اخبار سیاسی

شکسته شدن مُهر آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور علما

مُهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.رسم شکستن مُهر مراجع از دیرباز رایج بوده تا از آن سوءاستفاده نشود به همین منظور مهر مخصوص مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی در حضور برخی علما و نمایندگان مراجع شکسته شد.

 

گفته می شود احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران با اشاره به برخورد قوه قضاییه با محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مردم تهران گفته  متأسفانه مدتی است که دادستان تهران برخی اقداماتی را انجام می‌دهد که وجهه قانونی ندارد.وی ادامه داد: این اقدامات دادستان تهران برای نظام مسئله‌سازی می‌کند و قوه قضائیه را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد و این اقدامات به مصلحت دادستان و قوه قضائیه نیست.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر درباره این نماینده اصلاح طلب مجلس، گفت: محمود صادقی نماینده مردم است صرف از اینکه نماینده چه کسی است و چه گرایش دارد باید نهایت احترام را نسبت به شان آن انجام داد و طبق نص‌صریح قانون اساسی کشور بازداشت نماینده مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود که در این مورد اطلاع رسانی به ایشان انجام نشده بود.توکلی با اشاره به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، تصریح کرد: طبق قانون ابتدا باید بازپرس با نگارش نامه ای خطاب به این هیئت درباره نماینده مدنظرش استعلام کند که آیا موضع‌گیری نماینده در راستای ایفای وظیفه نمایندگیش بوده است یا خیر؟.وی افزود: اظهارنظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حجت است و قانون تصریح می‌کند که اگر قاضی بدون استعلام از این هیئت اقدام به تعقیب یک نماینده کند به دلیل اظهار نظرش، جرم مرتکب شده است.نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دادستان و قوه قضائیه که خود مسئول اجرای قانون هستند اگر قانون را نادیده بگیرند امنیت برقرار نمی‌شود، گفت: اگر یک نماینده را به دلیل اظهار نظرش بازداشت کنند آیا با این اقدام مجلس در رأس امور است و با این شکل می‌توان کشور را اداره کرد؟.توکلی گفت: بر اساس ولایتی که حکم امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شرعی برای هر مسلمانی قائل می‌شود . بر اساس ماده ۸ قانون قانون امر به معروف و نهی از منکر به دادستان نصیحت می‌کنم دست از این رفتار ها بردارد و بر قانون تمکین کند و به وظیفه‌ خود که حسن اجرای قوانین است، عمل کند.

 

 

ظریف دفتر یادبود «فیدل کاسترو» را امضا کرد

وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود فیدل کاسترو را امضاء کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در اقامتگاه سفیر کوبا در تهران، دفتر یادبود رهبر فقید کوبا را امضاء و از نقش بی بدیل «فرمانده فیدل» در تاریخ معاصر آمریکای لاتین تجلیل کرد. فیدل کاسترو رهبر انقلابی و رئیس جمهور سابق کوبا اخیرا در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

 

 

 

پاره کردن برجام آمریکا را منزوی می‌کند

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفت: پاره کردن برجام زمانی که مؤثر بوده است، ما را در خارج از موازین یک توافق بین‌المللی قرار خواهد داد؛ در اینجا ایران خلف وعده نکرده است، بلکه آمریکا است که نه تنها در برابر ایران، بلکه در قبال اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و همچنین شورای امنیت سازمان ملل که این توافق را مورد حمایت قرار داده، وعده شکنی کرده است. بنابراین، ما منزوی خواهیم شد. در این صورت، توانایی ما برای اعمال نفوذ بر ایران از بین خواهد رفت. آنها (ایرانی‌ها) دیگر با محدودیت‌های توافق روبرو نیستند و می‌توانند با تمام توان، برنامه هسته ای خود را از سر بگیرند. اگر آنها چنین کاری کنند، ممکن است گزینه چندانی برای ما باقی نماند، جز اینکه به استفاده از نیروی نظامی برای دستیابی به نتیجه بیندیشیم که قبلاً به شکل صلح‌آمیز از طریق توافق هسته‌ای به آن رسیده بودیم. بنابراین، این شرایط برد-برد برای ایران خواهد بود. آنها از محدودیت رها می‌شوند، ما منزوی خواهیم شد، هم پیمانان و شرکای ما از آمریکا به شدت خشمگین می‌شوند و برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌تواند بدون مانع جلو برود. پاره کردن توافق هسته‌ای به نفع ما نیست. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

