شمار می رود.

بازگشت خدام موکب های خراسان جنوبی از عراق به استان
مسئول ستاد مرکزی مشارکت های مردمی اربعین حسینی شهرستان بیرجند از بازگشت خدام موکب های خراسان جنوبی از عراق به استان خبر داد.
سعیدی به خبرنگار ما گفت: حدود ۵۰۰ نفر از استان برای خدمت در موکب های خراسان جنوبی در ایام برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی به عراق اعزام شده بودند که حدود ۱۰۰ نفر از آنان با کامیونها به استان بازگشته اند و حدود ۳۰۰ نفر نیز با ۶ دستگاه اتوبوس از مرز عبور کرده و وارد کشور شده و در راه بازگشت به استان هستند. وی افزود: این افراد طی ایام برگزاری همایش باشکوه اربعین حسینی در شهر کاظمین تحت مدیریت ستاد عتبات عالیات استان در موکب ها به زائران حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) خدمات رسانی کردند.

حضور دانشجویان دانشگاه بیرجند در همایش طریق رضوی
همایش پیاده روی طریق رضوی، با حضور بیش از ۱۵۰۰ دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری دانشگاه های استان های خراسان برای سومین سال متوالی برگزار شد. این همایش بزرگ دانشجویی امسال، همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به سمت حرم مقدس رضوی و برای شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) انجام می شود. دانشجویان زائر مسافت ۴۰ کیلومتر از قدمگاه حضرت رضا (ع) واقع در شهر ملک آباد تا مشهد مقدس را پیاده طی می‌کنند. در این برنامه یکصد نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند نیز حضور دارند.

قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در استان
همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) ازبعید روز دوشنبه در نقاط محتلف خراسان جنوبی برگزار شد. این برنامه در بیرجند در امامزادگان باقریه و همزمان در برخی از مساجد این شهر با حضور با شکوه مردم برگزار شد. قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) ازبعید در راستای مقابله با توطئه دشمنان در پی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) هرساله در سالروز رحلت ایشان برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*