اخبار شهرستانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی:
پرورش تفکر و اندیشه یکی از محورهای فعالیت کانون است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کانون پرورش فکری در این استان ۲۴ هزار نفر عضو دارد که در ۱۲ مرکز ثابت فرهنگی و هنری و ۳ مرکز سیار شهری و روستایی آموزش می‌بینند.  طاهره حمیدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نقطه متمرکز از نور و آگاهی و روشنایی است تا نسل مخاطب خود را به ظرافت فکر و اندیشه برساند. وی افزود: یکی از محورهای کانون در پرورش تفکر و اندیشه اندیشه‌سازان است تا اعضای این کانون آنچه را که چشم‌های عادی نمی‌بیند، مشاهده کنند. وی ادامه داد: محور دیگر فعالیت‌های کانون مهارت‌آموزی است تا هر فردی در این مجموعه حداقل یک مهارت را فرابگیرد.
“کال جنی” طبس در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس از ثبت کال جنی طبس در فهرست آثار طبیعی کشور خبر داد. رسول بهبهانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از جاذبه‌های طبیعی شهرستان طبس و جلوگیری از هرگونه تخریب و فراهم آوردن زمینه حضور گردشگران علمی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با همکاری گروه ژئوتوریسم طبس و محمدهاشم مریدا کارشناس پژوهش پرونده اثر یاد شده را جهت ثبت در فهرست ملی -طبیعی کشور تهیه کرد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس افزود: پس از بررسی و تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی و تایید کارشناسان وزارتخانه متبوع کال جنی طبس به عنوان اثر ملی ثبت شد.
افزایش ۲ برابری آمار طلاق در روستاهای فردوس
رئیس اداره ثبت احوال فردوس از سیر صعودی طلاق و کاهش ازدواج در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار طلاق در روستاها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است که مسئولان باید نگاه کارشناسی به این مسائل داشته باشند و برای آن راهکاری عملی اندیشیده شود.  به گزارش تسنیم علیرضا عابدین‌زاده در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان، آماری ارائه کرد که بسیار نگران کننده و زنگ هشداری بزرگ است. وی با بیان آماری از میزان ثبت وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در هشت ماهه گذشته امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: در هشت ماهه امسال ۶۸۷  واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۴۳ درصد کاهش داشته است. وی افزود: در این مدت ۱۳۵ مورد فوت به ثبت رسیده که ۳٫۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. رئیس ثبت احوال فردوس با بیان این ازدواج کاهش ۲۱٫۳۴ درصدی و طلاق افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد، تاکید کرد: مسئولان فرهنگی فردوس این معضلات را آسیب شناسی کنند و راهکار ارائه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*