اخبار کوتاه استان/برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی طبس

برخورد قاطع با عرضه کنندگان مرغ زنده در درمیان
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان درمیان، با یک واحد متخلف عرضه مرغ زنده در سطح شهر طبس مسینا برخورد کردند.  دکتر مدرسی افزود: در راستای ارتقای  بهداشت و سلامت عمومی جامعه  و جهت کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد کلیه متخلفان عرضه مرغ زنده شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل می آید.

بازدید ونمونه گیری از کارخانه های خوراک دام وطیور سربیشه
دامپزشکی سربیشه بر کارخانه های خوراک دام و طیور شهرستان نظارت مستمر دارد. سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است و در صورت وجود مشکلات بهداشتی احتمال بروز مخاطرات بهداشتی و بیماری ها افزایش پیدا می کند. سید حمید محمدی در ادامه اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر، از تولیدات کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان بازدید نموده و به صورت ماهانه از تولیدات ۲ کارخانه خوراک دام شهرستان نمونه برداری و به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان ارسال می کنند.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان
دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی ویژه مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان جنوبی برگزار شد. به روز رسانی و به هنگام سازی فعالیت دفاتر، ایجاد زمینه رقابت در جذب گردشگر و پذیرایی در خور شأن از میهمانان داخلی و خارجی، معرفی جاذبه ها و پتانسیلهای گردشگری، موقعیت کویری استان، ابنیه و اماکن فرهنگی و تاریخی استان از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.  این دوره آموزشی با حضور فعال مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی شهرستانهای بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و سرایان برگزار  شد و به مشارکت کنندگان گواهینامه پایان دوره تکمیلی اعطا خواهد گردید.

برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی طبس
کتابخانه های عمومی شهرستان طبس، جلسات نمایشنامه خوانی، مسابقات قرآنی و خاطره نویسی و جمع خوانی برگزار کردند.  کتابخانه های عمومی ابن سینا و شهدای گمنام طبس، شهدای نخلستان کُریت و شهید محمدحسین غلامی هودر، برنامه های متنوع فرهنگی برگزار کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند بسیج تمامی منابع درونی کشور است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور که در استانداری خراسان جنوبی و باحضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، گفت: برای رسیدن به اهداف موردنظر در زمینه اقتصاد مقاومتی، باید از تمامی منابع درونی کشور به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود. محسن رضایی، به نقش مهم و تأثیرگذار مردم در تمامی عرصه ها و صحنه ها در طول عمر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مشارکت و همراهی مردم ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از آن استفاده شود.
استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: ایجاد رفاه در رستاها و مناطق محروم بدون توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار اثرگذار نیست؛ چراکه فرد بیکار توانایی خرید خدمتی که دولت ارائه می کند را نخواهدداشت؛ از این رو زمینه های مهاجرت فراهم خواهد شد. مهندس سیدعلی اکبر پرویزی، با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار، شرط تثبیت جمعیت در روستاها و نقاط مرزی است، گفت: اگر در این زمینه، اقدامات جدی و اساسی صورت نگیرد قطعاً رشد حاشیه نشینی آسیب های فراوانی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تا کنون پیگیری ها و اقدامات بسیار مناسبی در زمینه استفاده از مؤسسات غیردولتی یا نیمه دولتی به منظور انجام امور عام المنفعه در روستاها و مناطق محروم استان به انجام رسیده است، گفت: توافقات بسیار خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است که مردم در آینده ای نزدیک آثار آن را مشاهده خواهند کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*