اخبار کوتاه استان/اهدای ۶ تخته فرش بانوان سربیشه برای بازسازی عتبات عالیات

اهدای ۶ تخته فرش بانوان سربیشه برای بازسازی عتبات عالیات
بانوان بافنده سربیشه ۶ تخته فرش دستباف برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سربیشه گفت: اهدای ۶ تخته فرش بانوان سربیشه برای بازسازی عتبات عالیات شامل ۵ تخته فرش ۶ متری و یک تخته فرش ۹ متری به متراژ ۳۹ مترمربع است که بیش از ۲۵ میلیون تومان ارزش دارد. شفیعی افزود: این فرش ها را ۱۰۰ بانو در روستاهای همت آباد، امین آباد، مختاران، درویش آباد، سرزه و شهر سربیشه در مدت ۶ ماه بافتند. وی گفت: درآمد حاصل از فروش این فرشها برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف هزینه می شود. گفتنی است ۳۲ کارگاه بافت فرش در سربیشه برای بازسازی عتبات عالیات فعال است.

تعهد کمیته امداد استان برای ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون توانسته ایم ۷۵۰ شغل از سوی این نهاد فراهم کنیم،‌ گفت: امیدواریم این آمار تا پایان امسال به ۱۵۰۰ شغل برسد. به گزارش شبستان، رضا سلم آبادی با تاکید بر اینکه اعتبارات امسال کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در بحث اشتغال ۲۰ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۶۰ درصد این اعتبار جذب شده است و امیدواریم مابقی تا پایان سال جذب شود. وی تصریح کرد: اعتبارات بانکی در سال جاری دیر ابلاغ شد ولی ما با استفاده از بخشی از سهمیه سال قبل موفق شدیم در جذب منابع بانکی در شش ماهه نخست امسال در رتبه ششم کشور قرار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می کنیم که تا پایان امسال اعتبارات جذب شده به ۹۵ درصد برسد، گفت: در سال ۹۳ تقاضای دریافت تسهیلات هم از سوی مددجویان و هم غیرمددجویان بود ولی در سال گذشته و امسال تلاش کرده ایم که تنها ۲۰ درصد از اعتبارات به افرادی اختصاص یابد که اگر از آنها حمایت نشود، باید در چرخه افراد تحت پوشش امداد قرار بگیرند. سلم آبادی تصریح کرد: تا پایان امسال باید ۱۰ درصد از افرادی که تسهیلات دریافت می کنند به خودکفایی برسند و از چرخه حمایت امداد خارج شوند.

آغاز مرمت استخر بخش اندرونی باغ و عمارت تاریخی بهلگرد
مدیر  پایگاه باغ های تاریخی استان گفت: پس از اتمام مرحله اول مرمت و لایروبی قنات، مرمت استخر بخش اندرونی باغ بهلگرد آغاز شد. محمد علی جنتی فر افزود:  استخر اندرونی ( ضلع جنوبی باغ ) در حدود سی سال قبل توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرمت شده که در این مدت  به واسطه عوامل طبیعی و نفوذ ریشه های درختان اطراف استخر دچار ترک و شکست هایی شده بود که باعث نشت و هدر رفتن آب شده بود. با لایروبی قنات و جاری شدن آب نیاز به مرمت مجدد استخر بوجود آمد که این امر در دستور کار پایگاه باغ های تاریخی استان قرار گرفت.

پرداخت ۱۳ میلیارد ریال برای احداث و تعمیر مسکن شهری مددجویان کمیته امداد
مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال در خصوص احداث و تعمیرات مسکن مددجویان ۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان از سوی این نهاد هزینه شده است. گل محمدی تعداد واحد های مسکونی غیر مقاوم روستائی ویژه مددجویان تحت حمایت در استان را حدود۱۳ هزار واحد مسکونی برشمرد و افزود: ۴۸۳ خانوار از مددجویان شهری استان فاقد مسکن شناسائی و واجد شرایط دریافت کمک برای تامین مسکن هستند.

اجرای طرح جنگلانه در ارتفاعات پارک جنگلی قهستان قاین
برای سومین سال متوالی طرح جنگلانه در ارتفاعات پارک جنگلی قهستان قاین اجراشد. به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این طرح در ۳ هکتار از ارتفاعات پارک جنگلی قهستان قاین روز گذشته اجرا شد. طرح “جنگلانه و بذرکاری” به منظور حفظ، اصلاح و احیای مراتع و جنگل‌ها چندسالی است که اجرا می شود و بذرهایی که با اقلیم هوایی منطقه سازگاری دارد کشت می شود .گفتنی است در طرح جنگلانه قاین بذرهای بادامشک وبنه کاشت شد.