موتلفه با پایداری‌ رایزنی نمی کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه،گفت: افزایش نامزدهای موتلفه پیش بینی نمی‌شود و فعلا بر روی نیروهای داخلی حزب موتلفه متمرکز شده‌ایم اما اینگونه نیست که خارج از موتلفه نظری نداشته باشیم . هشت کاندیدای مدنظر موتلفه را به هیچ جا معرفی نکردیم اما تعدادی که پیش از این اعلام شد، بر اساس یک نظرخواهی از بدنه حزب موتلفه به عمل آمد که به عنوان یک موضوع داخلی مطرح شد اما اینکه در نهایت به چه کسی خواهیم رسید، فعلا مشخص نیست. تا به حال در مورد انتخابات سال ۹۶ رایزنی با جبهه پایداری نداشته‌ایم اما در هر صورت آنها را یک تشکل اصولگرا می‌دانیم. چنین بحثی که آقای احمدی‌نژاد نامزد اصولگرایان است، مطرح نبود، بنابراین باید به اصل این خبر که فردی نامزد اصولگرایان بوده یا هست، در حد شایعه نگاه کرد زیرا فعلا کسی به عنوان نامزد اصولگرایان معرفی نشده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

روایت علم الهدی از دلیل حمایت برخی برای تعامل با جهان

سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در ویژه‌برنامه شهادت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: مشکل ما با جریانات ضدارزشی همین است، دعوا سر وزارت و وکالت و قدرت نیست؛ بحث این است که عده‌ای می‌خواهند جامعه ما را میدان خوشگذرانی قرار دهند و برای توسعه عیاشی‌های خود راه را در این می‌دانند که دست به دست استکبار دهند و تز «توسعه تعامل با جهان» را در این کشور پیاده کنند و آنچه مانع این اقدامات می‌شود بصیرت شما مردم است که پای ستون این نظام یعنی ولایت ایستاده‌اید. امروز روی کره زمین دشمن پیامبر اسلام(ص) از زمان حیات ایشان قطعاً بیشتر است و اگر بتوانند می‌خواهند همان اقدامات را بازهم صورت دهند.

 

 

حسین الله‌کرم منکر وجود کوروش شد

حسین الله‌کرم مطلبی درباره کوروش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. او در این متن نوشته است: «ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ، ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮمت‌های قبل‌تر ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟»

واکنش خادم‌الشریعه به حرکت جوانمردانه‌اش

سارا خادم‌الشریعه در گفت‌وگو با میزان، درباره اتفاقات روز گذشته که منجر به تساوی مسابقه با ژوکووا شد اظهار داشت: همان طور که قبلا هم گفتم شاید هر کسی که جای من بود این کار را انجام می‌داد. ضمن این که نتیجه مساوی برای من بد نبود و احتمال این که در صورت انجام مسابقه به تساوی می‌رسیدیم یا من بازنده می‌شدم هم وجود داشت.وی افزود: من با شطرنج‌بازان خارجی رابطه نزدیکی داریم و دوست هستیم. زمانی هم که تصمیم گرفتم بازی مساوی شود حریفم از این مسئله خیلی خوشحال شد. به نظر من انسانیت از هر چیزی مهم‌تر است و من هم تلاش کردم به این مسئله پایبند باشم. ضمن این که از کاری که کردم به هیچ وجه پشیمان نیستم.استاد بزرگ شطرنج بانوان با اشاره به این که فردا مسابقه خیلی مهمی دارد تصریح کرد: فردا (سه‌شنبه) مسابقه بسیار حساسی با نفر دوم جهان دارم و متاسفانه قبلا به این شطرنج‌باز باخته‌ام. برای کسب یک جایگاه خوب در پایان مسابقات باید در ۳ مسابقه بعدی بهترین نتیجه را کسب کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*