درجشنواره هفته قرآن و عترت سرایان میزبان بخش شعر و فردوس و سربیشه میزبان نقاشی کودک
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: بخش شعر جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان سرایان و بخش نقاشی کودک در شهرستان‌های فردوس و سربیشه برگزار می‌شود به ویژه اینکه این دو شهرستان بیشترین آثار ارسالی را در بخش نقاشی کودک داشته‌اند. احمد محبی بیان کرد: همچنین بخش نمایش خیابانی به صورت فستیوال و عمومی و در خیابان‌های شهرهای مختلف استان چون بیرجند، قاین و دیگر شهرستان‌هایی که امکان آن وجود داشته باشد، برگزار می‌شود. محبی ادامه داد: همچنین نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب مرتبط با جشنواره در محل انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی، نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی در نگارخانه شهر بیرجند و نمایشگاه پوستر و عکس در محل نگارخانه سرو واقع در باغ اکبریه برگزار می‌شود. وی افزود: همچنین مراسم اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت و تجلیل از برگزیدگان در ۲۹ آذرماه، ساعت ۶ بعد از ظهر در محل سالن علامه فرزان با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. گفتنی است، امسال هفته آخر آذرماه، همزمان با هفته وحدت به عنوان هفته قرآن و عترت نامگذاری شده است  که جشنواره‌های فرهنگی، پژوهشی، هنری، مطبوعاتی و… با محوریت قرآن و عترت در این هفته برگزار می‌شود.

معامله ۳۱ میلیون سهم طی آبان  ماه در تالار بورس استان
طی آبان  ماه سال جاری ۳۱ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۱۵ سهم به ارزش ۸۵ میلیارد ریال درتالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت که در مقایسه با ماه قبل ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.مجموع معاملات تالار بورس استان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه به عدد ۴۳۹ میلیارد ریال رسید که ۵۲ درصدآن مربوط به خرید سهام و ۴۸ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است. از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۳۰۶ کد معاملاتی جدید افتتاح شده است که سهم آبان ماه ۵۹ کد معاملاتی بوده است .

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد:بارش ۲ میلیمتری باران در استان
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش دو میلیمتری باران در برخی نقاط استان خبر داد. علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر بیان کرد: طی جمعه شب، بیرجند و سربیشه با بارش ۲ میلی متری باران رو به رو بوده اند. وی با بیان اینکه بارش باران در شهرستان های نهبندان، حاجی آباد و اسدیه کمتر از یک میلی متر گزارش شده است، افزود: همچنین در برخی از ارتفاعات استان با بارش برف رو به رو بوده ایم. بنا به گفته مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی امروز شرایط نسبتا پایداری در استان خواهیم داشت. وی ادامه داد: همچنین در نیمه شرقی خراسان جنوبی به دلیل کاهش رطوبت، دما کاهش خواهد یافت.

بیمارستان های استان ۸۴ میلیارد تومان از بیمه طلب دارند
بیمارستانهای خراسان جنوبی از سازمانهای بیمه گر ۸۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان طلب دارند . به گزارش امروز خراسان جنوبی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان های خراسان جنوبی از سازمان های بیمه گر در حالی طلب دارند که از این بدهی ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به سال گذشته است. محمد دهقانی با اشاره به اینکه بیمارستان های استان درسال جاری نیز  ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از شرکت بیمه طلب دارند، تصریح کرد: ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مربوط به بیمه خدمات درمانی، ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و ۲ میلیارد تومان مربوط به بیمه نیروهای مسلح است. گفتنی است بر اساس قانون متمم بودجه در مجلس قرار است سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با فروش ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به صورت متناوب، بدهی سازمانهای بیمه گر به وزارت بهداشت را بپردازد.

اجرای مسابقه زنده باغ شرقی از شبکه خاوران
مسابقه زنده “باغ شرقی” از شنبه تا جمعه ساعت ۱۸ از شبکه خاوران به تهیه کنندگی و کارگردانی علی نانواباشی و با اجرای سید مرتضی حسینی تولید و پخش می شود. این مسابقه که به صورت زنده و تلفنی اجرا می شود، رقابتی بین دو شرکت کننده است که در بخش هایی نیز با یکدیگر تعامل وهمکاری خواهند داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*